E-Ticarette Hızın Önemi Nedir?

E-Ticaret sitelerinde erişim hızları oldukça önemlidir. Özellikle mobil erişim ile birlikte artan veri trafiği sitelerin yükleme hızlarına daha doğrusu e-ticaret sayfalarında olan aşırı yüklemeler ile hızlı erişimlerde birtakım sorunları görmekteyiz. İnternet hızı gelişmelere devam ederken bir yandan da siteler üzerinde uygulanan yeni teknolojiler aynı ölçüde bu erişimleri yavaşlatabilir. Aynı teknolojiler olumlu yönlerde de bize fayda sağlayabilir.

Kullanıcı dostu bir ara yüzü bulunan bir site tasarımında en önemli özelliklerden biri kolay taranabilir, yüklenebilir olmasıdır. Müşterilerimizin kusursuz bir deneyim yaşatabilmek için daha siteye ilk girerken performans olarak kaliteli bir hız sunmamız gerekiyor. Özellikle mobil erişimlerin %90 olduğu bir süreçte bu kısım epey zorunluluk diyebiliriz.

Sizler için tüm dünya çapında e-ticarette uygulanan hız optimizasyonuna yön verecek en acil 5 yolu açıklayalım istedik.

1. Sitenin Boyutunu Azaltabiliriz.

Web sayfanızda en önemli bileşenleri ele alabiliriz.

  1. Görseller,
  2. JavaScript Kütüphanesi,
  3. CSS Kodlama.

Özellikle kodlamalar esnasında bulunan CSS içeriklerinde fazla kodlar, kullanılmayan JavaScript’ler başta olmak üzere web sayfamızı gereksiz yere yoran ve zorlayan kodlar bulunabilir. Görsel optimizasyonu ne kadar önemli ise kod optimizasyonu da bu derece önemlidir. Çünkü her kod bir sorgu anlamına gelebilir ve bu sorgular sitenin yükleme aşamasında yavaşlatma yaşatır.

Bir web sitesinde ortalama yakalamamız gereken giriş hızı 2,5 SN ile 3 SN arasında olmalıdır. 3 SN geçen girişlerde müşteri tarafından şikâyetler görülmeye başlamıştır. Site hızı yavaşladıkça çıkabilecek sorunlar da o derece artmaya devam edecektir.

2. CDN Depolama ve Sunucu Yönlendirmesi Yapılabilir.

Eğer görseller konusunda ciddi bir yükleme ve kaynak ihtiyacınız var ise cloud çözümler sunan CDN sunucuları ve sunucular arası yönlendirmeler yapan sistemleri tercih edebilirsiniz. Bu madde için biraz daha fazla trafik ve site yoğunluğu ihtiyaç olacaktır. Çünkü sistem olarak bütçe isteyen bir teknolojidir.

3. CACHE ve Lazy Load Kullanabilirsiniz.

Birçok E-Ticarette gördüğümüz gibi site üzerinde bulunan ve statik olan görselleri cache mekanizmasıyla hafıza da tutabilirsiniz. Siteye gelen ve yüklenen birçok içerik, daha sonraki ziyaretlerde aynı sorgulara girmez ve site yükleme de gözle görülür performans gösterir. Ayrıca sayfa yüklemesi uzun olan, listelemesi yüklü olan siteler için Lazy Load ‘ ta tercih edilebilir. Kısım kısım yüklemeler bir an da yüzlerce KB veriyi indirmeden siz görüntüleme yaptıkça karşınıza gelmeye devam edecektir. Bu performans açısından %80 ‘ lere varan optimize sağlayacaktır.

4. Görsellerin Optimizasyonu Yapılmalı.

E-Ticaret platformların da özellikle sitenin ana sayfasında oldukça karşımıza çıkan banner/görseller oldukça kaliteli çalışmalar sonucunda çok büyük MB ‘ lere erişebilir. Ana sayfanızda 4 MB ‘ lik bir Banner olması sitenizin ortalama 15 SN ‘ de açılmasına sebep olabilir. Hâlbuki siteniz toplamda 3,5 MB olması beklenir. Tabi bunlar optimizasyonu maksimum rakamlar. Boyutlar böyle olduğu için her görseli optimize etmeniz gerekiyor. Hatta Google bu durum için WEBP özelliğini de devreye aldı. PNG ve benzer görselleri de optimize etmek için tinypng.com ‘ u tercih edebilirsiniz.

5. Site Hızınızı Sürekli Takip Edin ve Raporlayın.

E-ticaret sitenizin hızını düzenli olarak kontrol etmemiz gerekiyor. Bir sayfanın yüklenmesi 3 saniyeden uzun sürüyorsa, kesinlikle iyileştirilmesi gerekir. Site hızını ölçmek ve raporlayabilmek etmek için birçok site vardır.

  1. Google’dan PageSpeed ​​Insights.
  2. Pingdom,
  3. Yahoo’ dan YSlow
  4. GT Metrix

Bu sitelerden çıkan yönlendirmeler sonucunda ortalama 85 puanı yakalamayı gayret edin.

Türkiye’de E-Ticareti domine eden markaların hızlarına 100 üzerinden bir bakalım.

  1. hepsiburada.com 77/100
  2. gittigidiyor.com 75/100
  3. trendyol.com 93/100
  4. n11.com 78/100

İlgili tüm verilere https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ adresinden URL yazarak sizlerde erişebilirsiniz.

Ayrıca site hızının önemini anlatan şöyle bir görseli de iletmek isteriz.

Promodo’nun yaptığı bir araştırma, hızın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.

Web ortamında site yükleme hızı;
  1. 8 SN ‘den fazla süren sitelerde dönüşüm oranı %1
  2. 8 SN ’den az süren (hızlı) Sitelerde dönüşüm oranı %1.5
Mobil ortamda site yükleme hızı;
  1. 8 SN ‘den fazla süren sitelerde dönüşüm oranı %0,6
  2. 8 SN ’den az süren (hızlı) Sitelerde dönüşüm oranı %1.13

Olarak tespit edilmiştir. Mobil optimizasyonunda yapılan iyileştirmenin dönüşüm oranı ise dikkate alınmalıdır.

Hızlı bir E-Ticaret dileriz.

 

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.