E-Ticaretin Pazar Payını Arttırmasının 4 Nedeni

E-Ticaretin Pazar Payını Arttırmasının 4 Nedeni

E-ticaret internetin kullanımının artmasıyla çok önemli bir pazar haline gelmiştir. İnsanlar evden çıkmadan her türlü ürünü evlerine kadar getirtebilmektedir. Bu ürün yelpazesi çok geniş bir ürün çeşitliliğine ulaşmıştır. Bu avantajları şöyle sıralayabiliriz.

1.Geniş Ürün Yelpazesi

İnternetteki e-ticaret mağazalarında elektronikten kıyafete ve hatta yiyeceklere çiçeklere kadar büyük bir ürün yelpazesi bulunmaktadır. İnternetten alışveriş yapmak isteyen insanlar istedikleri ürünleri rahatça ve çeşitli fiyat ve kalite aralıkların kolayca bulabilmektedirler. Bu çeşitlilik bu pazarı diğer pazarlardan daha cazip bir hale getirmektedir.

2. Her Zaman Her Yerden Marketlere Ulaşım

Eğer elinizin altında internet ve internete bağlanan her hangibi bir şey varsa siz de rahatça alışveriş yapabilir aldığınız ürünleri istediğiniz yere göndertebilirsiniz. Günümüz insanlarının zamanlarının darlığından dolayı bu durum onlar için çok büyük rahatlık ve tercih sebebi olmaktadır. İnsanlar için artık 24 saat yeterli olmamaktadır. Dışarı çıkıp alışveriş yapıcak zamanları olmadığında e-marketlerden alışveriş yaparak büyük zaman kazanabilmektedirler.

3.Farklı Fiyat ve Kalitede Ürünler

İnternette bir ürünün çok farklı çeşitte kalitelerini ve farklı fiyatta olanlarını bulabilirsiniz. Genelde fiyatlar piyasadan daha uygun olmaktadır. Bu da bir diğer tercih sebebi sayılabilir. Aracılık ve ya mağaza vs giderleri olmadığından burada fiyatlar daha uygun olabilmektedir. E-ticaret mağazalarında her kişiye hitap eden kalite ve fiyat aralığında ürünler kolaylıkla bulunabilir.

4. Tüketiciden Tüketiciye Satış Yapabilme İmkanı

Bu tür satışlara c2c market denmektedir. Herhangibi bir iş yapmayan normal bir insan elinde olan bir ürünü internette rahatlıkla satabilir. Telefon araba gibi ürünler bunun için örneklendirebilir. C2c market sitelerinde bu ürünler rahatlıkla satılabilmektedir. Bu ürünün atılmadan kullanımına devamını sağlar bu sayede çöp ürünler azalmaktadır.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.