Farklı Pazarlama Stratejileri

Farklı Pazarlama Stratejileri

Artık her geçen gün yeni bir e-ticaret sitesinin yayın hayatına başladığını hesaba kattığımızda, rakiplerin arasından sıyrılmanın ve sektörde farklı bir rüzgar estirebilmenin ne kadar zor olduğunu daha iyi idrak edebiliyoruz. Evet; artık her sanal mağaza 100 TL ve üzeri alışverişlerde bedava kargo hizmeti sunuyor, hediye kupon veriyor, Facebook ve Google’a reklam verebiliyor. Her hareketin başlı başına ayrı bir maliyet olduğu reklamcılık pazarında etkili ve kalıcı bir çalışma yapabilmenin yolu, kuşkusuz “viral” reklamcılıktan geçiyor. Yani müşterilerin sitenizi kaliteli ve güvenilir bulması, arkadaşlarına tavsiye etmesi, kulaktan kulağa sitenizin yayılması; en pahalı ve yüksek bütçeli reklam çalışmalarından çok daha olumlu etki edebiliyor. Hal böyle olunca asıl reklam çalışmasının müşteri memnuniyetini sağlamak, müşterinin her zaman haklı olduğunu tam manasıyla idrak edebilmek ve hareketleri bu doğrultuda yönetmek olduğu ortaya çıkıyor. Yine aynı şekilde e-ticaret sitenizden ürün satın alan, ancak memnun olmayıp çeşitli şikayet platformlarında şikayetini dile getiren bir kullanıcının prestijinize ve itibarınıza verdiği zarar kuşkusuz tartışmaya açık değildir. Ancak her halukarda yine de çeşitli reklam kampanyaları düzenleyerek sektöre yeni bir soluk getirmek, en son teknolojiyi kullanmak ve farklı reklam mecralarını keşfetmek mutlaka yarar sağlayacaktır. Ki biz de birazdan bu noktalara değinecek ve siz değerli okuyucularımıza sıradışı bir reklamcılık tekniğinden bahsedeceğiz.

E-ticaret sitesi sahibi olup Adwords’e reklam verenlerin en önemli problemlerinden birisi; reklama tıklayıp ürün satış sayfasına giden ve ürünü satın almaktan vazgeçen ziyaretçilerdir. Oldukça can sıkıcı bir durum olan bu sorunu aşmak için yapılabilecek çeşitli SEM optimizasyonları elbette mevcut. Öncelikle site sahiplerinin kendilerini ziyaretçi yerine koyması ve olası siparişten vazgeçme nedenlerini analiz etmeleri mutlaka gerekli. Yani ziyaretçiyle aranızda bir nevi “empati” kurmak bu sorunu aşma noktasında yardımcı olabilir. Gel gelelim ziyaretçinin alışverişten vazgeçmesi için gözle görülür herhangi bir sebep yoksa, daha farklı bir pazarlama ve SEM tekniğine başvurmamız gerekecektir: Retargeting!

“Yeniden hedefleme” olarak Türkçe’ye çevrilebilecek bu teknik sayesinde ürününüzü satın almaktan vazgeçen ziyaretçiye reklamlarınızı başka platformlar üzerinde tekrar gösterebilmeniz sağlanıyor. Böylece ziyaretçiye aynı ürün tekrar tekrar hatırlatılmış oluyor, ilgisini çekmesi sağlanıyor ve bir anlamda ürün satın almaya ziyaretçi ikna edilmiş olunuyor. Ülkemizde ciceksepeti.com gibi alanında uzman ve kendini ispatlamayı başarmış e-ticaret siteleri tarafından sıkça kullanılan bu tekniği sizler de kendinize uyarlayarak kullandığınız takdirde reklam kampanyalarınızı çok daha verimli bir şekle büründürebilirsiniz.

Aynı zamanda Retargeting hizmetini Facebook reklamcılık servislerinde de kullanabileceğinizi hatırlatmakta fayda olacaktır. SEM çalışmalarında Adwords vasıtasıyla sıklıkla kullanılan bu tekniği Türkiye’de uygulayan firmalar arasına girerek gelir ve sipariş oranını arttırabilmeniz mümkünken, çoğu Adwords yayıncısının bilmediği veya etkin kullanamadığı bu tekniğe başvurmanız yüksek ihtimalle farklılık oluşturabilir.

Bir önceki yazımız olan Online Pazarlama Teknikleri başlıklı makalemizde Pazarlama Önerileri ve Pazarlama Teknikleri hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.