En Çok Yapılan 10 SEO Hatası ve Çözümleri

En Çok Yapılan 10 SEO Hatası ve Çözümleri

Bir sitesi olan hemen hemen çoğu kişi SEO ile ilgileniyor, kendi çabaları ile bir şekilde SEO yapmaya çalışıyor. Peki ne kadar doğru yapıyor? Çoğu kişi her şeyi doğru yaptığını ve birçok backlink aldığını söylüyor. Fakat yine de sitelerine beklenen trafiği çekemediğinden yakınıyor. Peki yapılan SEO çalışmaları ne kadar doğru? Siteye beklenen organik trafiğin gelmemesinin sebepleri neler? Bunun birçok sebebi olabilir; anahtar kelime yoksunluğu, düşük ya da kalitesiz backlinkler gibi. Ama ilk olarak düzeltilmesi ve üstüne düşülmesi gereken kısım on-page SEO (site içi SEO). Bu kısım göz ardı edilince siz üzerine ne kadar iyi site dışı SEO yapsanız da normalde alınacak faydadan çok daha düşük verim alabilirsiniz. Kısacası temel çürük olunca üzerine atılan katlar da bundan etkilenecektir ve çalışmalarınızdan istenen verimi almanızı engelleyecektir.

Eğer yeni bir internet sitesi kuracaksanız ya da neden sitenizin organik trafiğinin düşük olduğunu merak ediyorsanız bu yazımız tam da size göre. Bu noktalara dikkat ederek sitenizin trafiğini artırabilirsiniz. İşte en sık yapılan 10 site içi SEO hatası.

 

 Sayfaların İçerikleri Yetersizdir ( Kelime Sayısı Bakımından)

İçeriklerinizde belli bir oranda anahtar kelime yoğunluğu yakalayın ve uzun içerikler yazmaya çalışın. Spama kaçmayacak şekilde tabii ki. Evet, Google gün geçtikçe yeni güncellemeleri ve yapay zeka çalışmaları ile oldukça ilerledi fakat hala tam olarak sayfaların içeriklerini anlayabilecek kadar iyi değil. O yüzden sizin bu konuda Google’a yardım etmeniz gerekiyor, içeriğinizin neyle alakalı olduğunu sık sık hatırlatmanız gerekiyor :)

 Brain Dean’ın 1 milyon Google arama sonuçları araştırmasının sonucuna göre sayfadaki kelime sayısı ile bunların SERP’lerdeki (arama sonuçlarındaki) pozisyonu arasında yüksek bir ilişki bulunmuştur.

İçerik nasıl yazılmalı ve uzunluğu nasıl olmalıdır?

Sıralamak istediğiniz her bir sayfanın HTML kısmına içerik ekleyin ve çeşitli terimleri sıralamak için LSI anahtar kelimelerini de ekleyin. Aşırıya kaçmayın ve her bir sayfa için 1800 kelimeye ulaşmayı hedefleyin, tavsiye edilmiş en az veya en çok değer yoktur. Arama motorlarının sayfaları sıralayabilmesi için sayfanın herhangi bir yerindeki anahtar kelimeye ihtiyacı olduğunu unutmayın.

 

 Bozuk Linkler, Bağlantılar

Arama motorları, internet sitelerini tarayarak ve yönlendirilmiş linkleri takip ederek hareket ederler. Arama motorları internet siteleri için büyük bir”ağ” oluşturur. Kırık bir bağlantı bulduklarında, bu arama motorları için zayıf kullanılabilirlik olarak düşünülür.

Internet sitenizde bozuk link olması kullanıcılar için kötü bir deneyimdir.

Aradıkları şeyi bulmaya çalıştıkları sayfada, 404 sayfası görmeleri hiç hoşlarına gitmeyecektir.

Bozuk / kırık linkleri nasıl düzeltebilirim

Google Search Console’dan ya da Screamingfrog gibi sitelerden bozuk/kırık bağlantıları bulabilirsiniz. Sonrasında listeyi inceleyip ve bağlantıları düzeltin.

 

 Birden Fazla H1 Başlığı Olan Sayfalar

Her bir sayfanın sahip olması gereken bir bilgi hiyerarşisi vardır ve H1 bunun önemli bir parçasıdır. Farklı başlık etiketleri bir sebep için vardır: arama motorlarının anlamasına ve bilgileri parçalara ayırmasına yardım eder. H1 etiketi sayfanın temel amacını iletmelidir ve diğer başlıklar H1’i desteklemelidir.

