E-Ticaretin Reklamcılığa ve Pazarlamaya Damga Vuracak 7 Etkisi

E-Ticaretin Reklamcılığa ve Pazarlamaya Damga Vuracak 7 Etkisi

İşletme sahipleri dijital ortam ayrıcalığından da yararlanarak kendi reklamlarını yapma ve ürünlerini pazarlama hakkı elde etmişlerdir. Ses ve görüntü işlevlerini de devreye sokan firmalar sanal mağazalarında alışveriş yapılabilmesi için ürünlerinin reklamını yaparak pazarlamaya çalışmaktadırlar. Bu makalemde e- ticaretin reklamcılığa ve pazarlamaya etkilerini maddeler halinde anlatacağım.

1-Etkin ve Hızlı Müşteri Talepleri Yönetimi: Müşterilerin hangi ürünleri talep ettikleri veri tabanı oluşturularak takip edilmektedir. Böylece satış reyonları yeniden dizayn edilir.

2-E-Ödeme İmkânı: Ücretler elektronik ortamda kredi kartı ile ödenmektedir. Güvenlik açsından 3d secura tercih edilir. Ödemenin dijital ortamda yapılması firmalar yönünden lojistik alt yapıda tasarruf sağlanmasına neden olur.

3-Etkileşimli Tedarik Zincir Yönetimi: Firmaların verdikleri hizmeti, ne, nereye, ne zaman, hangi zamanda sağlamaları gerektiği ve var idari sistemin internette alıcı ile satıcı arasında avantaj olarak etkileşim gösterilmiştir.

4-Etkileşimli Stok Yönetimi: Stok yönetimi ayrı bir özelliliğe sahiptir. Ürünlerin ne kadar, hangi süre ve markayla stokta kalacağının yönetimi de internette gerçekleştirilebilmektedir.

5-Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetlerinde Etkinlik ve Hız: Zamandan tasarruf sağlanarak, verilen hizmetin kalitesi arttırılır. Bunun nedeni Sonuca hızlı gidilmesi ve alışverişin hızlı yapılmasıdır.

6-Sanal Anket ve Kamuoyu: Alışveriş için e- ticareti tercih eden kesim ile anket çalışması yapılmalıdır. Hızlı bir şekilde kamuoyu oluşturulması da sağlanır. Böylece anket sonuçları tüm gerçekliliği ile sizlere yol göstererek e ticaretin anlam ve önemini ortaya çıkarır.

7-Birebir Pazarlama: Tüketiciye doğrudan ulaşılır ve pazarlama yapılır. E ticaretin gelişmesi bazı zorlukları da getirmiştir. Bunlar; pazar koşullarına uyum sağlayamaması, Ayıplı ürünün yenilenmesindeki sorunlar, teknolojinin getirdiği yeniliklere uyum sağlanamaması, Firmaların ürünlerini tanıtmada yetersiz olması, dağıtımın gerçekleştirilememesi ve lojistik destekten yararlanamamasıdır.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.