En önemli 10 SEO kuralı

En önemli 10 SEO kuralı

İnternetle uğraşan ve bir web sitesi sahibi olan hemen herkes, kendine göre bir SEO kuralları listesine sahiptir herhalde. Bu yazımızda da sitelerinde sürekli olarak aynı yöntemi izleyen, izlediği bu yöntemlerin başarıya ulaştıracağını ümit eden kişilerin çoğu zaman ortak noktada buluştuğu bazı kuralları derledik. 10 maddede listelediğimiz bu kurallar genel ve basit olmalarının yanı sıra, kolayca uygulanabilirliği sayesinde de sizlere yardımcı olabilir. Hazırsanız başlayalım!

Kaliteli link inşası

Site içi link inşasını düzgün bir şekilde kurmamış ve her sayfa üzerinden sitenizde var olan tüm linklere çıkış veriyorsanız, Google sitenizi indexleme noktasında sıkıntı yaşayabilir. Örneğin her sayfada kategoriler, etiketler ve 20-30 küsür yazı linki varsa sıkıntı meydana gelebilir. Bu da Google Webmasters kullanıyorsanız, tarafınıza “your site has too many URLs” şeklinde bir mesaj gelmesine yol açabilir. Yapılması gereken ise kullanıcı eksenli düşünmek ve siteyi linklere boğmamak olmalıdır.

Tek bir sayfada işi bitirin

Farz edelim, e-ticaret sitenizde birbirinden farklı renk ve boy ölçülerinde bir elbise satıyorsunuz. Her renk ve boy için ayrı bir sayfa oluşturmak yerine, tümünü tek bir sayfada halletme yolunu tercih etmelisiniz. Bu sayede Google’ın sitenizi birbirinin aynısı içerik (duplicate content) yayınlayan bir spam site olarak görmesinin önüne geçebilir, önleminizi alabilirsiniz. Ayrıca bu, kullanıcı için de müthiş bir kolaylık sağlar.

 

Sayfayı tanımlayın

Evet, çok klasik ve klişe olacak ama; halen daha meta description ve keyword girmeyen web siteleri görüyoruz! Sayfanın ne hakkında bilgi verdiğini Google botlarına anlatma aracı olan bu etiketlere mutlaka önem verin. Her sayfanızda meta description ve keyword bulunsun. Meta açıklamalarının da 150 karakteri aşmamasına özen gösterirseniz, çok daha sağlıklı olabilir.

 

Ara başlıklar kullanın

Web sitenizde <h1> etiketini kullanmak, söz konusu içeriğe özen gösterdiğinizi ve ara başlıklar vasıtasıyla kullanıcının yazıya odaklanmasını istediğinizi arama motoruna anlatır. Title etiketinin yanı sıra <h1> etiketi kullandığınız takdirde, ara başlıkların içinde bulunan kelimelerde yükseliş yaşamanız kolaylaşabilir. Ve evet, ziyaretçiler de ara başlıkları sever!

 

Fotoğrafları tanımlayın

Fotoğraf URL’sini ve “alt” etiketini optimize etmelisiniz. IMG005.JPG yerine fotografi-aciklayici-metin.jpg şeklinde bir format Google botlarının işini kolaylaştırır. Google’a söz konusu resmin neyle ilgili olduğunu daha detaylı anlatmak içinse “alt” etiketinden faydalanabilirsiniz.

 

Dizinleri isimlendirin

Duvar kağıtları bulunan sitenizde yer alan fotoğrafları tuttuğunuz klasöre “/newfolder” ismini vermek mi daha faydalıdır, yoksa “/araba-duvar-kagitlari” ismi mi? Demek istediğimizi anladınız.

 

Spam yapmayın

İçerikte yer almayan ilgisiz anahtar kelimeleri sitenize yerleştirdiğiniz takdirde, spam’ı engellemek için canla başla çalışan Matt Cutts ve ekibinin hışmına uğrayabilirsiniz. Kullanıcı için içerik üretin, temiz iş yapın. Aynı içeriği barındıran sayfaları kopyalayıp Google’ı kandırmaya çalışmayın. Unutmayın ki dünyanın sayılı mühendislerinin çalıştığı ve sürekli geliştirdiği bir arama motoruyla mücadele ediyorsunuz.

 

Kaliteli bir hosting

Google bot sitenizi ziyaret ettikten sonra sitenize erişim sağlayamazsa, geç index almaya ve Google nezdinde değer kaybetmeye başlayabilirsiniz. Herkesin canını sıkması muhtemel bu durumun önüne geçmek içinse uptime oranı yüksek, kaliteli bir hosting servisi satın almanız işe yarayabilir.

 

Hızlı olun!

Arama motorlarının site sahiplerinde kullanıcıya göre hareket etmelerini istediğini herkes bilir. Kullanıcı da hızlı açılan siteleri sevdiği için, site sahiplerinin bu noktada da elini taşın altına koyması gerekir. Yavaş açılan, büyük görseller kullanan ve dışarıdan bir çok JS-CSS dosyası çağıran siteleri hem kullanıcı, hem de Google sevmez. Google botlarınn indexlemesi gereken milyonlarca site varken, sizin sitenizin açılmasını bekleyecek kadar sabırlı olmayacağını düşünüyoruz.

 

Evet, 10 maddede bu şekilde özetleyebileceğimiz bu SEO kuralları kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Genel olarak klişe ve herkes tarafından bilinen kurallar olsa da, çoğunlukla olumlu etki eder, kullanıcıyı da tatmin eder. Peki ya sizin en iyi 10 kuralınız nedir?

Bir önceki yazımız olan Google Sıralamasını Etkileyen Faktörler başlıklı makalemizde Google Sıralama Kriterleri ve Google'da Üst Sıralara Çıkma hakkında bilgiler verilmektedir.

SEO İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.