H1 etiketi nasıl olmalı?

Sayfa başına H1 etiketi kullanma alışkanlığını ele alın. İçerik genelinde H2, H3,H4, vb. etiketlerini birlikte kullanmanızın bir sakıncası yoktur. Çok fazla optimize etmeyin ve her bir noktayı  temel anahtar kelimeleriniz ile doldurun.  Arama motorları için değil insanlar için yazın.

 

 Meta Description (Meta Açıklaması) Olmayan Sayfalar

Google doğrudan sıralama yapmak için meta tanımlamaları kullanmak zorunda değildir ancak SEO’da hala değer görür. Meta description SERP’lerde gezinen kullanıcılar için içeriğinizin reklamıdır. Açıklamanız ne kadar ilgi çekici ise siteniz o kadar tıklama alacaktır.

Meta description daha yüksek tıklanma oranı (CTR) sağladığından etkileşimi arttırır ve Google bunu bir sıralama faktöü olarak kullandığı için sıralamanız da yükselir.

Meta description nasıl olmalıdır?

Her bir sayfa için meta açıklamaları yazarak başlayın.  İnsanların ilgisini çekmek için eylem çağrıları kullanın (örneğin: Ücretsiz Deneme!). Meta açıklamalarında kalın punto ile yer alan anahtar kelimelerin Tıklanma Oranınızı (CTR) arttırdığını unutmayın.

 

 Alternatif Metni (Alt Tag/Alt Etiketi) Olmayan Görüntüler

Google’ın görüntülerin içeriklerini anlamak üzerine hareket etmesine rağmen alt etiketler arama motorlarının görüntüleri görmesine yardımcı olarak hala kullanılır. Alt etiketi ne işe yarar; Alt etiketi eklemek SEO için faydalıdır ve Google Görüntü Arama ve Bing Görüntü Arama gibi ikincil arama motorlarının trafiğine yardımcı olur. Aynı zamanda iki sebepten dolayı da kullanışlıdır:

  1. Alternatif metinler görme bozukluğu olan insanlar için görüntüyü tanımlamada kullanılabilir.
  2. Eğer görüntü dışarıdan bağlantılı ve bozuk ise boş kutu yerine alt metin ortaya çıkar.

Alternatif metin (Alt etiketi) nasıl eklenmeli :

Sitenize eklediğiniz görüntülere açıklayıcı alternatif metinler (alt etiketi) ekleyerek başlayın. Anahtar kelime yığını oluşturmayın ve görüntüleri uygunsuz şekilde etiketlemeyin.

 

 Kopya İçerik Sorunu Olan Sayfalar

Kopya (çift) içerik, farkedilemeyen ve sitenizin sıralamasını olumsuz etkileyen büyük bir problemdir. Birçok insanın farkedemediği nokta şudur:  sitenizde tekrar eden içerikler olması için içeriğinizi kopyalamanız gerekmez. Bu durum en çok e-ticaret sitelerinde yaşanmaktadır. Örneğin, üreticiden gelen standart ürün açıklamaları kullanıldığı zaman bunların kopya içerik olma ihtimali çok yüksek olabiliyor. Çünkü çoğu ürünün içeriği benzer hale geliyor ve üreticiler bu açıklamaları diğer birçok siteye de veriyor.

Kopya içerik denetimi ve kontrolü nasıl sağlanır:

Internet sitenize yüklediğiniz her bir içeriğin benzersiz olduğundan emin olun.

Kopya içerik oluşturan arşivleri, etiketleri ve kategori sayfalarını robots.txt ile indekslenmelerini engelleyin.

Hangi sayfaların indekslenmesini istiyorsanız o zaman canonical etiketini kullanın.

 

 HTTPS Şifrelemesinin Kullanılmaması

2014 yılında Google HTTPS’nin bir sıralama faktörü olduğunu açıkladı. HTTPS eklemenin sıralamayı arttırıp arttırmadığına dair birçok düşünce var ancak her şekilde de kullanılması gerekir; özellikle internet sitenizden ürünler satıyorsanız. İnternet sitenizi daha güvenilir kılacaktır ki bu da iyi bir şeydir.

