En İyi UX Tasarım Ajansını Nasıl Bulursunuz?

webtures_blog_banner

Bir şirket işletiyorsanız ve mevcut bir ürünü geliştirmek veya yeni bir ürün oluşturmak istiyorsanız, muhtemelen kendinize “Ürünün başarılı olması için onu nasıl geliştirebilirim?” Diye soruyorsunuzdur. Ancak sizin fikriniz ve kullanıcı algısı farklı olabilir. Bu nedenle, anlamsız çalışmalardan ve kaynak israfından kaçınmak istiyorsanız, ürününüzün mükemmel bir şekilde hazırlanması gerekir. Ayrıca, işletmeler ve kullanıcılar arasındaki ilişki üzerine uzmanlaşmış, UX tasarımı üzerine kurulmuş bir ajansla çalışmayı düşünebilirsiniz.

UX tasarımıyla ilgilenen ajanslar, başarılı ürün geliştirme konusunda önemli rol oynar. Rakiplerinizi ve pazarı araştırır, kullanıcılarınızı tanır ve ürününüzün kullanıcılar tarafından istendiğinden, onların işlevsel ve kullanıcı dostu olduğundan emin olurlar. Bir UX ajansı, çeşitli süreçler yoluyla bir ürünü pazara sunmadan önce yaşayabileceğiniz birçok zorluğu ortadan kaldırabilir ve bir ürün lansmanının farklı aşamalarında size yol gösterebilir. Birçok durumda size akıllıca, değerli fikirler sunarak profesyonel rehberlik edebilir ve hatta ürününüzün başarısı için bir araç haline gelebilirler.

Şu durumda aklınızdan “En iyi UX tasarım ajansı nasıl bulunur?” sorusu geçiyor olabilir. Bu makalede, sizin için doğru ajansı ararken değerlendirebileceğiniz birkaç değerli ipucu bulacaksınız. İşe en başından başlayalım, UX tasarımcıları.

UX ajansı mı yoksa şirket bünyesinde çalışan bir tasarımcı mı?

Her şirkette kurum bünyesinde çalışanlar veya dışarıdan kaynak yapılan ajans görevlileri tarafından yerine getirilmesi gereken roller ve sorumluluklar vardır. Aynı durum UX tasarımı için de geçerlidir. Bir UX tasarımcısı işe alabilir ve onu ekibinize dahil edebilirsiniz veya kurum dışındaki uzmanların deneyimine güvenebilirsiniz. Her iki çözümün de avantajları olduğu kadar dezavantajları da vardır.

Bir ajansın deneyimi ve becerileri vardır.

Her şeyden önce, bir ajans, çeşitli müşterilerle birçok projede çalıştığından geniş bir portföye sahiptir. Ajans ekibinin birikmiş deneyimi her zaman tek bir UX tasarımcısından çok daha gelişmiş olacaktır. Bir UX ajansı size farklı becerilerini de sunabilir. Ekibin her üyesinin kendi uzmanlığı vardır ve her biri tasarımın belirli bir bölümüne odaklanırlar.

Bir UX tasarımcısını ilk kez işe alırken, kendi prosedürlerinizi ve iş birliği kurallarınızı oluşturmanız gerekir. Bir UX ajansı ile çalışmak, tüm tasarım sürecini oluştururken ihtiyaç duyduğunuz zamandan tasarruf etmenizi sağlar, çünkü ajans bu süreci geliştirme konusunda uzun zamandır çalışmakta ve her gün bu süreçleri uygulamaktadır.

Böylece ajans size hem zaman kazandırır ve hem de paradan tasarruf etmenizi sağlar.

Ayrıca, bir UX tasarımcının günlük işlerinde ihtiyaç duyulan araçlardan da biraz tasarruf etmiş olursunuz. Invision veya Sketch gibi profesyonel uygulama lisansları için ödeme yapmanız gerekmez. Ajans, tasarımcılarının çalışmalarını gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğu araçları zaten satın almıştır.

