E-Ticaret ve Sosyal Medya

E-Ticaret ve Sosyal Medya

İnsanların, bilhassa gençlerin sosyal medyaya ne kadar önem gösterdiği ortadayken; halen daha bu mecralarda resmî hesaplarını açmamış ve müşterileriyle etkileşime girmemiş e-ticaret sitelerini görebilmek mümkün. Oysa günümüzde internet siteleri sadece arama motorlarından ziyaretçi çekmiyorlar. Sosyal platformlar da bu meyanda ciddi bir hit ve ziyaretçi patlaması yaşatmaya hazır niteliktedir. Özellikle Twitter, Facebook ve Pinterest; e-ticaret sitelerinin mutlaka yer alması gereken platformlar olarak karşımıza çıkıyor. Peki neden e-ticaret siteleri sosyal medyada yer almalı ?
Kullanıcılar değişiyor, tıpkı çağın da değiştiği gibi. Artık sosyal medya hesabı olan herkes, alışveriş yaptığı e-ticaret sitesiyle ilgili indirimler, kampanyalar ve güncel haberlerden anlık haberdar olma arayışı içerisinde.

E-ticaret siteniz adına açacağınız bir sosyal medya hesabıyla bunu mümkün kılabilirsiniz. Ayrıca bu mecralarda düzenleyeceğiniz çekiliş ve yarışmalar da, internet sitenizi çok daha geniş bir kitleye duyurabilmenizi oldukça kolay bir şekilde de sağlayabilir. Müşteri desteğini de bu mecralardan sağlamanız yine size artı puan olarak geri döner. Bunu gören ve müşteriniz olmayan diğer kullanıcılar da firmanıza karşı sempati besleyebilir. Ancak bu olumlu özelliklerine rağmen her halukarda mutlaka dikkatli olmak ve sosyal medya hesaplarını titizlikle yönetmek gerekiyor, aksi takdirde yarardan çok zarar görebilme riski mevcut. Kullanıcılarıyla kişisel hesaplardan görüşüyormuşçasına resmî olmayan bir ağızla iletişim kuran, düzgün bir hesap açıklaması ve profil resmine sahip olmayan hesaplar imajınızı zedeleyebilir.

Sosyal medya denince akla gelen ilk isteler arasında yer alan Twitter, hesap sahibi olan e-ticaret sitelerinin çoğu zaman “Ne tweet etsem?” sorusu üzerine kara kara düşünmelerine yol açabiliyor. Bu soruya şu şekilde cevap verilebilir:

  • İndirim ve kampanyalarınızdan bahsedin.
  • Blog tutun, blog yazılarını takipçilerinizle paylaşın.
  • Eğlenceli sorular sorun. Örnek: “Yaz tatili yaklaşıyor. Peki siz tatilinizi nerede yapmayı planlıyorsunuz?”
  • Takipçilerinizi analiz edin. En sevdikleri markayı, ürünleri ve modelleri sorun. Cevapları not edin, ürün tedariğinizi bu kriterlere göre belirleyin.
  • Ücretsiz hediyeler dağıtın. Örnek: “1 saat içinde alışveriş yapan herkese kargo ücretsiz!”, veya “100 TL alışveriş yapana kol saati bizden hediye!” gibi.
  • Eğlenceli fotoğraflar paylaşın. İnsanlar çoğu zaman bunları retweet ederler, bu da hesabınızı daha çok insanın görmesini sağlar. Takipçileriniz de bu yolla doğal bir şekilde artabilir.
  • Youtube videoları paylaşın. Videoları seçerken de “Ben olsam bu videoyu arkadaşlarımla paylaşır mıydım?” sorusunu kendinize sorun. “Evet” yanıtını verebiliyorsanız, takipçilerinizden de bu soruyu paylaşan büyük bir kesim çıkacaktır.
  • Sektörünüzle ilgili özlü sözler paylaşın. Mesela; ayakkabı satan bir firmaysanız, “Zaten aşklar da ayakkabılar gibidir… Bazıları çamur yağmur, toz, toprak, kar buz gibi her türlü “kötu hava” koşullarına dayanıklıdır.” şeklinde bir kaç dize paylaşmak etkili olabilir.

Örnekler bu şekilde çoğaltılabilir. Hesaplarınızı yönetirken takipçilerinizle pozitif bir iletişim yöntemini kullanmanız, siparişlerinizin artmasının yanı sıra insanların e-ticaret sitenize karşı olumlu önyargı beslemesine yardımcı olabilir.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.