Kopya içerik sorunun ortaya çıkmasına sebep olan diğer bir durum da budur. Eğer büyük bir internet sitesine sahipseniz ve HTTPS’ye geçiş yapmak istiyorsanız yönlendirmelerinizi doğru bir şekilde yaptığınızdan emin olun.

HTTPS nasıl alınır?

Google, Mozilla ve Shopify gibi birçok şirket Lets Encrypt projesini desteklemektedir. Bu proje SSL sertifikasını hızlı ve ücretsiz bir şekilde kurmanıza izin verir.

 

 Title’lar (Başlıklar) Çok Uzun

Oldukça sık karşılaşılan klasik bir SEO hatasıdır. İnsanlar birçok anahtar kelime kullanarak uzun başlıklar oluşturmayı ve ekleyebildikleri kadar anahtar kelime eklemeyi deniyor ve sıralama yapıyorlardı. 2016 yılı için bu durum artık geçerli bir yol değildir.

Tıklanma almak için meta açıklamaları gibi başlıklar da okuyucuların ilgisini çekmelidir. Temel anahtar kelimenizi başlığınızın herhangi bir yerine eklediğinizden emin olun ancak arama motorları için değil insanlar için yazın, yazdıklarınız anlamsız saçma şeyler olmasın.

Title (Başlık) nasıl olmalı:

Her bir sayfa için 512 piksel sınırında başlıklar yazın. Google’da her başlığın uygun bir şekilde yer aldığından emin olmak için bu serp preview tool  önizleme aracını kullanabilirsiniz.

 

 Harici (Dışarıdan Çekilen) Görseller Bozuk

Arama motorlarının amacı, kullanıcılara arama sorgularında en iyi sonuçları sunabilmektir Eğer internet siteniz görüntülerin olması gereken yerlerde boş kutular gösteriyorsa, kullanıcı açısından kötü bir deneyim olacaktır. Aynı zamanda diğer internet sitelerine otomatik bağlanmak kötü bir deneyim olarak düşünülür. Harici otomatik bağlantılı görsellerde kontrolünüzü kaybedersiniz ve sizin için olumsuz sonuçlar doğurabilir.

Bu sorunu nasıl düzeltebilirsiniz :

Otomatik bağlantı yerine CDN veya sunucunuza (Server) kendiniz yükleyin ve görseli kendi kontrolünüzde tutun. Görseli kullanmadan önce kullanabileceğinizi sorduğunuzdan emin olun.

Sonuç

Site içi SEO atlanmaması gereken önemli bir SEO çalışmasıdır. Burada yaptığınız her olumlu geliştirme size birçok fayda sağlayacaktır.

Anlattığımız site içi SEO metriklerinden her biri bireysel olarak doğrudan sıralamanızı etkilemeyebilir fakat zamanla sıralamanıza olumlu katkılar sağlayacaktır. Örneğin; HTTPS şifrelemesi eklediğiniz için internet sitenizin sıralamsının birden yükselmesini beklemeyin. SEO çok rekabetçi bir alandır ve on-page optimizasyona sahip olmak ihtiyacınız olan fırsatları da peşinden getirecektir.

 

Bir önceki yazımız olan 12 Site içi SEO (On-Page SEO) Tekniği başlıklı makalemizde LSI Nedir, On Page SEO Nedir ve SEO Teknikleri hakkında bilgiler verilmektedir.

İçerik PazarlamasıSEO İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (5)

  1. teşekkürler etkileyici bir yazı olmuş.

    Cevapla
    • Ben teşekkür ederim :)

      Cevapla
  2. Cok yararli bir yazi olmus elinize saglik

    Cevapla
  3. Değerli paylaşımınız için teşekkür ederim

    Cevapla
  4. Merhaba, benim internet sitemde taşındıktan sonra bir sorun oluştu ve safari browser ında Türkçe karakterli resimleri göstermemeye başladı, bu sebepten resimlerin adını ingilizce karakterlere çevirme durumunda kaldık.

    Türkçe karakterli bir resim adı, arama sonucu ile tam eşleşirken ingilizce karakter li olması sıralamasına veya görünürlülüğüne kısacası seo suna etki eder mi, ne kadar eder? Bu soruyu en iyi siz cevaplarsınız. Şimdiden teşekkürler.

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.