E-Ticaretin Dikkat Edilmesi Gereken 7 Dezavantajı

E-Ticaretin Dikkat Edilmesi Gereken 7 Dezavantajı

E-Ticaret gelişmesiyle birlikte kendisine sürekli yeni çehreler katılmaktadır. Bilinir ki bu sanal mağazada binlerce büyük küçük işletme bulunur. Bunların bir takım avantajları olduğu gibi dezavantajları da bulunmaktadır. Burada dezavantajlar hakkında bilgi paylaşımı yaparak maddeler halinde kaleme alalım.

1-Müşteri ile iletişim kurulamaması. Bu e-ticaretin en önemli eksikliğidir. Alış veriş sırasında müşteriye yardımcı olamazınız, ikna edemezsiniz. Böylece müşteri ürünü satın almada çelişkide kalır.

2-Satın alınmak istenilen ürün müşteri tarafından denenemez. Normal bir mağazada satın alacağımız ürünün sağlamlığını, kalitesini ve garantisi kontrol edebilir. E ticaret üzerinde bu işlemleri yapmanız mümkün değildir.

3- Müşteri satın alacağı bir ürün için kargonun kendisine ulaşmasını beklemek zorundadır. Online alışverişin en önemli dezavantajıdır. Satın alınan ürün ancak üç iş günü içerişsinde müşteriye ulaştırılmaktadır.

4- Satıcı firmaların kargo ücretini ödememesi müşterinin alışveriş yapmasına engel olmaktadır. Bu nedenle kullanıcılara ücretsiz kargo hizmeti verilmelidir. Veya ürün fiyatında müşteriyi ikna edici indirimlere gidilmelidir.

5- Online alışverişin güven vermemesi. Bunun nedeni internet sitelerinin güvenlik açısından bir önlem alıp almadıklarıdır. Müşteri her an dolandırılırız korkusu içerisinde yer alır. Ayrıca atın alacakları ürün kalitesi de önemlidir.

6- Korsan saldırılara karşı site güvenliğinin sağlanması. Sitenizde yeterli önleyici tedbirler alınmadıysa kötü yazılımların hedefi haline gelebilirsiniz. Sitenize sürekli virüsler gönderilerek tehdit edilirsiniz. Bunun için uzman kişilerle çalışarak profesyonel bir destek almanız gerekir.

7- Kredi kartını internet üzerinde kullanma korkusu. Ürünleri satın almak isteyen müşteriler internette kredi kartı kullanmaktan çekinirler. Bunun için devamlı olarak güvenli alışverişin anlam ve önemi hakkında müşteriler bilinçlendirilmelidir. Ödeme ile bir sıkıntı yaşanması üzerine müşteriye sorunun çözümü için destek sunulacağına dair garanti verilmelidir.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.