Etkili Reklam Bannerı Nasıl Olmalı?

Etkili Reklam Bannerı Nasıl Olmalı?

Birçok firma ürünlerini pazarlamak için Google reklamlarını (AdWords) kullanıyor. Görüntülü reklam ağı (display) da bunlardan biri. Peki banner reklamlardan maksimum verim almak için nelere dikkat etmek gerekir? Kimse parasını çöpe atmak istemez değil mi? İşin püf noktalarını bilirseniz aynı kampanyadan çok daha fazla verim alabilirsiniz. İşte hem Google banner reklamları ile ilgili dikkate alınması gereken önemli bilgilere hem de etkili banner nasıl oluşturulur bununla ilgili detaylara göz atacağız.

Kullanıcıların %54’ünün  reklam bannerlarına güvenmediklerinden dolayı tıklamadıklarını biliyor muydunuz?

Peki kullanıcılar neden reklam bannerlarına güvenmiyorlar?

  • İçeriğin okunmasını engelledikleri için
  • Kötü amaçlı oldukları düşünüldüğü için
  • Sahte/yalan reklamlar sunduğu için

 

Kötü reklamlar çevrimiçi deneyimlerinizi mahvedebilir.

  • Google 2015 yılında 780 milyondan fazla reklamın gösterimini kaldırdı.
  • Sahtecilik içerdiği için 10,000 web sitesi ve 18,000 hesap cezalandırıldı.
  • Kullanımı yasaklanmış ilaçların satışından dolayı 12,5 milyon reklam yasaklandı.
  • Zayıflama sahtekarlığı yüzünden 30,000 site cezalandırıldı.
  • E-dolandırıcılık yapan 7 binden fazla sitenin kişisel bilgileri sızdırdığı için reklamlarına izin verilmedi.
  • İstenmeyen yazılımlar satmaya çalışan 10,000 reklam yine Google tarafından engellendi.
  • 17 milyon reklam insanları kandırarak iletişime geçenler yüzünden engellendi.

 

Güvenli ve etkili reklam bannerları nasıl oluşturulur?

Hedef kitlenin aklı ile reklamınızı dizayn edin.

İnsanlar sizin markanızı bilmek zorunda değil. 10 dakikanızı ayırarak insanların ne düşüneceği hakkında beyin fırtınası yapın.

 

Düşük kaliteli resimler kullanmayın.

Düşük kalitede veya flu resimler reklamlarınızın güvenilir gözükmesini engeller.

 

Net bir eylem çağrısı kullanın.

Kullanıcıdan tam olarak ne istediğinizi reklamınızda geçirin. “Satın al”, “Şimdi İndir”, “Şimdi Başlat” eylem çağrılarını kullanabilirsiniz.

 

Kullanıcıları kandırmayın.

Teklifinizin veya ürününüzün kolaylıkla markanızla bağlantı olduğundan ve tutarlı olduğundan emin olun. Sunduğunuz teklifi sayfanızda bulamıyorsa kullanıcılar bu sizin için oldukça olumsuz bir geri dönüş olacaktır.

 

Marka yaratmayı unutmayın.

Bannerınıza logonuzu ekleyin, eğer logonuz yoksa mutlaka web sitenizin adını ekleyin.

 

Çok renkten kaçının.

3-4 renk seçerek reklamınızı oluşturun. Çoklu renklerden uzak durun.

 

Okunabilir fontlar kullanın.

Okumayı kolaylaştıran fontlar kullanarak ilgi çekin. Ayrıca içeriğin önemli yerine dikkat çekmek için farklı renk ya da farklı punto kullanabilirsiniz.

 

 

Bir önceki yazımız olan B2B ve B2C Pazarlama Nedir? başlıklı makalemizde B2B Nedir, B2B Örnekleri ve B2B Pazarlama hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.