Facebook Nereye Gidiyor?

webtures_blog_banner

Sosyal medya her geçen gün hayatımıza daha çok giriyor. Hatta son zamanlarda sosyal medya devlerinin birbirleri ile olan yarışlarından doğan yenilikler sayesinde telefonu elimizden düşürmez olduk. Instagram Stories gelmiş, acaba Snapchat’ten iyi mi? Facebook Etkinlik uygulamasını getirmiş, EventBrite şimdi ne yapacak? Twitter bir atak yapıp eski haline dönecek mi, yoksa Facebook onu da mı alacak?

Soruların hepsine dikkatlice bir bakın tüm sosyal medya platformlarını yaptığı yüksek dozda vizyon içeren yenilikler ile sıkıştıran hangisi?

Cevap çok açık: Facebook.

Peki  ne yapmaya çalışıyor? Her gün farklı bir yenilik ile bizi şaşırtmak mı sadece amacı?

Hayır tam olarak bu olduğu söylenemez, Facebook’un asıl amacı insanların kafasında Facebook = İnternetin Her Şeyi algısını oluşturabilmek. Yaptığı yenilikler ve kendisine kattığı uygulamalar ile de bu hedefine doğru sağlam bir şekilde ilerliyor.

Son olarak çıkardığı market özelliği ile e-ticareti ve daha çok geliri hedefliyor, ilk denemesini hedef gruplarda yaptı bile. Alışveriş amaçlı oluşturulan hedef gruplara satın al özelliği getirerek kolay ticaret imkanı sağladı. Bunu Facebook sayfalarına da getirerek adeta e-ticareti yeniden tanımlayacak ve hazır e-ticaret sitelerinin sonunu getirebilecek. Bu sayede ürünlerinizin satışı üzerinden komisyon alarak kasasını doldurabileceği gibi her bir ürünün daha spesifik hedeflemeler ile reklam gelir modellerini de artırabileceği söylenebilir.

Özetle Facebook tam bir vizyon abidesi. Sosyal medya zaten kendisiydi, bunu Instagram ile daha da güçlendirdi. Yavaş yavaş blog kavramını bünyesine topluyor, son çıkardığı market özelliği ile e-ticareti de bünyesine topluyor. Sadece dijital dünya değil VR gibi yeni nesil teknolojilerin üzerine düşerek bu alanlarda da yenilikler yapıyor. Oculus Lift’i satın alması ile olayın bittiğini hiç sanmıyoruz 🙂

Facebook insanları  iyi analiz eden ve tanıyan bir oluşum. Kullanıcılarının içerikten görsele döndüğünü çok hızlı algıladı ve görsel etkileşimi artırdı. Görselden videoya olan dönüşümü algıladı bu yönde teknolojisini geliştirdi ve Youtube’a rakip olmaya aday bir video görüntüleme kapasitesine ulaştı. Daha hızlı pratik videolara odaklandı GIF özelliğini çıkardı.

Bizi bizden iyi tanıyan Facebook acaba başka hangi ihtiyaçlarımızı fark etti? Takipteyiz, bakalım daha nasıl bizi şaşırtacak 🙂

Facebook Nereye Gidiyor? İle Benzer Yazılar

hg

FBA (Fulfillment By Amazon), Amazon’un satıcılar için sunduğu bir depolama ve sevkiyat hizmetidir, bu hizmet sayesinde satıcılar, ürünlerini Amazon’un lojistik ağına teslim eder ve Amazon, ürünlerin depolanmasından, paketlenmesine, sevkiyatından müşteri hizmetlerine kadar tüm süreçleri yönetir. Bu model, hem yeni başlayanlar

google-gemini-nedir

Yapay zeka dünyası hızla gelişmeye devam ederken, Google da bu alandaki liderliğini pekiştirmek için yeni bir hamle yaptı: Google Gemini. Peki nedir bu Google Gemini? Neler yapabilir ve nasıl kullanılır? Bu yazıda, Google Gemini’nin tüm detaylarını inceleyeceğiz. Google Gemini, yapay

Sinan Gergöy

crm nedir

CRM, müşteri ilişkilerinin yönetilmesi anlamına gelir ve işletmelerin müşteri verilerini, etkileşimlerini, ve müşteri ile olan ilişkilerini yönetmelerine olanak tanır. CRM yazılımları, şirketlerin müşteri memnuniyetini artırarak, satışları ve verimliliği maksimize etmelerine yardımcı olur. Bu sistemler, işletmelerin müşteri veritabanlarını merkezi bir sistemde

Sezi Yazgan

loader