E-Ticarette Dönüşüm Artıran 17 Yöntem

webtures_blog_banner

1-GÖRSELLER

GÖRSELLERİNİZ YÜKSEK KALİTEDE OLSUN, EYLEM İÇERSİN!

İpucu:

  • Yeterince büyük boyutta olsun
  • Zum yapılabilsin
  • Hizalı olsun
  • Gölgelendirme kullanın

2-VİDEOLAR

DÖNÜŞÜMLERİNİZİ VİDEO KULLANARAK %80 ARTIRIN!

Kullanıcıların yaklaşık %85’inin, ürünün videosunu izledikten sonra satın almaya daha yatkın oldukları tespit edilmiştir.

e-ticaret-satis-artirma-yontemleri2

3-ÇEKİCİ RENKLER

RENKLER MÜŞTERİLERİ %85 ORANINDA ETKİLİYOR!

Etkileşime Açık Müşteriler   

satis-renkleri1

Siyah, turuncu ve mavi renge etkileşim gösteriyor.

Bütçesi Olan Müşteriler

satis-renkleri2

Turkuaz ve Lacivert renge etkileşim gösteriyor.

Gelenekselci Müşteriler

satis-renkleri3

Pudra, açık mavi ve kırmızı renge etkileşim gösteriyor.

kadin-erkek-hangi-renkte-satin-alir

Kadınlar yeşil, mor ve mavi renge tepki göstermiyor. Erkekler de ise siyah, yeşil ve mavi doğru bir tercih değil.

4-ACİLİYET HİSSİ

e-ticaret-satış-arttırma

SINIRLI FIRSATLAR = DAHA DEĞERLİ

Şunlar olabilir:

  • Sınırlı süredeki fırsatlar ve ücretsiz kargo
  • Özel indirim saatleri
  • Stok sayacı

5-ÜRÜN DEĞERLENDİRMELERİ

ETKİLEŞİMİ %10 ARTIRIYOR!

Müşterilerin %60’ı ürünü satın almadan önce değerlendirmeleri inceliyor, ona göre hareket ediyor.

İpucu:

İyi/Kötü değerlendirmeler arasındaki korelasyon 9’a 1 olmalı.

6-GÜVEN SERTİFİKALARI

Ziyaretçilerin %48’i bu uygulamaların amblemlerine güven duyuyor. Bunları sitenizde kullanmanız satışlarınızı %40 artırıyor.

EN ETKİLİ GÜVENLİK LOGOLARI:

e-ticaret-donusum-artirici-ikonlar

7-AÇIK İLETİŞİM BİLGİLERİ

  • Telefon bilgilerinin,
  • Adres bilgilerinin,
  • E-mail adreslerinin görünür olması

SİTENİZİN GÜVENİRLİĞİNİ ARTIRIR!

8-ÖDEME SAYFASI

İpucu:

  • Kendini gösteren
  • Kullanımı kolay
  • Düzeltmelere açık
  • Karmaşıklıktan uzak
  • Tek sayfalık
  • Profesyonel bir hiyerarşide
  • Hata bilgilendirmeli & Onay isteyen
  • Müşteriyi üyelik için mecbur kılmayan

e-ticaret-donusum-arttirma2

BİR ÖDEME SAYFANIZ OLMALI

Önemli opsiyonlar: ilerleme çubuğu, sonrası için kayıt et, sipariş özeti

9-KISA FORMLAR

Kullanıcılar daha fazlasını ödemek için hazırlar, yeter ki zamandan kazansınlar 😉

İpucu:

Kullanıcıları uzun formlarla yormaktan kaçının.

10-ÖDEME OPSİYONLARINDA ÇEŞİTLİLİK

İpucu:

Sipariş tutarını kullanıcıya özgü para biriminde gösterin.

Daha fazla kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimi sağlar.

11-GELİŞTİRİLMİŞ SİTE İÇİ ARAMALAR

Kullanıcıların %50’si ürün aramak için sitedeki arama çubuğunu kullanıyor.

İpucu:

  • Otomatik seçenek sunan arama sunun
  • Text sonuçlarını veren açılır menü sağlayın

12-İYİ FİLTRELEME

SEÇENEK NE KADAR ÇOKSA = SEÇMEK DE O KADAR ZORDUR

İpucu:

Daha fazla seçenek sunacaksanız daha geliştirilmiş bir filtreleme sağlayın.

13-SİTENİN HIZLI OLMASI

eticaret-satislari-artirma-yontemleri

Kullanıcıların %51’i yavaş siteleri terk ediyor,

%47’lik bir oran da sitenin 2 saniye içerisinde yüklenmesi bekliyor.

1 SANİYELİK BİR GECİKME = SATIŞLARDA %7’LİK BİR KAYIP DEMEKTİR.

14-CANLI DESTEK

Kullanıcıların %63’ü sitenin canlı destek hizmeti varsa siteyi tekrar ziyaret ediyor.

Kullanıcıların %38’i  canlı destek üzerinden satın alma yapıyor

Kullanıcıların %90’ı canlı desteği yararlı buluyor.

15-ÜCRETSİZ KARGO

Olmazsa olmaz kriterlerden!

Müşterilerin %93’ünü satın almaya teşvik ediyor.

2014 yılında Amazon müşterilerinin %63’ünün bu siteyi seçmesinin sebebinin ücretsiz kargo olduğu açıklandı.

16-İNDİRİMDEKİLER ve KAMPANYA BÖLÜMÜ

Kullanıcılar indirim peşinde davranış sergiliyorlar.

%47’lik bir oran, satın alma gerçekleştiren yalnızca indirimli ürünleri tercih ediyor.

%62’lik bir oran da siteye girdiğinde kampanya ve indirimli ürünler sekmesini arıyor.

17-YÜKSEK SATIŞ & ÇAPRAZ SATIŞ

SATIŞ ORTALAMALARINI ARTIRIYOR

İpucu:     

Sunulan üründen %60 daha ucuz olmasına dikkat edin.

E-Ticarette Dönüşüm Artıran 17 Yöntem İle Benzer Yazılar

hg

FBA (Fulfillment By Amazon), Amazon’un satıcılar için sunduğu bir depolama ve sevkiyat hizmetidir, bu hizmet sayesinde satıcılar, ürünlerini Amazon’un lojistik ağına teslim eder ve Amazon, ürünlerin depolanmasından, paketlenmesine, sevkiyatından müşteri hizmetlerine kadar tüm süreçleri yönetir. Bu model, hem yeni başlayanlar

google-gemini-nedir

Yapay zeka dünyası hızla gelişmeye devam ederken, Google da bu alandaki liderliğini pekiştirmek için yeni bir hamle yaptı: Google Gemini. Peki nedir bu Google Gemini? Neler yapabilir ve nasıl kullanılır? Bu yazıda, Google Gemini’nin tüm detaylarını inceleyeceğiz. Google Gemini, yapay

Sinan Gergöy

crm nedir

CRM, müşteri ilişkilerinin yönetilmesi anlamına gelir ve işletmelerin müşteri verilerini, etkileşimlerini, ve müşteri ile olan ilişkilerini yönetmelerine olanak tanır. CRM yazılımları, şirketlerin müşteri memnuniyetini artırarak, satışları ve verimliliği maksimize etmelerine yardımcı olur. Bu sistemler, işletmelerin müşteri veritabanlarını merkezi bir sistemde

Sezi Yazgan

loader