E-Ticarette Cayma Hakkı Nedir?

E-Ticarette Cayma Hakkı Nedir?

E-ticaret hem alıcı, hem de satıcı için son derece uygun bir ticaret yöntemidir. Zaten her iki tarafa da sağladığı pek çok avantaj e-ticaretin sadece Türkiye’de değil, dünyanın dört bir yanında hızlı yükselmesinin önemli nedenlerinden biri olarak gösteriliyor.Fakat özellikle e-ticaret alışkanlığı olmayan ve internetten ürün satın almak konusuna soğuk bakan müşterilerin bu çekincelerinin altında çoğu zaman aynı neden yatıyor; güven.Bu yüzden e-ticaret cayma hakkı ortaya çıkmıştır.

Müşterilerin internet üzerinden satın aldıkları ürünlerle ilgili cayma haklarının süresi 7 gün. Yani satmış olduğunuz ürünü bir hafta içerisinde müşteri iade etme hakkına sahip. Fakat eğer satıcı aynı yönetmeliğin bazı maddelerindeki yükümlülüklerini yerine getirmezse tüketici dilerse üç ay içerisinde de ürünü iade edebilir. Bu maddelerde temel olarak ürün, satıcı ve cayma hakkı ile ilgili tüm bilgilerin tüketiciye sunulması gerekiyor. Diğer yandan müşterinin e-ticaret cayma hakkı tüm ürünlerde için geçerli değil. Örneğin ambalajı açılmış ses ve görüntü kayıtları ile bilgisayar yazılımı veya sarf malzemeleri cayma hakkı kapsamı dışında kalıyor. Ayrıca elektronik olarak paylaşımı mümkün olan ve anında teslim edilen ürünler de bu hakkın kapsamında değil.

E-ticaret cayma hakkı tüketicinin güvenle internet üzerinden alışveriş yapması için hazırlanmış bir uygulama. Fakat en başta da dediğimiz gibi müşterinin e-ticarete güvenin artması ve internet üzerinden alışveriş yapma alışkanlığının artmasını sağlaması açısından tüm e-ticaret sektörü için fayda sağladığını söylemek mümkündür.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.