Google Adwords Yeniden Pazarlama Listeleri Nasıl Oluşturulur?

Google Adwords Yeniden Pazarlama Listeleri Nasıl Oluşturulur?

 

google-adwords-logo

Google Adwords yeniden pazarlama listeleri, display network sistemlerinde çok sık kullanılmaktadır. Fakat search network sistemlerinde çok fazla kullanımına rastlanmaz. Peki yeniden pazarlama nedir? Bu kavram; daha önce sitenizi ziyaret eden kullanıcılara ulaşmanızı sağlayan bir sistemdir. Yeniden Pazarlama Adwords sisteminde web sitenizi daha önce ziyaret eden kullanıcılara odaklanmanız gerekir. Çünkü bu ziyaretlerin dönüşüm sağlama olanağı çok daha fazladır. Bu kullanıcıları Google Adwords kampanyalarınıza eklemeli ve iyi stratejiler belirleyerek farklı tekliflendirmeler yapmalısınız. Böylece performansınız maksimize olacaktır.

 

Yeniden Pazarlama Listelerinin (RLS) Faydalarıgoogle-remarketing

Bu sistem sayesinde segmente ettiğiniz kullanıcılar ve kitleler için özel teklifler hazırlayabilirsiniz. Böylece bir tane anahtar kelime üstünden farklı kitlelere farklı tekliflendirmeler sunabilirsiniz. Bir örnek vermek gerekirse daha önce sitenizi ziyaret eden kullanıcılara daha özel ve yüksek teklifler ile gidebilirsiniz. Eğer stoklarda olmayan özel bir ürün satıyorsanız bu ürünü daha önceden satın almış kullanıcıları hedefleme dışı bırakarak kampanya performansınızı arttırabilirsiniz.
6

Bildiğiniz gibi jenerik anahtar kelimelerin maliyeti çok yüksektir. Bu anahtar kelimeler yüksek dönüşüm oranına sahip olmadığı için her alanda kullanılmaz. Bu yüzden sitenizi daha önceden ziyaret eden kullanıcıları listeleyip jenerik kelimeleri bu kitle üstünden tekliflendirebilirsiniz. Böylece hem maliyeti düşürmüş hem de jenerik kelimelerden elde edeceğiniz dönüşüm oranlarını arttırmış olursunuz. Bazı ürünler yüksek kar getirisine sahip değildir. Ya da çok ucuz olduğu için Adwords için yüksek maliyetler harcayarak zarar edebilirsiniz. Bu tür ürünlere RLS ekleyerek tekliflerinizi düşürebilirsiniz.

Böylece hem görünür kalır hem de reklam bütçesini dengede tutmuş olursunuz. Marka kampanyalarınızı ise ikiye ayırarak performans analizi yapabilirsiniz.Daha önce sitenizi ziyaret eden kullanıcılar için ve ilk kez ziyaret edenler için iki ayrı kampanya hazırlamalısınız.

 

Yeniden Pazarlama Örnekleriwhat-is-adwords

Bazı şehirlerde elde ettiğiniz dönüşüm oranları daha yüksek olabilir. Talep ve ihtiyaca yönelik bir ürün satıyorsanız bu durum kaçınılmazdır. Örneğin deniz kenarı olan şehirlerde mayo, bikini ve güneş kremi satışları elbette denize kıyısı olmayan şehirlere göre yüksek dönüşüm oranlarına sahip olacaktır. Bu şehirleri tespit ederek özel listeler oluşturabilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan Twitter Listelerinin Dijital Pazarlamadaki Önemi başlıklı makalemizde Dijital Pazarlama, Trendler ve Twitter hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.