E-Ticarette Olmazsa Olmaz 10 Önemli Madde

E-Ticarette Olmazsa Olmaz 10 Önemli Madde

Öncelikle hazırlayacağınız site tüketiciye hitap eden niteliklere sahip olmalıdır. Burada yer alacak olan ürün ve fiyatları da açık olarak ifade edilmeli tüketicide olumsuz çelişkiler bırakmasına neden olmamalı. Sitenize gelen tüketicinin sayfanızda kalması sağlanmalıdır. Bunu gerçekleştirebilmeniz için sizlere buradan vereceğimiz tüyolar e-ticaretin olmazsa olmazları arasındadır.

1- Kayıt olma zorunluluğu; Kullanıcılar kayıt isteyen siteleri tercih etmemektedir. Sayfanızı ziyarete gelen tüketicilerin sayfanızda kalarak ürünlerinizi incelemelerini isterseniz kayıt zorunluluğunu ortadan kaldırınız.

2- Sitenin yavaşlığı ve sayfanın uzun sürede yüklenmesi; E-ticareti tercih eden kişiler eğitimli, eleştiri kabiliyeti yüksek ve zor beğenen kişilerdir. Bu neden biraz sabırsız özelliğe sahiptirler. Zaman kaybı yaşamak istemezler. Bunun için sayfanızın hızlı yüklenerek açılmasını sağlayınız.

3- Gereksiz kullanılan pop-up’lar; Bunlar ziyaretçileri sıkarak sayfayı terk etmelerini sağlar.

4- Ana sayfasının tasarımı; Uzun ve anlamsız açıklamalardan kaçının. Görselliğe yer verirken yalın olanını tercih edin. Bu müşteride olumlu izlenim bırakır.

5- Sade ve anlaşılır menüler ve kategoriler sunun. Kendi ifade ilinizi kullanın. Ticari anlatım yapmayınız.

6- Ürün resimleri ve özelliklerini mutlaka ekleyin. Orijinal resim ve detaylı açıklamalar ziyaretçi artışını sağlar. Ürünlerinizin satışını hızlandırır.

7- Ürünlerinizle ilgili kampanyalar düzenleyin. Kampanyalarınız için sosyal medya etkisini unutmayınız. Facebook, Twitter, Ingstram, Google Plus, Filickr, Friendster vb kanallarla tüketiciye ulaştırın.

8- Alışveriş yapan kullanıcılarınıza mail veya sms ile ulaşın. Ürünleriniz hakkında bilgiler sunarak hal hatır yoklayın.

9- Ürünlerinizin incelenerek fiyat karşılaştırılmalarının yapılmasına müsaade edin. Müşterinin istek ve şikâyetlerini dikkate alın. Size ulaşan maillere cevap vermeyi ihmal etmeyiniz.

10- Satın alınan ürün teslimatını üç iş günü içerisinde gerçekleştirin. Sizden kaynaklanan olumsuzlukları çözerek müşteriyi memnun edin.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.