E-Ticaret Sitesi Alışveriş Süreci Optimizasyonu

E-Ticaret Sitesi Alışveriş Süreci Optimizasyonu

4

 

E-ticaret şu son birkaç yılda oldukça popüler bir hal aldı. Online alışveriş deneyiminin sunulduğu elektronik ticarette iki aşamalı bir süreç vardır. Ürünlerin müşterilere sunulup sergilenmesi ve satın alma süreci. Genel olarak tüketiciler, fiziksel alışveriş deneyiminde mağazada aradıklarını kolayca bulup direkt olarak satın alma işlemi için kasaya giderler. E-ticaret nasıl yapılır? Ücretsiz e-ticaret yaparak işe başlayabilir daha sonra işleri büyütebilirsiniz. Burada alışveriş süreci biraz daha karışık bir hal almaktadır. E-ticaret siteleri için de aynı kolay sistemi uygulamak kullanıcı deneyimini mükemmel hale getirecektir.

Peki e-ticaret sitesinde alışveriş süreci nasıl optimize edilir?

2

 

Gereksiz Aşamaları Hemen Kaldırın

Kullanıcı öncelikle satın almak istediği ürünleri bulur, sepetine ekler ve satın alma işlemi gerçekleşerek alışveriş süreci sonlanır. Bu sürecin basit ve kolay bir biçimde tanımlanabilmesi için kafa karıştırıcı, zor ve satın almayı geciktiren navigasyon unsurlarını gizlemeniz gerekir. Böylece kullanıcı deneyimi iyileştirilir. Eğer kullanıcılar tekrar alışveriş işlemi yapmak isterlerse ‘alışverişe devam et’ butonu eklemek daha fazla satış yapmanızı sağlayacaktır. Böylece kullanıcılar daha fazla alışveriş yapabilecekler ve internet sitesinde daha çok vakit geçireceklerdir.

5

 


Sipariş Özetini Alışverişin Tüm Adımlarında Görüntüleyin

Kullanıcılar, sepet sayfasında onay verirler. Daha sonra kişisel bilgiler, adres ve ödeme bilgilerini girecekleri aşamaya geçerler. Her bir aşamada bir önceki aşamaların bilgileri ekranda görünürse kullanıcı yeniden eski sayfaya dönüp bilgilerini kontrol etmek zorunda kalmaz. Alışverişin her aşamasını gösteren bir ekran tasarımı yaparak kullanıcılara birçok kolaylık sağlayabilmeniz mümkün olacaktır.

 

 

1

 

Alışveriş Sepetinin Kolayca Düzenlenmesini Sağlayın

Tüketiciler, sepet sayfasına geldikten sonra sepetlerindeki bazı ürünlerde değişiklik yapmak isteyebilirler.
Ödeme adımında fark edilen bir yanlışlık bunun sebebi olabilir. Ya da kullanıcı ürünün örneğin başka bir rengi ya da modeline bakmak isteyebilir. Böyle bir durumda olan kullanıcılar; sepetindeki ürünleri direkt silebilir, ürünlerin sayısını arttırabilir ya da azaltabilir, ürünü düzenlemek isteyebilir ya da tekrar alışveriş sayfasına gitmek isteyebilir. Bu durumda yapmanız gereken şey, kullanıcıları alışveriş adımları içinde tutmaktır. Kullanıcıların yapmak istedikleri düzenlemelere ve düzeltmek istediği bilgilere hızlı erişim sağlanması kullanıcı deneyimini iyileştirecektir.

Bir önceki yazımız olan B2B ve B2C Pazarlama Nedir? başlıklı makalemizde B2B Nedir, B2B Örnekleri ve B2B Pazarlama hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.