Facebook Reklamlarında %20 Sınırı Kalkıyor!

Webtures 12 Nisan 2016

Dijital Pazarlama

Facebook Reklamlarında %20 Sınırı Kalkıyor!

Facebook reklamlarını kullananlar iyi bilir, reklama çıkılan görsellerde metin oranının görsele oranla %20’yi geçmemesi gerekiyor. Bu kural tüm Facebook reklamverenler gibi beni de çok sinir eden bir durum. Logoyu sayar mı, biraz daha kaydırıp tam kutucuğa sıkıştırsak olacak gibi… :)

Sanırım Facebook, reklamverenlerin bu feryadını duymuş olmalı ki reklam politikalarında bir yeniliğe gitti. Facebook yenilediği reklam sözleşmesi ile bu kuralı tamamen ortadan kaldırmasa da biraz esnetti. Şöyle ki bundan sonra %20’den fazla metin içeren reklamlar yayınlanabilecek ama erişim oranı yazı oranına bağlı olarak düşecek. Burada Facebook’un ipleri tamamen salmamasının sebebinin  spam reklamcılığın önünü açmak istememesi olabilir.

facebook-reklamlari

Facebook reklam görsellerinde kullanılan metinlere uygulayacağı sınırları şöyle özetliyor:

  • Metin oranı: Yok— Reklam görselinde metin ya yok ya da çok az. (Önerilen)
  • Metin oranı: Düşük— Reklam erişiminde küçük bir sınırlandırma yapılır.
  • Metin oranı: Orta— Reklam erişimi önemli ölçüde sınırlandırılır.
  • Metin oranı: Yüksek— Reklam erişimi yok denecek kadar azdır.

Yani buradan da anlaşılıyor ki Facebook %20 kuralını kaldırdım ama abartırsanız da reklamlarınızı yayınlamam diyor.

 

Facebook reklamlarında bu yenilik ile nasıl sonuçlar doğacak diye düşünecek olursak da;

  • Sırf 1-2 kelime sığmıyor diye reklam görseline istediğini yazamayanlara rahat bir nefes aldıracak
  • Görsellere yer kalmadığı için eklenemeyen Call to Action’larda rahatlıkla yerleştirilebilecek
  • Spam reklamcılar başlığı görünce bir sevinse de yazıya boğulmuş reklamlarının çok düşük kitleye gösterileceğini görmüş olacak
  • Metin oranını abartanların gösterim oranı daraldığı için de tıklama başı ödeyeceği ücret de yükselecek.
  • Facebook reklamlarında verilmek istenen mesaj daha net anlatılabilecek
  • Verilmek istenen mesaj görsele eklenebildiği için de reklamların CTR’ları yükselebilir (Tabii burada etkili reklam metinleri oluşturmanın önemi daha da artacak)
  • Reklamverenler daha esnek metinler ile reklama çıkabileceği için reklam verme oranı yükselecek ve Facebook daha fazla kar elde edecek

O zaman bu yeniliğin tüm Facebook reklamverenlerine hayırlı olmasını ve bol bol dönüşüm sağlayan tıklamalar getirmesini temenni edelim :)

Profesyonel reklam hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için burayı ziyaret edebilirsiniz.

Dijital Pazarlama & Sosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumları Oku (1)

  1. Herşey tam olarak kalkmasa da gayet iyi bir çözüm olmuş.

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.