Webtures 12 Nisan 2016

Dijital Pazarlama

Facebook Reklamlarında %20 Sınırı Kalkıyor!

Facebook reklamlarını kullananlar iyi bilir, reklama çıkılan görsellerde metin oranının görsele oranla %20’yi geçmemesi gerekiyor. Bu kural tüm Facebook reklamverenler gibi beni de çok sinir eden bir durum. Logoyu sayar mı, biraz daha kaydırıp tam kutucuğa sıkıştırsak olacak gibi… :)

Sanırım Facebook, reklamverenlerin bu feryadını duymuş olmalı ki reklam politikalarında bir yeniliğe gitti. Facebook yenilediği reklam sözleşmesi ile bu kuralı tamamen ortadan kaldırmasa da biraz esnetti. Şöyle ki bundan sonra %20’den fazla metin içeren reklamlar yayınlanabilecek ama erişim oranı yazı oranına bağlı olarak düşecek. Burada Facebook’un ipleri tamamen salmamasının sebebinin  spam reklamcılığın önünü açmak istememesi olabilir.

facebook-reklamlari

Facebook reklam görsellerinde kullanılan metinlere uygulayacağı sınırları şöyle özetliyor:

  • Metin oranı: Yok— Reklam görselinde metin ya yok ya da çok az. (Önerilen)
  • Metin oranı: Düşük— Reklam erişiminde küçük bir sınırlandırma yapılır.
  • Metin oranı: Orta— Reklam erişimi önemli ölçüde sınırlandırılır.
  • Metin oranı: Yüksek— Reklam erişimi yok denecek kadar azdır.

Yani buradan da anlaşılıyor ki Facebook %20 kuralını kaldırdım ama abartırsanız da reklamlarınızı yayınlamam diyor.

 

Facebook reklamlarında bu yenilik ile nasıl sonuçlar doğacak diye düşünecek olursak da;

  • Sırf 1-2 kelime sığmıyor diye reklam görseline istediğini yazamayanlara rahat bir nefes aldıracak
  • Görsellere yer kalmadığı için eklenemeyen Call to Action’larda rahatlıkla yerleştirilebilecek
  • Spam reklamcılar başlığı görünce bir sevinse de yazıya boğulmuş reklamlarının çok düşük kitleye gösterileceğini görmüş olacak
  • Metin oranını abartanların gösterim oranı daraldığı için de tıklama başı ödeyeceği ücret de yükselecek.
  • Facebook reklamlarında verilmek istenen mesaj daha net anlatılabilecek
  • Verilmek istenen mesaj görsele eklenebildiği için de reklamların CTR’ları yükselebilir (Tabii burada etkili reklam metinleri oluşturmanın önemi daha da artacak)
  • Reklamverenler daha esnek metinler ile reklama çıkabileceği için reklam verme oranı yükselecek ve Facebook daha fazla kar elde edecek

O zaman bu yeniliğin tüm Facebook reklamverenlerine hayırlı olmasını ve bol bol dönüşüm sağlayan tıklamalar getirmesini temenni edelim :)

Yorumları Oku (2)

  1. Herşey tam olarak kalkmasa da gayet iyi bir çözüm olmuş.

    Cevapla
  2. Geçenlerde reklam verdik. Verene kadar da stress olduk. Fiilen yüzde 20 kaldırdık dese dahi uygulama da maalesef pek de yeterli değiller.

    Bu konuda logo da slogan var ise hemen yanınıza bir bardak buzlu su alın. Görselde metin olmasın bari, mesajı net versin, paylaşırken detayları üzerine not düşeriz filan diye cebelleşip durdum.

    Facebook’a reklam vermek bir dert, vermemek ayrı dert.

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.