Google, Analytics 360 Suite’i Tanıttı!

Google, Analytics 360 Suite’i Tanıttı!

Google yeni ürünü kurumsal odaklı ölçüm platformu Analytics 360 Suite’i ,15 Mart 2016’da tanıttı.  Google, Analytics 360 Suite ile kurumsal analytics kullanıcıları için birçok özellik sunuyor. Adwords ve DoubleClick ile entegre edilebilir 6 üründen oluşan sistem, firmalara kullanıcıların çevrimiçi ve çevrimdışı tüm davranışlarını raporlayıp anlamlandırabilecek bir yapıya sahip.

Google-Analytics-360-Suite

4’ü yeni olan 6 üründen oluşan Google Analytics 360 Suite’ten kısaca bahsetmek gerekirse;

Google Audience Center 360 (beta)

Google’ın ilk veri yönetimi olan bu ürün, kampanya oluşturma sırasında  müşterilerin kampanyaya hangi cihazdan ve kanaldan daha fazla gelebileceğini saptamaya çalışıyor. Ürün DoubleClick ve Adwords ile de entegre çalışabiliyor.

Google Optimize 360 (beta):

Ziyaretçi deneyimlerinin birden fazla versiyonunu test etmek için oluşturulmuş bir test aracı diyebiliriz bu ürün için.   A/B testleri için kullanılıyor.

Google Data Studio 360 (beta):

Etkileşim raporlarını panoda gösterebilen ürün, tüm Suite ürünlerinin veri kaynaklarını birbirleri ile paylaşmasını sağlayabiliyor. İsteğe göre veriler üzerindeki işbirliği Google Dokümanlar aracılığı ile yapılabiliyor.

Google-Analytics-360-Suite1

Tag Manager 360 (beta):

Etiket yöneticisi özelliği Google Analytics’te bulunuyor fakat, bu ürün yeni olarak kabul edilebilir çünkü şu an tamamen bağımsız başlı başına bir ürün. Tag Manager 360, etiketleri çok daha derin şekilde inceleyerek karşılaştırma yapabiliyor ve daha detaylı site bilgileri elde edebiliyor.

Google Attribution 360:

Adometry olarak da bilinen bu ürünü, Google sıfırdan yeniden oluşturulduğunu belirtiyor.  Google Attribution 360 ile pazarlamacılar, yaptıkları yatırımları ve bütçeleri arasındaki ilişkiyi sorgulayarak daha uygun bütçe oluşturabiliyor.

Google-Analytics-360-Suite3


Google Analytics 360:

Önceden Google Analytics Premium olarak bilinen Google Analytics 360  da Suite sistemine dahil olan ürünlerden. Google bu ürünü şöyle özetliyor: “tüm müşteri verilerini analiz eden ölçümler için hizmet merkezi”

Beta olarak sunulacak ürün ilk olarak  Google Analytics Premium ve Adometry müşterilerine ulaşacak. Google beta sürümde yapacağı tüm güncellemeleri ve değişiklikleri de Analytics  bloğundan duyuracak. Google, Analytics 360 Suite ile kurumsal odaklı ölçümleme araçları arasında oldukça ön plana çıkacak gibi görünüyor.

Bir önceki yazımız olan Dönüşüm Oranlarınızı (Conversion Rate) 9 Adımda Arttırın! başlıklı makalemizde Conversion Rate Nedir, Dönüşüm Oranı ve Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (3)

  1. cok guzel anlatim olmus tesekkur ederim

    Cevapla
  2. super bi gelisme bu. ozellikle tag manager konusu beni heyecanlandirdi

    Cevapla
  3. çok detaylı ve yararlı bilgiler paylaşanın emeğine sağlık

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.