E-Ticarette En Önemli 13 Tüketici Hakkı

E-Ticarette En Önemli 13 Tüketici Hakkı

E-Ticaret günümüzde internetin kullamının artması ile birlikte ülkemizde 1995 yılında elektronik ortamda kullanılmaya başlanmıştır. Elektronik ticaretin kullanılması ile ilgili kanunen birçok düzenleme yapılmıştır ve tüketicinin bilmesi gereken birçok hakkı oluşmuştur.

a) Türkiye de tüketiciler hala internet üzerinden yapılan alışverişi güvenli bulmamaktadır ve online alışverişte temkinli davranmaktadır.
b) Bu güvensizliğin önene geçmek adına devlet tarafından hukuki açıdan e-ticarete bir yaptırım uygulanmıştır.
c) Tüketicinin bu güvensizliğinin en büyük nedenlerinden biride haklarını yeterince bilmemesinden kaynaklanmaktadır. Bu sebeple tüketicinin hangi haklara sahip olduğunu bilmesi durumunda elektronik ortamda daha rahat alışveriş yapmasını sağlayacaktır.
d) Alışveriş işlemi online yapılıyor veya yapılmıyorsa da tüketicinin hakkının korunması devlet tarafından yapılmaktadır ve 06 mart 2011 tarihinde resmi gazete “mesafeli sözleşmelere dair yönetmelik” tabi tutulmuştur.
e) Alıcı online alışverişte İade ve cayma hakkına sahiptir.
f) Cayma hakkında tüketici ürünü hiçbir mazeret göstermeden satıcının belirlediği süre içerisinde iade etme hakkına sahiptir.
g) Cayma /iade hakkında tüketicinin yanlış bilgi edinmemesi ve haklarını en doğru şekilde öğrenmesi gerekmektedir.
h) Tüketicinin online satış ile aldığı herhangi bir üründe kullanım sırasında oluşan ürün hatası alıcıdan kaynaklanmıyor ise satıcı yerine ya yenisini vermek durumunda veya ürünü tamir ettirmek durumundadır.
i) Tüketicinin firma ile sorun yaşaması durumunda Tüketici hakları mahkemesine başvurması en doğal hakkıdır.
j) Bu mahkeme tüketici ile satıcı arasındaki sorunlara sonuç alınmasına yönelik çalışmalarda bulunur.
k) Tüketicinin kargo aşamasında dikkat etmesi gereken durumlar mevcuttur.
l) Ürün teslim alınmadan önce aldığına dair imza atmaması gerekmektedir.
m) Kargo teslim aşamasında ürünü getiren görevlinin yanında kontrol etmelidir. Ürün eksik veya hasarlı ise tüketicinin kargo görevlisi ile birlikte hasar tespit tutanağı tutulmalıdır.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.