E-Ticarette Başarılı Olmanın 7 Yolu

E-Ticarette Başarılı Olmanın 7 Yolu

Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta müşterinin isteklerini dikkate alarak müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmaktır. Kendinizi müşteri yerine koyarak sitenizi onun isteklerine göre eksiksiz biçimde hazırlayın. Müşterilerinizin rahatlıkla alımlar yapmasını sağlayın.
Şimdi bu konuda sizler için hazırlamış olduğumuz maddeleri aşağıda detaylı olarak görebileceksiniz.

1.Satın Almayı Kolaylaştırın!

Bir alım yapabilmek için kaç sayfaya ihtiyaç var ya da kaç tıklama gerekiyor? Alımlar çabuk yapılabiliyor mu? Kullanıcılar site içerisinde alım yaparken bilgiye rahat ulaşabiliyor mu? Dikkat edilmesi gereken en önemli maddelerdendir.

2.Olayı Kişiselleştirin!

Kullanıcınıza kişisel bir kimlik vererek işe başlayabilirsiniz. Böylece kullanıcınıza bu kimliğiyle çeşitli kişisel selamlamalar gönderebilin.

3.Güçlü Bir İzlenim Bırakın!

Ana sayfanızda güçlü bir izlenim olmalıdır. Mağazanızın kategorileri ya da departmanlarının net bir görsel tanımını sunmak da önemlidir. Bunu tab’leri kullanarak ya da dolaşım çubuğu içinde yapabilirsiniz.

4.Dikkati Dağıtmayın!

Ana sayfanıza başka şirketlerin reklamlarını koymak isteyebilirsiniz. Fakat reklam işini abartmayın. Unutmayın ki amacınız başka firmaların reklamını yapmak değildir.

5.Uzun Direktiflerden Kaçının!

Sitenizin nasıl kullanılacağına dair ya da nasıl alışveriş yapabileceğiniz konusunda uzun direktiflerden kaçınmalısınız. Bunun için sitenizin tasarımını değiştirmelisiniz. Çünkü hızlı bir alışverişte uzun direktiflerin aksine çok az direktife ihtiyaç vardır. Aynı zamanda uzun direktifler kullanıcının kafasının karışmasına sebep olup alışverişten vazgeçmesine de neden olabilir.

6.Ürünleri Gösterin!

Mümkün olduğunca ürünleri tek tek göstermeye çalışın. Görüntüleri, küçük, orta boy ve büyük boy olacak şekilde üç boyda verin. Ayrıca görüntüyü büyütülmüş şekilde görebilme olanağı da sağlayabilirsiniz. Ürün hakkında elinizden geldiğince uzun ve açıklayıcı şekilde bilgiler vermeniz faydalı olacaktır.

7.Kullanıcının Bulunduğu Yere İlişkin Görsel İpuçları Verin!

Birden fazla departmanı olan mağazalarda, yer değiştirme duygusunu yaratmak çok önemlidir. Bu da dolaşım çubuğunda ya da arka planda yer alan sayfadaki renkleri değiştirerek ve metin veya grafikle birlikte farklı başlıklar kullanarak yapılabilir.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.