E-Ticarette Birden Çok Site/Mağaza ile Hizmet Vermenin Faydaları

E-Ticarette Birden Çok Site/Mağaza ile Hizmet Vermenin Faydaları

E-Ticarette başarıya ulaşmanın yolalrından biri de, birkaç anahtar kelimeye karşılık gelen birçok siteye sahip olmak. Kadın ayakkabısı’nın yanında Abiye ayakkabı seçeneğini de içeren bir başka siteyi de bulundurmanız yararınıza olacatır. Piyasada bulunan ve ana akımın tüm gücüyle üzerine abandığı anahtar kelimeler yerine, daha özel ihtiyaçlara karşılık gelen, daha az bilinen anahtar kelimelere de fırsat vererek birçok anahtar kelimeyi destekleyen birçok site hazırlamak çok daha vurucu bir strateji olacaktır.

Pastadan pay kalabilmek için, daha fazla müşterinin ihtiyacına cevap verebilmek için, farklı markaları ve anlayışları bir bünyede toplayabilmek için birden çok internet sitesi çok daha yararlı olacaktır.
Bir ürünü farklı sitelerden satışa da sunabilirsiniz, aynı ürünü arayan farklı profildeki müşteriler için farklı sayfalar hazırlamak isteyebilirsiniz, aynı ürünü arayan müşterilerin ulaşabilmesi için çeşitli anahtar kelimelerine cevap veren sayfalar üretebilirsiniz. Stratejileri siz belirleyin.

SEO çalışmalarını nasıl yürütmeli?

Ürün gamınızı bölerek, bir alanda uzmanlaşmak yerine birçok alana yayılmak hem arama motorları için görünürlüğünüzü arttıracaktır hem de sıralamadaki yerinize artı etkisi oalcaktır. Tam da noktaya isabet atışı yapan çok bilinmeyen anahtar kelimelerini bulabilme yeteneği burada öne taşıyor. Az bilinen fakat ihtiyaç duyulan anahtar kelimeler rekabette sizi çok daha ileri taşıyacaktır. Ne kadar az rekabet yaşanan ama işe yarayan anahtar kelimede üstünlüğünüz varsa rekabette o kadar ileridesiniz demektir. Bu alandaki bir başarınız SEO mücadelelerinde önünüzü de açacaktır ve diğer e-ticaret siteleriyle artık mühür gibi sektöre yerleşmiş anahtar kelimelerinde yükselmek için birbiriyle kapışırken siz orada kendi alanınızda ilerlemeye devam edeceksiniz.

Geniş bir alana yayılın

Birden çok e-ticaret sistesine sahip olmanız aynı zamanda farklı pazarlara da hitap etmenizi de sağlayacaktır. Koltuk satılan bir site ile, ayakkabı satılan bir sitenin tasarımı arasında fark olmasına yarar var. Bir e-ticaret sitesi her kitleye hitap edemez, bunun Google arama sonuçlarında 1. Çıkmanızla pek bir alakası yok. Burada önemli olan içeirk, tasarım ve genel yapı.

Website tasarımı, yazılar, yazılarda kullanılan font, sitenin verdiği genel mesaj olarak her zaman müşteri için çok daha fazla önem taşır. Trend ürünlerin satıldığı bir sitede, tasarım minimal tarzda olması gerekirken, çocuk ürünleri satılan bir sitede renkli ve ışıl ışıl kaplamalarla dolu bir site çok daha kullanıcının alışverişin içeriğine girmesini sağlayacaktır. Marketi, ihtiyaçlarını ve trendlerini kavrayarak, bu kitlenin kendini özdeşleştirebileceği ve kendini içinde ait hissedebileceği biçimde tasarlamak birincil amacınız olmalı.

Tüm platformlar bu stratejinizi destekleyemeyebilir tabii ki. Siteninı yapımı, genel iskeleti bittikten sonra sonra SEOya farklı yaklaşımlarla yapılan çalışmalar ve sitenin tasarımında iyileştirmeler ile pazarda daha önce ulaşamadığınız birçok alanlara ulaşabilirsiniz.

E-ticaret-birden-cok-magaza

Gerçek örnekler

Bu stratejiyi kullanan birçok e-ticaret işletmesinin başarıya ulaştığıyla karşılaşıyoruz. Bunlardan biri de World Stores denen, İngiltere tabanlı bir site. 2011’de 200.000den fazlayı evine ulaştırmış olan bir firma ve şu anda ev ürünleri satan e-ticaret siteleri arasında en hızlı büyüyeni. 2012 Haziran’ında 77 tane online mağaza ile hizmet vermeye başladılar. Yukarıdaki resimde tüm mağazalara bakabilirsiniz. Birçok alana göre birçok mağaza oluşturduklarını resimde görebilirsiniz. Bu stratejinin en belirgin bir şekilde görüldüğü ve şu an en başarılı sitelerden biri World Stores.

Bir başka paylaşmaya değer örnek de CoolBlue adındaki Hollandalı e-ticaret firması. Aynı stratejiyi kullanıyor. Ev elektronik satışında uzmanlaşmış olan firma, neredeyse her ürün için farklı bir mağazaya sahip.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.