Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Sosyal Medya

Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Sosyal Medya

Yenilikçi ve güncele hazır bir kavramdan bahsetmemiz gerekirse, bu olgunun adı tamamen Gerçek Zamanlı Pazarlama’dır. Dijital Dünya’daki marka aksiyonlarının kalıcı ve nitelikli bir hal almasını sağlayan en güncel hamle tarzıdır, Gerçek Zamanlı Pazarlama.

Markaların, günümüz kurumsal iletişim ve pazarlama planlaması içerisine mutlaka dahil etmesi gereken bir aksiyon türü olarak karşımıza çıkan Gerçek Zamanlı Pazarlama (Real-Time Marketing), tam anlamıyla farkındalık gerektiren bir hamle tarzıdır. İşte, tam bu noktada, yeni çağa ayak uydurabilecek, en işler pazarlama atağını yapabilme özelliğine sahip bir içerik departmanı devreye girmelidir.

Yukarıda bahsettiğimiz, yenilikçi aksiyon geliştirme yeterliliğine, yani sağlıklı bir Real-Time Marketing çalışması ortaya koyma yetisine sahip, marka bünyesinde bulunan içerik departmanı, şu gibi özelliklere sahip olmalıdır;

  • Her an güncel gelişmelerin içinde olma,
  • Farkındalığı yüksek olma
  • Etkileşim hamlesi geliştirebilme yeteneğine sahip olma,
  • Kaliteli içerik geliştirebilme lüksüne sahip olma,
  • Markaya ait kullanıcıları doğru tanımlayabilme
  • Zamanlama konusunda yetkin olma,
  • Pazarlama ve iletişim refleksleri kuvvetli olma.

Bu anlamda, kısaca, sosyal mecraları takip konusunda yeterli, anlık gelişmelere duyarlı, kullanıcıyı yakalamayı bilen içerikler geliştirebilen bir departmandan söz etmemiz tam yerinde olur. Tabi ki bu tip yetilere sahip olabilen bir personel ile çalışmak da, tahmin edebileceğiniz gibi şirketlerin mutlaka önem vermesi gereken bir olgudur.

Gerçek Zamanlı Pazarlama (Real-Time Marketing) hamlesi geliştirmek isteyen markalar, örneğin, dünya genelinde çok önemli bir etkinlik, herkesin ilgisini çeken bir olay ya da ülke bazlı önemli bir aksiyon var ise buraya fokus olmak zorundadırlar. Hemen içerik departmanları bu gibi durumlarda alarma geçer, duruma uygun içerik üretilir, doğru zamanlama belirlenir ve kullanıcı yakalanmaya çalışılır. Gerçek Zamanlı Pazarlama’nın temel işleyişi böyledir.

Konuya ilişkin bir sonraki yazıda, ülkemizden ve Dünya genelinden, Gerçek Zamanlı Pazarlama yapmaya çalışan markalardan örnekler ve bu örnekler hakkında değerlendirmeler sunmamız doğru olacak.

Bir önceki yazımız olan Markaların Dijital Dünyadaki Klasik Hataları başlıklı makalemizde Dijital Pazarlama Hataları hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.