Facebook Etkileşiminizi Arttıracak 5 İpucu

Facebook Etkileşiminizi Arttıracak 5 İpucu

1-Doğru İçerikler Üret

Facebook İstatistikten “Gönderi Türlerini” inceleyerek en çok erişim ve etkileşim almış gönderi türlerini belirleyin. İçeriklerinizi bu veriler doğrultusunda oluşturun. Paylaşacağınız içerikleri en çok etkileşim alan gönderi türlerine göre uyarlayın. Örneğin: Sayfanızda en çok video içerikler etkileşim almışsa görselle anlatacağınız içeriği kısa videolarla anlatmayı deneyin. Unutmayın insanlar sizin istediğiniz içerikleri değil kendi istedikleri (eğlendikleri, hoşlandıkları, bilgi edindikleri) içerikleri tüketir. Bu yüzden içerik oluştururken hedef kitlenizi, Facebook algoritmasını ve tüketici içgörülerini (Insight) göz önünde bulundurmayı unutmayın.

Gönderi Türleri

 

2-Zamanlama

Etkileşiminizi arttırmak için göz önünde bulundurmanız gereken bir diğer etmen de zamanlama. İyi bir içerik üretmiş olsanız bile bu içeriği doğru zamanda paylaşmazsanız etkileşiminiz düşük olacaktır. İçerik takviminizi etkileşimin en yoğun olduğu zamanlara göre hazırlayın. Doğru içeriği, doğru zamanda paylaşırsanız etkileşiminiz artacaktır.

best-time-to-post-on-facebook

 

 

 

 

 

 

3-Kısa İçerikler Üretin

Tek bir içerikte her şeyi anlatmaya çalışmayın. Uzun yazılar gönderinizin daha az kişiye ulaşmasına neden olur. İçeriklerinizi kısa, basit ve anlaşılır şekilde üretmeye özen gösterin. Kısa film tadındaki videolar, yazıya boğulmuş görseller içeriğinize karşı insanların ilgisinin azalmasına neden olur. Kısa videolar, sade görseller kullanmaya özen gösterin.

Optimal-Facebook-Post-Length

4-Video

İçerik pazarlamasının yükseleni video… Cisco verilerine göre 2017’de internette paylaşılan içeriklerin %70’i video olacak. Bu veri içeriklerinizde videoyu kullanmanın ne kadar gerekli olduğunu tam olarak gözler önüne seriyor. Bu duruma Facebook tarafından baktığımızda da pek değişen bir durum yok. Facebook son dönemde video pazarlamasına büyük yatırım yapıyor. Sayfanızda etkileşimi arttırmak için Facebook’un canlı yayın özelliği “Facebook Mention” ı kullanmaya özen gösterin. Başka bir kanaldan (Youtube, Vimeo vs)  linkli paylaşım yapmak yerine videolarınızı doğrudan Facebook’a yüklerseniz etkileşim oranınız artacaktır.

facebook-native-video-vs-youtube-engagement

5-Paylaşımlarınızda Uzun URL Kullanın

Paylaşımlarınızda kısaltılmış URL kullanmak yerine uzun URl’ler kullanın. Facebook paylaşımlarınızda uzun URl kullanmak kısa URL’ye (bitly vs) göre 3 kat daha fazla etkileşim sağlar.

Bir önceki yazımız olan B2B ve B2C Pazarlama Nedir? başlıklı makalemizde B2B Nedir, B2B Örnekleri ve B2B Pazarlama hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital PazarlamaSosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (2)

  1. Facebook reklam vermek mi mantıklı yoksa sayfalardan reklam almakmı daha mantıklı ve daha ucuz. teşekkürler

    Cevapla
  2. Neden uzun url mantıksız geliyor??

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.