E-Ticarette Reklam Amacıyla Yapılan En Yaygın Hatalar

E-Ticarette Reklam Amacıyla Yapılan En Yaygın Hatalar

Artık arama motorları da kullanıcılar da eskiye göre çok daha gözü açık ve uyanık ve artık ucuz, basit ve kötüye kullanım içeren pazarlama tekniklerin kolayca farkına varıyorlar. Bu antika teknikleri kullanan hala birçok firma bulunuyor. Tamamen etkisiz olan bir katkısı olmayan, eski stratejiler tam tersine düşüşe neden olabiliyor. Bu yüzden de tehlikeliler..Bugünün şartlarına uymayan 3 çeşit pazarlama stratejisini aşağıda sizinle tartışacağız.

Blog yorumlama

Bu strateji önceden hazırlanmış birbirini tekrar eden ve sonunu bir linkle bağlayan önemli ve hedef kullanıcı kitlesine hitap eden bloglara yorum bırakma üzerine. Bunun için özellikle birisini de tutabilirsiniz tabii fakat genelde bu işi botlar yapıyor ve girdikleri siteyi spamle doldurup, birkaç dakika içinde binlerce bloga yorum bırakabiliyor.

Bir kullanıcı için oldukça can sıkıcı bir görüntü bu, sinir bozucu ve muhtemelen onlinepazarlama stratejileri arasında en aşağı seviyede olanı. Daha da önemlisi, etkili bir yöntem de değil. Bloglarda bulunan yorumlarla paylaşılan linklerin hiç biri SEO’ya bir katkı sağlamıyor. Birçok blog platformunda blog yorumları ‘nofollow’ olarak etiketlendiği için, Google veya bir başka arama motoru tarafından kesinlikle birşey ifade etmiyorlar ve bu arama motorları bunları görmezden geliyor.

Bunun yerine ne yapılabilir:

Blog yorumlama SEOya çok etkisi olan bir uygulama değil fakat sitenize trafik sağlamak için etkili bir yöntem olarak kullanılabilir:

Üzerinde uzman olduğunuz bir konuda içerik bulun.
Yazıya anlam olarak birşey katan, bilgi katan bir yorum ekleyin
Verdiğiniz bilgi ile oluşan merakı karşılamaları için sitenize bir link verin.

Konuya meraklı kişiler yazıyı, yazıdan da sizin yorumunuzu okuyacak ve sitenize bakmak isteyecektir. Düşünce ile yazılmış, derinlemesine bilgilendiren yorumlar sizin o konudaki uzmanlığını imleyecektir ve gönderdiğiniz link de böylesi bir bilgiden daha fazlasını alabilmek için kullanıcıyı hareketlendirecektir.

Sık yapılan bir başka hata da ilk olarak linkin verilmesi, ardından yoruma geçilmesi. İlk link gördüğünde insanlar onu görmezden gelecektir büyük ihtimalle ve boşuna efor sarf etmiş olacaksınız.

Çok yüksek trafik içeren sitelerde bu strateji işe yarıyor.

Birbirinin Kopyası Makale Üretimi

Eski usul makale üretiminde bir veya birkaç anahtar makale belirlenir, o konuda birbirine benzeyen, sadece küçük değişiklikler olan tonlarca makale yazılır ve internetin her yerine dağıtılırdı. Bu eskiden de şimdi de oldukça sık kullanılan bir metod.

Bu oldukça yararsız bir pazarlama tekniği artık. Google özellikle bu pengun güncellemelerinden sonra kopya içeriği çok hızlı buluyor hemen bu içerikleri filtreliyor ve spam olarak işaretliyor. Kalitesiz makale teknikleri ve yalancı backlink profillerine karşı artık Google özellikle oldukça donanımlı. Kısa bir süreliğin bu eski içi geçmiş tkenikler işe yarasa dahi Google bunların farkına vardığında yükseliş değil tam tersine düşüş yaşamanız olası. Hatta sitenizi kitleyip ‘sandbox’ denen bir çukura da çekebilir. Bu da sitenin arama sonuçlarından dışlanması demek oluyor.

Yerine ne yapmalı

Bir makalenin yüzlerce farklılaştırılmış kopyasını oluşturmaktansa, bir çok akıldan çıkan tamamen farklı içeriklerle çalışmak çok daha etkili. Siteye gelen kullanıcılara bilgi veren, onları meraklandıran ‘gerçek’ içerikler artık işe yarayan makale stratejisi, diğerleri ise hem tehlikeli hem de yararsız. Doğal bir yükseliş gösteren, kaliteli sitelerden alınmış backlinkler ile de sitenize destek sağlayabilirsiniz.

