E-Ticarete Nasıl Başlarım?

Hepimizin E-Ticaret’ e giriş hikâyesi bir başka olacak. Çünkü E-Ticaret sadece bir girişimcilik, bir perakendecilik değil aynı zaman da adanmışlık ruhuna ait bir felsefeydi. İşte bu felsefenin doğrultusunda, E-Ticarete nasıl başlayacağımızı konuşacağız. Bol örneklerle, bol süreç ve adım adım analizlerle operasyonel ve satışa uzanan yolculuk kendi hikâyenizi oluşturacak.

E-Ticaret, hepimizin bildiği ticaret sisteminin tamamen “online” olarak yürütülmesidir. Ama burada “hepimizin bildiği” temel fiziksel müşteri deneyimine fazla güvendiğimiz için sanal müşteri deneyiminde oldukça fazla problemler yaşamaktayız.

O yüzden ilk alacağımız derslerden biri şöyle olacak ;

“Ticaret ruhuyla, E-Ticarete başlamak

Elektronik ticaret, ürünlerinizin rekabet edebildiği, bolca kıyaslanabildiği ve müşteriler tarafından sıkça takip edilebilen, ürünlerinizin istenildiği zaman sepete atılan ve bir o kadarda hemen vazgeçilebilen bir satın alma sürecidir.

E-Ticarete başlamadan önce birkaç teorik bilgi aktarmak isteriz bunlar E-Ticaretin kanalları ve erişebilirlik pozisyonlarıdır.

  1. Dikey E-Ticaret,
  2. Yatay E-Ticaret,
  3. Pazar yerleri,
  4. Yurtdışı satış operasyonu,

Burada belirleyeceğiniz kanal sizin ürünlerinize, hedeflerinize, politikanıza ve tedarik edebileceğiniz birçok potansiyel ürünümüze göre değişecektir. Bunu belirleyebilmek için E-Ticaret de sıkça kullanılan bu ticaret modellerine bir göz atalım.

Dikey E-Ticaret

Dikey E-Ticaret, Bir ürün, bir kategori üzerine yoğunlaşmış, uzmanlaşmış süreçlerden meydana gelen ticaret türüdür. Örnek olarak “sadece kolye satan bir marka” düşünebilirsiniz. Bu marka dikey özelinde olduğu için birçok E-Ticaret detaylarında daha farklı açılarda sahiptir. Lojistik, ürün depolama, satış sonrası müşteri sadakati, sipariş verme aşamasındaki işlemler, banner yönetimi ve ürün listeleme gibi bir çok alanda daha yalın daha sade ve daha ürün odaklı bir satış stratejisi gösterebilir veya tercih edilebilir.

Yatay E-Ticaret

Yatay E-Ticaret modeli bir çok kategoriden meydana gelen ve her kategoride ayrı bir uzmanlık gerektiren E-Ticaret modeli diyebiliriz. Burada esas olan mantıkta çok farklı olan ürünleri bir araya getirebilmektir. Ama zor yanlarından biri de bu kadar fazla ürün kategorisi olduğu zaman kaybedilen ürün & satış fokuslanması ortaya çıkacaktır. Ürünlerin ve kategorilerin vurgulanma, yayınlama ve müşteriye dokunma aşamasında sattığını ürünlerin tipi, türü çok önemlidir.

Pazaryeri E-Ticaret

E-Ticarette son zamanlarda çok sık duyduğumuz pazaryerleri özellikle sektör içerisinde bu alt yapıyı sağlayan markalar ile işbirlikleri yapılarak, E-Ticarete girmek isteyen markalara kılavuz oldu diyebiliriz. Markanızın ve ürünlerinizin küçük komisyonlar doğrultusunda milyonlarca trafik ile buluşturma imkânını yakalayabiliyorsunuz.

E-İhracat

Şüphesiz, E-Ticaretin geldiği en güzel noktalar birisidir diyebiliriz. Anadolu’da güzel bir ürün ürettiğinizi hayal edin ve yurtdışı satış operasyonu ile ürünleriniz bir an da dünyanın çok farklı yerinde üstelik döviz ile satılarak hem ülkemize hem de kendi karlılığınıza çok güzel sonuçlar bırakabilir.

Şimdi E-Ticaret türlerinden toplam kazandığımız ile neler kaybedebileceğimizi, akabinde nelere dikkat edeceğimizi tek bir başlık altında detaylıca iletelim.