Ajans, muhtemelen şirkete dahil edeceğiniz bir UX tasarımcısından daha hızlı çalışacaktır. Şirketin dışından kaynak edilen uzmanlar, yüksek kaliteli projeleri mümkün olan en hızlı şekilde sunarlar ve şirketiniz bundan faydalanabilir. Bir ajansla çalışmaya başlamanızdaki adaptasyon süreci, şirketinize yeni katılacak bir çalışanınkinden daha hızlı olacaktır.

Son olarak, bir UX ajansı ile iş birliği yapmanız size projenin maliyetlerini kontrol etme imkanı verir. Bir ajansla çalışmadan önce projenin tam olarak ne kadar tutacağını, ne kadar süreceğini ve projeden hangi sonuçları bekleyebileceğinizi bilirsiniz.

Ajansı sürekli bilgilendirin…

Bir tasarımcıyı işe almak yerine, işleri bir UX ajansı ile yürütmenin bazı dezavantajları da var. Şirketinizin bünyesinde çalışacak bir UX uzmanının, dışarıdan tutulacak bir ajansa kıyasla şirket bilgilerine doğrudan erişimi daha rahat olacaktır. Ekibinizin bir üyesi, kuruluşunuzdaki diğer departmanlarla günlük olarak çalışır, böylece ürününüzdeki olası sorunları çok daha hızlı fark edebilir.

Ancak ajansla çalışmanın bu olumsuz yönlerinin üstesinden gelebilirsiniz. Bir UX tasarımı üzerine çalışan ajans modelini seçerseniz, ürünle ve tasarımla bağlantılı şirket içi süreçlerle ilgili tüm önemli bilgilerin paylaşılmasının çok önemli olduğunu lütfen unutmayın. Böyle yapmak hem size zaman kazandıracak hem de yaşanması olası hayal kırıklıklarının da önüne geçecektir.

İşini tutkuyla yapan bir UX tasarımcısını işe almak

Güçlü ve çekici bir markanız olduğunda, neredeyse herkes sizin için çalışmak isteyecektir. Ancak insanın sevdiği bir şirket ile çalışması ve hayranı olduğu bir firma için çalışması arasına oldukça büyük fark vardır. Şirket bünyesinde çalışan bir  tasarımcı, çalışmalarına görev aldığı marka ile hayat verebilir. Bu oldukça değerli bir fırsat.

Günlük çalışma rutini düşünüldüğünde, yeni fikirlerin ortaya çıkması ve günlük görevlerin yerine getirilmesi açısından dış kaynaklı tasarımcılardan daha iyi performans gösterecek bir çalışanın olması anlamına gelebilir. UX tasarım sonucuna ilişkin sahiplenme dürtüsü ve kişisel sorumluluk seviyesi, şirketi seven bir çalışanda dış kaynaklı bir ajansa oranla daha fazladır.

Şirket bünyesinde çalışan bir tasarımcıya uzun vadeli bakış

Bir UX ajansı bir müşteriyle sınırlı bir süre boyunca belirli bir proje üzerinde çalışır. Ajansın ekibi görevleri yerine getirip belirli süre sonra projeden ayrılacakken, şirketin bünyesinde çalışan bir tasarımcı belirli tasarımlar hakkında uzun vadeli düşünmeye çok daha fazla zaman ve çaba harcayabilir.

Şirket bünyesinde çalışan tasarımcılar belirli bir ürünün veya hizmetlerin UX’ini düzenli olarak değerlendirebilir ve neredeyse her gün iyileştirmeler üzerinde çalışabilirler. İş birliğinin kapsamı veya sözleşmenin süresi ile sınırlandırılmamışlardır. Ancak şu unutulmamalıdır ki, şirket bünyesinde çalışmak üzere bir UX tasarımcısı işe almak; bir UX ajansı ile iş birliği yapmaktan daha büyük bir yatırımdır. Her durum farklıdır ve akıllıca seçim yapmak zorundasınız.

