Anasayfa Blog Rekabet Analizi

Rekabet Analizi

Rekabet Analizi için E-Ticaret’te genel stratejinizi kurarken önemle belirlemeniz gereken sorular şöyle:
Rakiplerim kim?
Rakiplerimin benden farklı olarak yaptıkları neler?
Rakiplerimden farklı olarak ne yapabilirim
Rakiplerimle gireceğim pazarda, rekabet koşullarına göre benim yerim var mı? Yoksa nasıl yer edinebilirim?
Rakiplerimi satış konusunda yakalamak veya onları geçmek için kaynaklarım neler ve bu kaynaklarımı nasıl kullanabilirim?
Rakiplerime göre konumumu nasıl güçlendirebilirim? Alternatif hareket tarzlarım neler?
Bu sorulara verdiğiniz realist cevaplar sayesinde rakiplerinizin analizini yapabilir daha sonrasında bu analize göre satış stratejinizi geliştirebilirsiniz. Analiz yaparken rakiplerinizi en az kendi firmanız kadar tanıyor olmanız önemlidir. Onların stratejileri, satış yöntemleri ve sizin onlara nazaran fark yaratan yanınızı bulmanız önceliğiniz olmalı. Ayrıca rakiplerinizin kendilerini geliştirmek adına yaptıkları bir sonraki hamleyi önceden tahmin ediyor olmak da size ticari pazarınızı geliştirmek için büyük bir fırsat sağlayacak.


Diğer Yazılarımız

SEM İle SEO Arasındaki En Büyük Farklar

SEM yani arama motoru pazarlaması ve SEO arama motoru optimizasyonu ilk bakışta aynı olarak görünse de birbirlerinden farklı içeriklere sahip alanlardır. Bu iki alan arasında birçok farklılıklar bulunmakta ve işletmelerin ihtiyaçlarına göre iki...


Etiketler :

INSTAGRAM
add Takip Et