E-Ticarette Can Alıcı 6 Proje Fikri

E-Ticarette Can Alıcı 6 Proje Fikri

E-ticaret hayatımızı kolaylaştırmanın yanı sıra bazı zorlukları da beraberinde getirmektedir. Bunlardan en önemlisi aktif ziyaretçinizin bulunmamasıdır. Bu yazıda size aktif ziyaretçiniz olmamasına rağmen nasıl kazanç sağlayacağınıza dair küçük bir örnek sunulacaktır.

  • Örneğin tekstil ve aksesuar toptancılığı konusunda bir iş fikrini ele alalım ve bu konudaki önerilerimizi sizlere sıralayalım:
  • Web sayfanız şık tasarımlı ve ferahlatıcı nitelikte olmalı. Ürünlerin açıklaması net yapılmalı. Varsa teknik bilgilere yer verilmeli örneğin kumaş ağırlığı, iplik çeşidi, boncuk çeşidi, kullanılan metalin cinsi gibi. Bu kısım ziyaretçilerinizde “işinin ehli” düşüncesini oluşturabilir.
  • Sayfanızda ücretsiz üyeliğe yer verebilirsiniz ve o üyelere yönelik fiyatları konuşlandırabilirsiniz. Yani kişi sayfanızı ziyaret ettiğinde satış fiyatlarını, üye olduğunda alış fiyatlarını görebilmeli ve sizden aldığı fiyatları satış fiyatınız doğrultusunda aldığında güzelce kârını edinebilmeli. Zaten üyelik içeren sayfa kurarak satış ve alış fiyatlarının ayrımını doğrudan yapmış olacaksınız. Her yerde ürününüzün satış fiyatı aynı olmalı ki müşteri güveni sarsılmasın.
  • Broşür veya kataloglar bastırılmalı. Bu noktada kişisel olarak şunu belirtmeliyim ki; üyeliğin ücretsiz olduğu bir firmanın markalı kataloğunu göstermek zor oluyor çünkü müşteri “ben de üye olup daha uygun fiyata alabilirim” düşüncesini hissedebilir. Diyelim ki; sizin üyeniz bir müşterisine markalı katalog gösterdi; müşteri de firmanızı bilmiyor ama bir süre sonra markadan yola çıkarak firmanızı ziyaret ettiğinde kazıklandığını hissedebilir. Normal ticaret anlayışına baktığımızda; dükkân sahipleri malı temin edip, kârını koyup satar değil mi? Ama bu noktada malın temin edildiği yer belirtilmez. İşte ben bunu ifade etmek istiyorum. Dolayısıyla böyle konulara girmekten ben şahsen çekindim; çünkü sonuçta kataloğu tanıdıklarıma sunacağım için onların güvenini kaybetmeyi istemedim, dolayısıyla böyle bir satışta hiç yer almamayı tercih ettim. Haliyle benim kişisel görüşüm markasız ama teknik bilgili katalogların bastırılmasından yana. “Peki, markamızı nasıl yayacağız” derseniz; kart veya tek sayfalık markalı broşür de üzerine ayrıca zımbalanabilir ki müşteriniz o zımbayı çıkarıp markasız kataloğu çevresine rahatlıkla sunsun.
  • Son olarak şunu da önereyim; kataloğunuzu ilk satışta verin ve en küçük mal fiyatınız katalog adet fiyatında birazcık fazla olsun ki hem katalog bedeli karşılansın hem de sürümünden de olsa kazanın. Örneğin 1 adet markalı broşür zımbalı katalog 1TL, 1adet çorap 0,5tl ve üyeniz 1 adet çorabı 1,75TL ye alıp 3TL’ye satsın, size de 0,25 kalsın. Böylece markanızı da yaymış olun. Üstelik üyelerinizin güvenini kazanmak da cabası.

Bir de bu düşüncelere sayfanızda veya zımbalanacak broşürde yer verirseniz bol bol üyelerinizin oluşacağını umuyorum. Güzel kazançlar dileriz.

Mutluluğunuz bozulmasın, keyfiniz bol olsun.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.