Yetkin bir ajansı ortalama bir ajanstan nasıl ayırt edersiniz?

UX ajans pazarı sürekli büyümektedir. Beraber çalışabileceğiniz ajans sayısı o kadar fazladır ki, doğru UX ajansını seçerken karar süreci gittikçe zorlaşmaktadır. Bununla birlikte, yetkin bir ajansı ortalama bir ajanstan ayıran birkaç faktör vardır. Kiminle çalışmak istediğinize karar verirken aşağıda listelenen maddelere dikkat edin:

  • Ajansı sadece dış kaynak kullanımı olarak görmeyin, UX danışmanlığı da isteyin. Ajansınız bu durumda gerçekten iş ortağınız olmalıdır. Dış kaynak olarak tutulan tasarımcılar sadece size operasyonel hizmetler sunmakla kalmamalı, aynı zamanda iş ihtiyaçlarınızı karşılayacak en iyi çözümü önermelidirler. Yetkin bir UX ajansı, ürününüzü etkileyen ve UX’i onlarla uyumlu hale getiren unsurları dikkate alır.
  • Ajansın portföyündeki örneklere göz atın. Her UX tasarım ajansı size portföyünü sunacaktır. Ajansın web sitesinde veya Behance profilinde sunulan daha önceki çalışmalarını gözden geçirirken, sadece UX tasarımının görünümünü ve yarattığı hisse bakmayın. Aynı zamanda önceki müşteriler için hayata geçirilen projelerin gerçek iş değeri getirdiğinden emin olun.
  • Ajansın süreçleri hakkında daha fazla bilgi edinin. Her ajansın kendi çalışma tarzı ve bir UX tasarım süreci vardır. Çalışmak istediğiniz ajansı seçmeden önce, ekibin UX tasarımı yaparken sadece içgüdülerine göre mi yoksa araştırma odaklı mı çalıştığını kontrol edin. Kullanıcıların ürününüzden beklentilerini ve onların davranış kalıplarını bilmek, iyi UX tasarımının en önemli kısmıdır.
  • Farklı becerilere sahip bir ekibi tercih edin. UX ajansları genellikle sadece bu uzmanlığa odaklanırken, piyasada size daha çeşitli beceriler sunabilecek kişiler vardır. Yapacağınız iş birliğinden en iyi şekilde faydalanmanızı sağlayacak ve size iş geliştirme, markalaşma, büyüme stratejileri veya pazarlama gibi konularda da yardımcı olabilecek bir ajansı seçmelisiniz.

Bir UX tasarımcısını iyi yapan özellikler nelerdir?

UX tasarımcıları başarılı ürün geliştirmenin temelini oluşturur. Çoğunlukla kullanıcı deneyimine, yani ürünün potansiyel müşterileriniz tarafından nasıl algılanacağına odaklanırlar. Bu sadece görsel tasarımdan ibaret değildir. Bununla birlikte, işlevsellik, ne tür bir kullanıcı etkileşiminin etkinleştirildiği ve ürün kullanımının kolaylık derecesi gibi konular da önemlidir.

