En Çok Kullanılan E-Ticaret Ödeme Yöntemleri

webtures_blog_banner

Bir E-Ticaret sitesinin belki de en can alıcı unsurlarından biri ödeme yöntemleri olsa gerek. Çünkü kişilerin tercih ettiği ödeme yöntemlerinden tutun, alışveriş yapmayı düşündüğü siteye güven duymasına dair bir çok konuda önemli bir role sahiptir.

Her ne kadar sayılabilecek 10 civarı E-Ticaret sitesi ödeme yöntemi bulunsa da biz burada en temel ve çoğu E-Ticaret sitesinde tercih edilen ödeme yöntemlerini ele alacak, bu yöntemler ile ilgili gereklilik, avantaj ve dezavantajlara değineceğiz.

Kredi Kartı ile Ödeme

Bir E-Ticaret sitesinin en çok tercih edilen, olmazsa olmaz diyebileceğimiz ve en hızlı ödeme alma yöntemleri arasında bulunan ödeme yöntemi hiç şüphesiz kredi kartı ile ödeme alma yöntemidir. Alıcı, kredi kartı bilgilerini girerek, E-Ticaret sitesi sahibi için en temel mesele olan ödeme alımı konusunu saniyeler içinde gerçekleştirmiş olur.

Kredi kartı ile ödeme almak için bankaların tek tek sanal poslarını almak ve bankalar ile anlaşmalı online ödeme alma sistemlerinden birini kullanmak gibi 2 seçenek bulunmaktadır. Bu iki seçenek içinde sahip olunması gereken temel kural şirket olmaktır.

Bankalardan tek tek sanal pos almak hem uğraştırıcı hem de maliyetli bir süreçtir. Çünkü şubelere gidip belgelerin teslimi, onay verilmesi ve entegrasyon sürecinin yanı sıra, her bir bankaya 600 TL civarı ücret ödeme söz konusudur. Fakat yüksek satış hacmine sahip E-Ticaret siteleri için daha az komisyon ödeme durumu söz konusu olacağından uzun vadede daha karlıdır.

Online ödeme alma sistemleri ise, hemen hemen bütün bankaları sistemlerinde toplamış olması nedeniyle çok daha kısa sürede bütün bankaların kredi kartlarından ödeme alma imkanı sunmaktadır. Kendilerine yıllık bazda bir ücret ödediğiniz gibi, her kredi kartı ile ücret tahsilinden komisyon ödersiniz. Bu nedenle düşük satış hacmine sahip E-Ticaret siteleri için daha cazip bir sistemdir.

Havale/EFT ile Ödeme

Bir E-Ticaret sitesinde olmazsa olmaz ödeme yöntemleri arasında Havale/EFT yöntemi gelmektedir. Havale, X bankasından X bankasına yapılan para transferi, EFT ise X bankasından Y bankasına yapılan para transferi anlamına gelir.

Havale ile ödeme yapılması durumunda, müşteri parayı gönderdiği anda para hesabınızda görüntülenir ve parayı gönderen kişi havale için düşük bir işlem ücreti öder. EFT ile yapılan ödemelerde ise parayı gönderen kişi havaleye nazaran daha yüksek ücret öder ve para mesai saatleri içerisinde hesabınıza geçer.

Elbette havale hem parayı gönderen hem de alan kişi için daha caziptir. Bu nedenle parayı gönderecek olan kişi, sahip olduğu banka hesaplarından en az birinin sizde de olmasını bekler. Dolayısıyla en az 3-4 banka hesabına sahip olmanız gerekmektedir.

Tüm bunların yanı sıra havale/EFT gönderimi, hesap numarası ve gönderilecek ücret miktarı girme, size havale/EFT yapıldığının bildirilmesinin gerekmesi gibi uğraştırıcı unsurlar barındırması nedeniyle sadece iyi bir alternatif olabilir. Fakat kredi kartı kullanmayan ya da kredi kartı bilgilerinin ele geçirilmesinden korkan kişiler için en çok tercih edilen alternatiftir.

PayPal ile Ödeme

PayPal, dünyanın en büyük online ödeme alma sistemidir. Fakat “Kredi Kartı ile Ödeme” maddesinde bahsetmiş olduğumuz online ödeme alma sistemlerinden biraz daha farklıdır. Bunun başlıca nedeni, PayPal ile herkes, kolaylıkla bir hesap açarak ödeme alma imkanına sahiptir. Yani bir şirket olma zorunluluğunun olmamasının yanı sıra, 18 yaşından küçük biri dahi ödeme alabilir. Bu da E-Ticaretin temel unsuru olan güven konusunda tereddütlerin yaşanması anlamına gelir. Ayrıca ödemeler sizin sitenizde değil de, PayPal ‘ın sayfasında gerçekleştiği için güven konusunda ayrı bir tereddüt yaşanmasına neden olur.

