E-Ticarete Başlamak İçin 12 Adım

E-Ticarete Başlamak İçin 12 Adım

Günümüzde internetin yaygın kullanımı, beraberinde ekonominin de bu alana kaymasını sağlamıştır. Tüketicinin e-ticaret sitelerine merakının artması ve üreticinin en az maliyetle ürünlerini satabileceği bir platform olması açısından bu siteler popüler olmuştur.

Bu çok geniş ve karmaşık alana girmek bir şirket kurmak zordur. Bu sebeple önce şunlara dikkat edelim;

1. Bu çok büyük pazarı araştırıp, pastadan pay almak için neler yapmanız gerektiğini tespit etmelisiniz.

2. “Tüketici bir elektronik ticaret sitesinden ne bekler?” sorusunun cevabını bulun.

3. Web sayfanızın tasarımını, satacağınız ürün kategorisine göre tasarlamalısınız. Renk seçiminden, imajlarına kadar her detayı düşünmelisiniz. Ancak en önemlisi “Basit düşünün, basit yapın!”

4. Satışlar başladıktan sonra, ürün arz ve talepler dengesi iyi kurulmalı, popüler ürünler belirlenmelidir.

5. Müşterilerinizin kişisel bilgilerinin gizliliği sağlamalısınız. Müşterilerinizin kişisel haklarının ihlali halinde hem yasal olarak zor duruma düşersiniz hem de size olan güven yıkılır.

6. Şirketinizin altyapısı çok önemlidir. Çok fazla talep alıp, zamanında ürünlerinizi müşteriye ulaştırmazsanız, müşteri kaybedersiniz. Ya da gece gündüz hizmet verebileceğiniz şekilde donanmalısınız.

7. Teknik altyapınızın güçlü olması zorunludur. Gerektiğinde hızla sorun çözebilecek uzmanlarla çalışın.

8. Call Center hizmeti vermeli ve mümkünse profesyonel destek almalısınız.

9. Sizin için en önemli kısım da depolamadır. Ulaşım ve depolama sisteminiz aksaksız çalışmalıdır.

10. Fazla sayıda banka ile anlaşma yapıp, müşterilerinize taksit seçenekleri sunmalısınız. Aynı zamanda ödeme seçeneklerini çeşitlendirmek de müşteriye kolaylık sağlayacaktır.

11. Ürünlerinizin detaylı fotoğraflarına ve bilgilerine sitenizde yer vermelisiniz.

12. Uzmanlar tarafından yapılandırılmış bir pazarlama planınız ve uzman bir halkla ilişkiler kadronuz olmalıdır. Sitenizin trafiğini artırmak için stratejiler belirleyebilecek e-pazarlama ekibiniz olması ise zorunludur.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.