  • Empati kurabilme. Bir UX tasarımcısı kullanıcıların ihtiyaçlarını anlamalıdır, başka bir kişinin duygularını ve yaşadıkları şeylere karşı duyarlılığını anlayabilmesi gerekir.
  • Araştırma becerisi, başarılı ürün geliştirmenin temel taşıdır. Bu nedenle, bir UX tasarımcısı üst düzey kalite ve kullanılabilirlik konularında uzmanlığa sahip harika bir araştırmacı olmalıdır. Bilgiyi nasıl kullanacaklarını ve toplayacaklarını bilmenin yanı sıra onun değerini nasıl ölçeceklerini de bilmeleri gerekir.
  • Şema tasarımı oluşturma ve anlaşılabilir bir bilgi mimarisi oluşturabilmek, ürününüzün çerçevesini oluşturmak, UX tasarımcılarının yetkin olması gereken önemli bir işlemdir.
  • Kullanıcılar, iş ortakları ve diğer ekip üyeleriyle çalışmak için çok zaman harcayacakları için mükemmel iletişim becerilerine sahip olmalıdır. UX tasarımcıları fikirlerini ve çözümlerini günlük olarak açıklar ve sunarlar. Bununla birlikte sürekli geri bildirim alış-verişinde bulunurlar. Bireylerarası temel iletişim becerileri olmadan bu görevleri gerçekleştirmek oldukça zor olurdu.
  • İşin büyük bir kısmı sorun çözmek ve zorlukları minimuma indirgemek olacağından, özgüven ve sorun çözme becerisi oldukça önemlidir.
  • Deneyim. Meşk kemale erdirir. Bu nedenle, tasarımcı daha önce çeşitli projelerde yer aldıysa; süreci hızlandırma, en iyi çözümleri bulma veya daha iyi danışmanlık yapma olasılıkları daha yüksektir.

En iyi UX ajansı nasıl seçilir?

Başarılı bir lansman söz konusu olduğunda deneyim çok önemli bir kriter olabilir. Günümüzde, yapım ekiplerinden potansiyel iş ortaklarına kadar birlikte çalışmayı düşündüğümüz çoğu şirketin portföyünü kontrol ediyoruz. UX tasarım ajansları ile de durum bundan farklı olmamalı.

  1. En iyi kararı vermek için, öncelikle ajansın geçmişte yapmış olduğu projeleri doğrulamalısınız. İşleri başarıyla sonuçlandı mı? Belki siz veya arkadaşlarınız onların ürünlerini her gün beğenerek kullanıyorsunuzdur? Bunlar güvenilirliğin iyi olduğuna işaret eder. Diğer işletmeler için harika işler başarabilmişlerse, sizinle de başarıyı yakalama olasılıkları yüksektir.
  2. Şirketin yeterli kaynağa sahip olup olmadığını kontrol etmek önemlidir. Ürün geliştirme, lansmanın bir aşamasıdır. Peki ya diğer aşamalar? Deneyimli bir UX ajansı, tüm süreç boyunca ortaya çıkabilecek sorunların farkında olacaktır. Böylece, UI tasarımı, geliştirme ve ürün bakımı gibi diğer alanlarda da size tavsiyede bulunabileceklerdir. UX tasarımının ötesindeki alanları kapsayan geniş bilgileri, başlangıçtan itibaren en uygun çözümleri seçmenizde size yardımcı olacaktır. Sonuç olarak; ürünün harika göründüğü, ancak beklenen başarıyı yakalanamaması sebebiyle yeniden tasarlanması gibi durumlardan kaçınmış olacaksınız. Dijital bir ürün geliştirme süreci çok karmaşık olabilir, bu nedenle deneyimli bir şirketin verebileceği tavsiyesiler olası birçok sorunu çözebilir, böylece size zaman kazandırabilir.
  3. Her müşteri benzersizdir. Bu nedenle, UX ajanslarının portföylerine bakarken, nasıl çözüm sunduklarını düşünün ve belirli iş hedeflerine yaklaşın. Bir tasarım şirketi, kullanıcılar ve iş arasında bir köprü olmalıdır. Şirketin geçmişteki projeleri sizinkilerle alakalı mı? Her ürün kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hazırlanmalıdır. Bu, amaca uygun bir ara yüz, işlevsellik ve uygun estetik oluşturarak elde edilebilir. Bir sağlık uygulamasının tasarımı amacı için uygun mu? Ve bir tanışma web sitesinden farklı mı? Deneyimli bir UX ajansı, farklı müşteriler için en iyi seçimlerin nasıl yapılacağını bilir.

Bir tasarım danışmanlığı için iyi bir yaratıcı UX brifing nasıl yazılır?

