Facebook’un Yeni Reklam Analiz Aracı: Delivery Insights

Facebook’un Yeni Reklam Analiz Aracı: Delivery Insights

Facebook, dün bloğunda yepyeni reklam aracı Delivery Insights’ı (Yayın Durumu İstatistikleri) tanıttı!

Facebook, reklamverenlerin reklamlarından daha fazla verim alması adına sık sık güncelleme yaparak bu alanda 1 numara olmayı hedefliyor. Reklam panelinde yer alacak olan son geliştirdiği tool Delivery Insights ile de markaların rekabetçi kampanyalar oluşturabilmesini sağlamayı hedefliyor.

Facebook-Delivery-Insights

Facebook yaptığı geliştirmeler ile reklamların nasıl performans gösterdiğini ve nasıl daha iyi rekabet edebileceklerini anlamak için reklam verenlere kendi pazarlama ortamlarının perde arkası bir bakış açısı sunuluyor.

Şimdi gelelim Facebook’un reklam panelinde yakın zamanda yer vereceği, Yayın Durumu İstatistikleri’ne (Delivery Insights). Bu özellik, markaların tanıtımlarının Facebook’un reklam açık arttırmasında nasıl performans gösterdiklerini anlamalarına yardımcı olacak. Reklamlarınız ile doğru kullanıcıları; fiyat, amaç ve kalite açısından eşleştirme yapabileceksiniz. İstenen kitle hacmine ulaşmak için, Yayın Durumu İstatistikleri pazarlamacıların hangi reklamların yayınlanma eşiğinin altında kaldığını ve bunlara nasıl düzenlemeler yapılacağını anlamalarına yardımcı olacak. Bu araç “Yayın Durumu” (Delivery) kolonunda veya “Araçlar” (Tools) sekmesinde yer alacak ve önümüzdeki günlerde herkesin kullanımına açılacak.

Facebook-Yayın-Durumu-Istatistikleri

 

 

 

Facebook-Delivery-Insights1

Facebook’a göre yeni özellik, reklamların planlanan kitleye ulaştığından emin olmak için ne yapmaları gerektiği hakkında rehberlik yaparken, Facebook’taki yüksek performanslı reklam kampanyalarının tahmin edilmesine de yardımcı olabilir.

Yayın Durumu İstatistikleri hakkında Facebook yöneticilerinden John Hegeman şöyle bir açıklama yaptı: “Biz reklam sistemimizi insanlar ve işletmeler için mümkün olduğunca fazla değer yaratabilsin diye kurduk” dedi. “Bu düşünce ile birlikte, bu hafta yayınlayacağımız eğitim programı aracılığıyla pazarlamacıların reklam açık arttırmasının nasıl çalıştığını ve sonuçlarını nasıl iyileştirebileceklerini anlamalarına yardımcı olmalarına odaklandık. Önümüzdeki aylarda,  pazarlamacıların reklamlarının ulaşmak istediği kitleye gösterildiğinden emin olmalarına yardımcı olmak için reklam ara yüzünde yeni uygulamaları tanıtıyor olacağız.”

Farklı faktörler bir reklamın gözükme sıklığını ve bu reklam için ortaya çıkan fiyatı etkileyebildiği için, Yayın Durumu İstatistikleri (Delivery Insights) pazarlamacılara kampanyalarının nasıl yapıldığını ve kampanyanın rotasında neleri değiştirmeleri gerektiğini anlamalarına da yardımcı olacak.

Görünen o ki Facebook’un reklam platformunda geliştirdiği bu özellik ile reklam yönetimleri daha verimli hale gelecek ve karşılığında alınan verim de yükselecek. Özelliğin panele tamamen entegre olması ile de daha net anlamış ve görmüş olacağız, merakla bekliyorum.

Bir önceki yazımız olan İçerik Sitelerinin Bilinirliğini Artırmak başlıklı makalemizde Site Bilinirliğini Artırma, Site Hiti Arttırma ve Site Trafiği Nasıl Artırılır hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.