Alışveriş yapan kişi kredi kartı ile PayPal üzerinden ödeme yaptığında para sizin PayPal hesabınıza geçer. Siz de paranın sizin PayPal hesabınızdan, banka hesabınıza aktarılmasına dair talimat vererek paranın banka hesabınıza geçmesini sağlarsınız. Elbette bu hizmet için PayPal ‘ın bir komisyon bedeli aldığını da unutmamak gereklidir.

Kapıda Ödeme

Tercih edilen ödeme sistemleri arasında, özellikle son zamanda birçok alıcı tarafından aranılan bir ödeme yöntemi olan kapıda ödeme seçeneği bulunmaktadır. Bu ödeme alma yöntemini, ürünü teslim etme esnasında kargo şirketleri nakit veya kredi kartı ile gerçekleştirmektedir.

Bu ödeme yöntemi, hem güven konusunda sıkıntılar yaşayan hem de kredi kartı ya da herhangi bir bankada hesabı olmayan alıcılar için daha çok tercih edilmektedir. Fakat E-Ticaret sitesi sahipleri için ciddi sıkıntılar barındırmaktadır. Çünkü her 10 siparişten 2-3 ‘ünde sorunlar yaşanmaktadır. Bu sorunlar arasında, kargo şirketinin ürünü teslim ederken, sipariş veren kişiyi bulamaması, sipariş veren kişinin sipariş verdikten sonra ürün eline ulaşana kadar vazgeçmesi, sipariş veren kişinin ücret tahsilatı esnasında parasının olmaması, kargo şirketinin siparişi veren kişi yerine farklı bir kişiye ulaşıp, o kişinin verilen siparişten haberi olmaması ve siparişi teslim almaması gibi türlü sorunlar yaşanmaktadır. Bu gibi durumlarda ücret ödenmese ve sipariş teslim alınmasa dahi kargo ücretini siz ödersiniz ve satış yapıp para kazanmak isterken zarar edersiniz.

Bir de kargo şirketlerinin, teslimat ücretine artı olarak, ücret tahsilatı için ekstra ücret alması, alıcı için ödemesi gereken ücreti arttırmak anlamına geldiğini de unutmayalım.

SONUÇ

Ticarette ödeme almak her daim kendi içinde sorunlar barındıran bir süreç olmuştur fakat “hamama giren terler” misali bu sorunlar göğüslenmesi gereken sorunlardır. Burada yer verdiğimiz ödeme alma yöntemleri her ne kadar kendi içinde sorunlar barındırsa da, bir E-Ticaret sitesinde başta kredi kartı ile ödeme olmak üzere en az 2-3 ödeme alma yöntemi olması gerekmektedir.

En Çok Kullanılan E-Ticaret Ödeme Yöntemleri İle Benzer Yazılar

hg

FBA (Fulfillment By Amazon), Amazon’un satıcılar için sunduğu bir depolama ve sevkiyat hizmetidir, bu hizmet sayesinde satıcılar, ürünlerini Amazon’un lojistik ağına teslim eder ve Amazon, ürünlerin depolanmasından, paketlenmesine, sevkiyatından müşteri hizmetlerine kadar tüm süreçleri yönetir. Bu model, hem yeni başlayanlar

Blog (2)

Hemen çıkma oranı, web sitenizin performansını artırmak ve ziyaretçi deneyimini iyileştirmek için kritik bir faktörlerden birisidir. Bu blogda hemen çıkma oranının ne olduğunu neden önemli olduğunu ve bu oranı düşürmek için uygulanabilecek stratejilere değindik. Ayrıca bu blogda, Google Analytics’te hemen

Fatih Gültekin

Blog 1

E-ticaret siteleri için domain seçimi, markanın çevrimiçi kimliğini belirler ve ilk izlenim açısından kritik bir öneme sahiptir. İyi bir domain, siteyi kolayca hatırlanır kılar ve potansiyel müşterilerin siteye erişimini kolaylaştırır. Ayrıca, doğru domain seçimi, arama motoru optimizasyonu (SEO) açısından da

Gizem Sayan

loader