UX tasarım hizmetleri sunan bir ajans olarak, düzenli olarak yeni projeleri verimli bir şekilde takip etmek zorundayız. Özellikle yeni bir ortaklığın başlangıcında, proje vizyonunun ne olduğunu, kullanıcıların kim olduğunu ve müşteri için en iyi çözümün ne olacağını bulmamız gerekiyor. İyi yazılmış bir UX brifingi, doğru bilgileri sağlayarak bize çok yardımcı olabilir.

UX brifingi nedir?

Bir UX brifingi, beraber çalıştığınız tasarım ekibinizin size yardımcı olmasına destek olan bir araçtır. Daha önce UX tasarım hizmetlerine ihtiyacınız olduysa, büyük olasılıkla bir UX ajansına brifing göndermişsinizdir. Brifingte muhtemelen tasarım probleminizin ne olduğunu ve nasıl çözülmesini istediğinizi belirlediniz, işinizi tanımladınız ve iş birliği seçenekleri hakkında sorular sordunuz. Bu bir UX brifingiydi ve sağladığınız bilgiler, hangi yanıtı aldığınız üzerinde doğrudan etkili oldu.

Bir UX danışmanlık ajansıyla iyi bir iş birliği için UX yaratıcı brifinginin önemi

Belki de birkaç ajansa UX brifingi gönderdiniz, ancak karşılığında aldığınız yanıtlar hayal kırıklığı yarattı ve en önemli sorularınıza cevap vermedi. Artık her bir UX ajansına daha kesin bilgi sağlamak veya yeni potansiyel ortaklar bulmak için zaman harcamak zorunda olduğunuz için bu büyük bir sorundur. Özellikle yaklaşan son teslim tarihleriyle başınız dertteyse bu durum zaman kaybetmenize sebep olup sinirlerinizi bozmakla birlikte, ortak olmayı seçtiğiniz UX stüdyosuyla aranızda ciddi iletişim sorunlarına yol açabilir.

Öte yandan, UX brifinginiz gerekli tüm verileri içerecek şekilde hazırlanmışsa, UX ajansları mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarınızı ve şirket içi süreçlerinizi dikkate alarak hızlı bir şekilde kapsamlı teklifler oluşturabilir. Kendi programlarına bakabilir ve gerçekleşmek üzere olan iş birliğinizi planlayabilirler. Son olarak, size sundukları çözümler sizin durumunuza özel olarak uyarlanacaktır. İstenilen sonuç çok geniş kapsamlı olduğunda ayrıntılı bir brifing hazırlamak için gerekli zamanı ayırmak yerinde olacaktır.

İyi bir UX brifinginin içeriği

İyi bir UX brifingi için tek bir “doğru” şablon olmasa da, ihtiyacınız olan şey brifinginizin içermesi gereken öğeleri hatırlamaktır. İsterseniz ilham veren materyaller gibi ekstra içerikler de ekleyebilirsiniz, ancak aşağıda listelenenlerden birini atlamak tasarımcınızın kafasında karışıklığa neden olabilir.

Sorunun Tanımı

Kullanıcılara özgü sorunları çözmek için iyi uygulamalar mevcuttur ve aynı şey iyi UX tasarımı için de geçerlidir. Kullanıcılara bilgi aktarmada, onlarla etkileşime geçmede veya onları harekete geçirmede karşılaştığınız zorluklar nelerdir? Dönüşümü iyileştirmeniz ve ziyaretçilerin sayfadan çıkma oranını (bounce rate) azaltmanız mı gerekiyor? Kullanıcılarınız belirli bir noktada alıcının yolculuğundan vazgeçiyor mu? Hangi sorunları çözmek istediğinizi açıkladığınızdan ve tasarım ekibinizin ihtiyaçlarınızı anlamasına yardımcı olacak tüm uygun verileri sağladığınızdan emin olun.

Hedefler. Çözümler değil!