Hemen satış erişim kanallarımızı ele alacak olursak,

  1. Dikey E-Ticaret,
  2. Yatay E-Ticaret,
  3. Pazar yerleri,
  4. Yurtdışı satış operasyonu,

Olmak üzere 4 farklı kategoriye ayırdık. E-Ticaret’in bu bu şekilde kanalize edilmesinden sonra erişebilirlik sınıfına da değilenelim.

  1. WEB erişimi olan E-Ticaret,
  2. Responsive Destekli E-Ticaret,
  3. App Versiyon,

Dikey E-Ticareti ele aldığınızda eğer bir marka kurduysanız, sitenizin Responsive olması, App ‘inizin olması ve yapılabiliyor ise bilgilendirmek üzere bir blog sayfanızın olması çok önemli. Bir ürünün hikâyesini, nasıl yapıldığını anlatan bir blog sayfasından yola çıkarak satışa giden bir süreç oldukça kulağa hoş geliyor. Bir de telefonlarımızdan erişebildiğimiz zaman, satışın en büyük parçası olan OMNI sürecine çok büyük destek sağlamış olacaksınız.

E-Ticaretin olmazsa olmazı satış olacağı için sizlere düşen en büyük görev, ürünleriniz, iyi bir fiyat politikası, kolay ödeme yöntemleri, ucuz kargo baremlerini hatırlatmak isteriz. Ürünlere netleşmeniz oldukça gerekecek. Ürün içeriklerinin zenginleştirilmesi, uygun banner tasarımları, sayfanızın sattığınız ürünlere göre olan tasarımı, kurumsal imajınız, kullandığınız fiyat baremlerine kadar dikey ve yatay alanda dikkat etmemiz gereken unsurları doğuruyor.

Örnek olarak: Dikey iletişime geçtiğimizde daha sade, daha basit ve ürün kokan bir site imajı varken, yatay E-Ticarette daha çok ürünlerden ziyade kategorisel mesajlara ihtiyaç duyarız. Ayakkabı kategorisini vurgularken, dikey de sadece ayakkabı satıyorsak, satışa ve hedefe alınan ürünü tek başına reklam ederiz. Yatay da ise bu işlem ürün bazında çok sonuç vermeyebilir.

Pazaryerlerine açılmak isteyen markalarımız için de tavsiyelerimiz olacak.

  1. Rekabet analizi,
  2. Kargo maliyetleri,
  3. Ürün açıklamaları,

Eğer bu 3 madde de tamamen hazır değilsek, asla pazaryerine açılmanızı önermiyoruz. Pazaryerleri satış modelinde, özellikle E-Ticaret alışkanlığı çok yüksek olan müşteri segmentasyonu, direkt fiyat odaklı bir bakış açısıyla ürünlerinizi inceleyecektir. Haliyle tam olmayan bu 3 madde de ürünlerinizin satılması imkânsızlaşabilir.

Yapılan araştırmalarda satın alma niyeti olan 1000 kişiden ortalama 22 ‘si satışa dönüşüyor. İşte bu niyeti olan dediğimiz kıstasta sizin mükemmele yakın sonuçlarla karşılamanız beklenir.

  1. Hızlı site,
  2. Güvenilir imaj,
  3. Aradığını buldurabilme
  4. Kolay üyelik.
  5. Üzmeyen kargo fiyatları
  6. Geniş ödeme yelpazesi
  7. Hızlı teslimat

İşte, uyulması gereken “oyun kuralları” bu şekilde sıralanabilir. Bu kuralları daha da netleştirmek için E-Ticaret Yazılımları yazımızdan detayları okuyabileceksiniz.

E-Ticaret’e başlamadan önce yazımızın ilk başında bahsetmiş olduğumuz adanmışlık ruhuyla tekrar örnekler verelim. Online kulvarda yakalanması gereken en temel ihtiyaç karşı tarafı hissettiğinizi gösterebilmektir. Bu sadakati arttıracağı için kolaylıkla satışa dönüşüm görülebilir. Aynı zamanda markanız için sürekli olarak kendinizi geliştirmeniz gerekecektir. Çünkü dijital dünya da 2 saat öncesi bile çok geç olabilir. Bu yüzden erteleme, sonra tekrar değerlendirme gibi başlıklar içerisine girdiğinizde, trend dediğimiz hızlı değişimin çok gerisinde kalabilirsiniz. Bunların bir parçası olmamak için bizleri de takip edebilirsiniz.

Hadi şimdi E-Ticaret zamanı!

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.