E-Ticaret Sitesi Alışveriş Süreci Optimizasyonu

webtures_blog_banner

4

E-ticaret şu son birkaç yılda oldukça popüler bir hal aldı. Online alışveriş deneyiminin sunulduğu elektronik ticarette iki aşamalı bir süreç vardır. Ürünlerin müşterilere sunulup sergilenmesi ve satın alma süreci. Genel olarak tüketiciler, fiziksel alışveriş deneyiminde mağazada aradıklarını kolayca bulup direkt olarak satın alma işlemi için kasaya giderler. E-ticaret nasıl yapılır? Ücretsiz e-ticaret yaparak işe başlayabilir daha sonra işleri büyütebilirsiniz. Burada alışveriş süreci biraz daha karışık bir hal almaktadır. E-ticaret siteleri için de aynı kolay sistemi uygulamak kullanıcı deneyimini mükemmel hale getirecektir.

Peki e-ticaret sitesinde alışveriş süreci nasıl optimize edilir?

2

Gereksiz Aşamaları Hemen Kaldırın

Kullanıcı öncelikle satın almak istediği ürünleri bulur, sepetine ekler ve satın alma işlemi gerçekleşerek alışveriş süreci sonlanır. Bu sürecin basit ve kolay bir biçimde tanımlanabilmesi için kafa karıştırıcı, zor ve satın almayı geciktiren navigasyon unsurlarını gizlemeniz gerekir. Böylece kullanıcı deneyimi iyileştirilir. Eğer kullanıcılar tekrar alışveriş işlemi yapmak isterlerse ‘alışverişe devam et’ butonu eklemek daha fazla satış yapmanızı sağlayacaktır. Böylece kullanıcılar daha fazla alışveriş yapabilecekler ve internet sitesinde daha çok vakit geçireceklerdir.

5

Sipariş Özetini Alışverişin Tüm Adımlarında Görüntüleyin

Kullanıcılar, sepet sayfasında onay verirler. Daha sonra kişisel bilgiler, adres ve ödeme bilgilerini girecekleri aşamaya geçerler. Her bir aşamada bir önceki aşamaların bilgileri ekranda görünürse kullanıcı yeniden eski sayfaya dönüp bilgilerini kontrol etmek zorunda kalmaz. Alışverişin her aşamasını gösteren bir ekran tasarımı yaparak kullanıcılara birçok kolaylık sağlayabilmeniz mümkün olacaktır.

1

Alışveriş Sepetinin Kolayca Düzenlenmesini Sağlayın

Tüketiciler, sepet sayfasına geldikten sonra sepetlerindeki bazı ürünlerde değişiklik yapmak isteyebilirler.
Ödeme adımında fark edilen bir yanlışlık bunun sebebi olabilir. Ya da kullanıcı ürünün örneğin başka bir rengi ya da modeline bakmak isteyebilir. Böyle bir durumda olan kullanıcılar; sepetindeki ürünleri direkt silebilir, ürünlerin sayısını arttırabilir ya da azaltabilir, ürünü düzenlemek isteyebilir ya da tekrar alışveriş sayfasına gitmek isteyebilir. Bu durumda yapmanız gereken şey, kullanıcıları alışveriş adımları içinde tutmaktır. Kullanıcıların yapmak istedikleri düzenlemelere ve düzeltmek istediği bilgilere hızlı erişim sağlanması kullanıcı deneyimini iyileştirecektir.

E-Ticaret Sitesi Alışveriş Süreci Optimizasyonu İle Benzer Yazılar

hg

FBA (Fulfillment By Amazon), Amazon’un satıcılar için sunduğu bir depolama ve sevkiyat hizmetidir, bu hizmet sayesinde satıcılar, ürünlerini Amazon’un lojistik ağına teslim eder ve Amazon, ürünlerin depolanmasından, paketlenmesine, sevkiyatından müşteri hizmetlerine kadar tüm süreçleri yönetir. Bu model, hem yeni başlayanlar

Blog (2)

Hemen çıkma oranı, web sitenizin performansını artırmak ve ziyaretçi deneyimini iyileştirmek için kritik bir faktörlerden birisidir. Bu blogda hemen çıkma oranının ne olduğunu neden önemli olduğunu ve bu oranı düşürmek için uygulanabilecek stratejilere değindik. Ayrıca bu blogda, Google Analytics’te hemen

Fatih Gültekin

Blog 1

E-ticaret siteleri için domain seçimi, markanın çevrimiçi kimliğini belirler ve ilk izlenim açısından kritik bir öneme sahiptir. İyi bir domain, siteyi kolayca hatırlanır kılar ve potansiyel müşterilerin siteye erişimini kolaylaştırır. Ayrıca, doğru domain seçimi, arama motoru optimizasyonu (SEO) açısından da

Gizem Sayan

loader