Yoğun ticari deneyime sahip yaratıcı bir ekiple çalışacağınızı unutmayın. Proje hedefleri belirlemek istiyorsunuz, evet, ancak ekibinize kendi çözümlerinizi sunarsanız, onların tam potansiyellerinden yararlanamazsınız. Bunun yerine, ulaşılmasını istediğiniz hedefleri tanımlayın. Mümkünse, geçmişte talep ettiğiniz ama sonuç alamadığınız çözümleri veya yaklaşımları da tanımlayabilirsiniz.

Proje Kapsamı

Tasarım ekibinden neler beklediğinizi ve görevlerinin kapsamını aşan şeylerin neler olduğu konusunda çok net olmalısınız. Yanlış bilgilendirme sonucu ekibinizi ihtiyaç duyduğunuzdan daha fazlasını veya azını sağlamaya yönlendiren durumlardan kaçının.

Ürün Tanımı ve Gerekli Bilgiler

Ürününüz, pazarınız ve kullanıcı tabanınız hakkında yazın. USP’nizi (eşsiz satış vaadi), kullanıcıların şikayetlerini (pain point), mevcut davranışlarını (her türlü analitik veri ile destekleniyorsa özellikle yararlıdır) ve kendinizi rekabetten nasıl ayırmayı planladığınız hakkında genel bilgileri ekleyin. UX iş stratejinizi doğrudan etkileyen bir faktör olduğundan, stratejinizi tanımlamak için biraz zaman ayırmanız yerinde olacaktır.

Proje hedefleri ve başarının tanımı

Hedefler ve başarının tanımı genellikle brifingin (ve genel olarak projelerin) gözden kaçan önemli bir unsurdur. Birçok kişi vizyonlarına o kadar odaklanır ki, başarıyı nasıl ölçeceklerini tanımlamayı unuturlar. Bu durum, projenin teknik olarak tamamlandığı, ancak başarılı olup olmadığına karar vermenin zor olduğu garip bir durumla sonuçlanır. Bu hatayı yapmayın, özellikle bir tasarım veya teknoloji ortağıyla çalışırken, başarının tanımını yapmak düşük kaliteli hizmet almanızın önüne geçer. Ekibinize proje hedeflerini tanımlamanız ve görevlerini başarılı bir şekilde tamamlamak için neler yapmaları gerektiğini iletmeniz, işletmenizin lehine olacaktır. Ekibinizle bu noktada hemfikir olduğunuzdan emin olmak için kriterler oluşturabilirsiniz.

Bütçe ve proje zaman çizelgesi

Ekibinizin, ürününüzü oluşturmak için ne kadar harcama yapmak istediğinizi bilmesi gerekir. Önerdikleri çözümler bütçenize göre ayarlanacaktır. Proje kapsamı da burada devreye giriyor: ekibinize tasarım sürecinin belirli unsurlarını mı yoksa maliyeti etkileyebilecek tasarımları mı istediğinizi bildirdiğinizden emin olun. Tasarım ekibiniz brifinge dayanarak kendi önerilerini yapacaktır. Yine de özellikle belirtmek istediğiniz önemli bir şey varsa, onu mutlaka brifinge ekleyin.

Son teslim tarihleri de aynı derecede önemlidir. Ürünün kısa sürede hazır olması gerekiyorsa, tasarım ekibiniz biraz daha büyük olmalı veya baskı altında çalışmaya hazır olmalıdır. Ayrıca hızlı bir şekilde uygulanabilecek çözümler önereceklerdir. Tasarım ekibinizin hazırladığınız zaman çizelgesini anladığından emin değilseniz, önerdikleri çözümleri zamanında teslim edemediklerinde şaşırmayın.

İç süreçlerinize göz atın

Ekibiniz ve süreçleriniz hakkındaki ince detaylar (tasarım ekibinizin iletişim kuracağı kişilerin iş unvanları, ana paydaşlar ve karar vericiler, birlikte çalışabilecekleri diğer ajanslar veya UX tasarım sürecine istediğiniz katılım düzeyi gibi), sorunsuz bir iş birliği için büyük bir adım olabilir. Birçok tasarım şirketi, işletmenizin işleyiş biçimine uyum sağlamak için kendi süreçlerinde ayarlamalar yapmaktan veya iletişim akışını planlamaktan mutluluk duyar. Ancak böylesi bir durumda onları önceden bilgilendirmeniz gerekir.

