E-Ticareti Kullanmak İçin 4 Neden

E-Ticareti Kullanmak İçin 4 Neden

Elektronik ticaret bilgi işlem ağı olan internet ortamını kullanarak belirli kitlelerin dışında çok daha fazla topluluklara ulaşan bir ticaret şeklidir. Geleneksel pazarlama yöntemlerin dışında yaratıcı reklamlar ile büyük kitlelere ulaşan ve yenilikçi yöntemler ile satışların daha kolay ve hızlı bir şekilde yapılması sağlanmaktadır. E-Ticaret günümüzde en çok kullanılan satış ve pazarlama yöntemi olmuştur. Bu kadar yaygın bir alışveriş ortamını kullanmanın 4 nedeni şöyledir.

1.İhtiyaçlara Uygun Ürünü Bulma Kolaylığı

Geleneksel alışveriş modellerinde alışveriş mağazalarında sabahtan akşama kadar gezilerek kendimize uygun ürünü bulmak için uğraşırdık. Elektronik ticarette internet ortamının sağladığı hız ile hiç yorulmadan kısa bir araştırma ile alacağımız ürüne karar verip satın alma işlemini gerçekleştirebiliriz.

2.Yenilikçi Pazarlama Teknikleri

Klişeleşmiş pazarlama tekniklerinin yanı sıra elektronik ticarette yapılan reklam ve müşteri ilgisini çekme yöntemleri ile çok farklı kampanyalar ve indirimler oluşturularak tüketiciye de uygun ürün satma olanakları doğmaktadır.

3.Ürün Hakkında Çeşitli Bilgiler Edinme

Elektronik ticaretin tüketici için en iyi yanlarından bir tanesi de satın alınacak ürün hakkında detaylı bilgi toplanmasıdır. Ürünün kullanım özelliklerinin yanı sıra teknik özellikler detaylarının da en ince ayrıntısına kadar paylaşılması ürün hakkında bilgi edinmemizi kolaylaştırıcı olmaktadır. Satın alınacak ürünün en alt kısmında kullanıcıların oluşturmuş olduğu yorum seçenekler ile alacağınız ürünü daha önce tecrübe edenlerin fikirlerini ve yorumlarını okumak daha gerçekçi bir tanıtım olmaktadır.

4.Satın Alınan Ürünün Teslim Kolaylığı

Kapıda ödeme veya kargo şirketlerinin yardımlarıyla bizlere ulaştırılan ürünlerimiz özel ambalajlarının ve kutusunun hiç bozulmadan ayağımıza kadar getirmektedir. Vereceğimiz adres bilgiler doğrultusunda zarar görmeden kapımıza kadar getirilen ürünün verilen süre içerisinde teslimatı gerçekleşmesi tüketiciyi memnun etmektedir.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.