Bu yaklaşım daha masraflı evet, fakat uzun vadede hem daha yararlı hem geri dönüş olarak çok daha fazla katkı sağlıyor. Hem zaman olarak hem nakit olarak kaybınız emin yollarda yürüdüğünüz bir seo stratejisiyle karşılık buluyor. Google’ın sitenize uygulayabileceği ‘ceza’lardan da etkilenmeyen, problemsiz bir şekilde trafiğinizi arttırmış oluyorsunuz.

Bir e-ticaret sitesini pazarlamak ağır bir çalışma gerektiriyor, dolayısıyla insanların kolaya kaçması ve basit yöntemler uygulamasını oldukça normal. Fakat her kendine SEO uzmanı diyene de site emanet etmemek gerekiyor, bu çok açık.

Yanlış SEO uygulamaları

Kalitesiz online pazarlama teknikleri, kalitesiz bir backlink ve pazarlama profili oluşturarak bu profille sitenizin ismini dışarıya duyurur. Kirlenen imajı temizlemek ise online ortamlarda kolay değildir. Aynı zamanda sitenizin arama sonuçlarında aldığı sıralamanın da büyük oranda zarar görmesi olası. Zarardan dönmek bu alanda oldukça zor, sitenizin sıralaması zarar gördüyse ve bu Google’ın uyguladığı cezalardan doalyı olduysa bu cezalardan çıkmanız için 6 ay kadar bir süre dahi beklemek zorunda kalabilirsiniz. Dolayısıyla içerikler hazırlarken özgün ve farklı kişiler tarafından yazılmış içerikler kullanmak büyük önem taşıyor.

Yerine ne yapmalı?

Online satışa yeni başladıysanız ve yeni e-ticaret şirketinizi kurmanın ilk adımlarını atıyorsanız, pazarlama ve satış kadar SEO ile de sizin kendi başınıza ilgilenmenizi öneriyoruz. Peki niye?

Pazarlamayı kendi başınıza öğren tabii ki en değeri yetenek.
Başkalarıyla rekabet yapabilmek istiyorsanız pazarlamanın da SEOnun da nasıl yapılması gerektiğini bilmelisiniz ki, ardından başkaları sizin adınıza çalışırken gidişat hakkında yargılalarınızla müdahale edebilesiniz
Büyük oranda, büyük oranda paranız cebinizde kalır Ve bunu yine işletmenizi büyütmek için kullanabilirsiniz
Alt taban pazarlama ve satış freelance çalışanlarının  %99undan bu işi çok daha iyi yapabilirsiniz. Kendi işiniz için yaptığınızdan onların çalışma motivasyonundan çok daha fazla motivasyona sahip olacaksınız
Ne olduğunu, ne bittiğini bilebileceksiniz böylece tehlikeli ve size zarar verebilecek tekniklerden uzak durabileceksiniz.

Eğer bu işler için birilerini tutmak istiyorsanız gerçekten bu işe yıllarını vermiş birisini görevlendirmeniz ve onun yaptıklarını uzaktan takip ettiğinizde yorumlayabileceğiniz kadar bu konuda bilgili olmanızı öneriyoruz. Google Penguin güncellemesiyle beraber tüm yanlış SEO yöntemleriyle birçok site dibe vurunca bu sektörün şakaya gelmediğini, ciddi bir sektör olduğunu birçok kuruluş anladı. Yine gelecek güncellemelerle emek vererek açtığınız sitenize birşeyler olmasını istemiyorsanız bu konuda bir miktar bilgilenmenizde fayda var. Seo için seçeneceğiniz kişinin referansları, daha önceki çalışmalarına bakmadan kesinlikle kabul etmeyin ve sizin belirlediğiniz stratejiye uyabilecek bir takım oluşturabileceğiniz kişilerle çalışın. İş başlamasıyla işe uzaktan kontrol etmeyi ve gözlemlemeyi bırakmayın. Sonuçta o ‘uzman’ın kaybedeceği birşey yok, iş onun işi değil, sizin işiniz.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (1)

  1. Peki bu doğru kişiyi nasıl bulacağız, kimi veya kimleri öneriyorsunuz

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.