Ek gereksinimler

Brifinginizin işletmenize özgü gereksinimleri içerdiğinden emin olun. Bu gereksinimler, kullandığınız teknolojiyle, markanızla veya ürününüzü etkileyen yasal sorunlarla ilgili olabilir. Kullanıcılarınız belirli tasarım kararlarına kötü tepki verebilecek belirli bir kültürden geliyorsa, bunu ekibinize bildirin. Başarılı olmak için onları destekleyin. Sonuçta, sunabilecekleri en iyi sonuçları görmek istiyorsunuz.

Yukarıdaki maddeler beraber çalışacağınız bir tasarım stüdyosu ararken yazacağınız UX brifingini oluştururken dikkat etmeniz gereken temel yönergelerdir. Beraber çalışacağınız tasarım ekibinizle net bir şekilde iletişim kurmanıza yardımcı olacaklardır. Bu yönergelerin ayrıntılı olması gerekmez. İşletmenizi en iyi siz bilirsiniz ve özel ihtiyaçlarının farkındasınızdır. Brifingi hazırlarken bunlar aklınızda bulunsun. Böylece verimli bir iş birliğine başlayacaksınız.

En iyi UX tasarım ajansı ortaklığının size katkıları nelerdir?

Doğru UX tasarım ajansını seçmek stratejik bir karardır. Farklı süreçler ve yöntemler ürününüzü bambaşka bir seviyeye taşıyabilir. UX ajansları sadece kullanılabilirlik ve işlevsellikle ilgilenmez, aynı zamanda ürünün doğru kitlesine ulaştığından emin olur. Aynı zamanda kitlenizin ne istediğini bilirler. Dahası, ajansınız bir lansmanın diğer aşamalarında size yardımcı olacak kadar hazır ve deneyimliyse baştan sona bir çözüm elde etmiş olursunuz. Bu da sizi başarıya daha çok yaklaştırır. Bu yüzden en iyi ajansı seçtiğinizden emin olmak çok önemlidir.

En İyi UX Tasarım Ajansını Nasıl Bulursunuz? İle Benzer Yazılar

microsoft-clarity-nedir

Microsoft Clarity web sitenizin kullanıcı davranışlarını derinlemesine anlamanızı sağlayan ücretsiz bir analiz aracıdır. Kullanıcıların sitenizde nasıl gezindiklerini, hangi alanlara en çok ilgi gösterdiklerini ve kullanıcı deneyimini nasıl iyileştirebileceğinizi gösterir. Microsoft Clarity Nedir? Microsoft Clarity web site sahipleri ve geliştiricileri için

Sezi Yazgan

webtures_blog_banner

Kullanıcı deneyimi, ürününüzün değerinin gözle görülür derece artmasını sağlayabilecek bir hizmettir. Süreç, ürününüzün kullanıcı deneyimi yönüne ve değerine yönelik kapsamlı analizini içerir. Kullanıcı Deneyimi değerlendirmesi sayesinde, ürününüze zarar verebilecek sorunları tespit edebilecek ve bunları düzeltmek için çözümler üretebileceksiniz.Bu hizmetin sorunlarınızın

Kaan Gülten

webtures_blog_banner

Bir şirket işletiyorsanız ve mevcut bir ürünü geliştirmek veya yeni bir ürün oluşturmak istiyorsanız, muhtemelen kendinize “Ürünün başarılı olması için onu nasıl geliştirebilirim?” Diye soruyorsunuzdur. Ancak sizin fikriniz ve kullanıcı algısı farklı olabilir. Bu nedenle, anlamsız çalışmalardan ve kaynak israfından

Tolgahan Öz

loader