Google Çözümler Galerisi Nedir?

Google Çözümler Galerisi Nedir?

Google Analytics üzerine olacak bu yazım, merak etmeyin herkesin bildiği klasik muhabbetlere girmeyeceğim. Aslında ben de anlatacaklarımın bir kısmını yeni öğrendim, Google Analytics biliyorum diye gezinmemek lazımmış. Yazıda ihtiyaca göre ayrıntılı filtrelenmiş Analytics segmentlerini diğer kullanıcılar ile nasıl paylaşabileceğinizi ve başkalarının paylaştıklarını nasıl indirebileceğinizi anlatacağım.

Telefonda uygulama indirmek için nereye gidileceğini herkes adı gibi bilir, peki Analytics için hazır analiz şablonu bulabileceğinizden haberiniz var mı?
Analiz şablonu isim tamlamasıyla anlatmaya çalıştığım önceden hazırlanmış ve filtrelenmiş raporlardır. Google Çözümler Galerisi’nde bunları kolayca kategorisine kadar ayırıp indirebilir, ardından da Analytics panelinize ekleyebilirsiniz. Şablon otomatik olarak site verilerinizi çeker ve anında harika raporlara ulaşırsınız. Bunların her birini kendiniz yapabilirsiniz fakat muazzam vakit ve kafa gerektiren işler. Üstelik bu şekilde, tek tek yapmak yerine istediğiniz kadar siteye kısa sürede ekleyebilirsiniz.
Google Çözümler Galerisi’nden hem şablon indirebilir hem de kendiniz yükleyebilirsiniz. Şekilde resim nasıl yapabileceğinizi benim yerime özetliyor. Özelleştirme sekmesinden galeri butonuna basınca sizi direk galeriye götürüyor ve ayrıntılı filtreleme ile tam istediğiniz raporları bulabiliyorsunuz. Yanlış anlaşılmasın kimse kimsenin gizli bilgilerini paylaşmıyor, bunlar sadece görüntüleme şablonu ve herhangi birini indirince anlayacaksınız.
Google Çözümler Galerisi Nedir
Google Çözümler Galerisi
Google Çözümler Galerisi’ne Hançer yazarsanız yakın zamanda eklediğim bir kaç şablonu bulabilirsiniz. Saat ve hafta şablonunu öneririm, sosyal medya paylaşımları ve mail gönderileri için en ideal saatleri gösterir, diğerleri de hiç fena değil. Örneğin şömine kelimesinin en çok saat 20.00-23.00 aralığında arandığını keşfettik bu rapor sayesinde. En başta şaşırtsa da gayet mantıklı geldi üzerine düşününce. Bu filtreler sayesinde kullanıcıların davranışlarını derin bir şekilde inceleyebilir, e-ticaret filtreleri ile harmanlayıp müthiş istatistiklere ulaşabilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan UX Deneyi başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Kullanıcı Deneyimi - UX İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (4)

  1. Öncelikle Türkiye ‘de seo denince akla gelen ilke webtures ‘ e teşekkürler. Google Analistikin bilinmeyen yönleri çok fazla bu konuda daha neler öğrenecez merak ediyorum :)

    Cevapla
  2. çok güzeş bir yazı olmuş elinize saglık burag bey webçırs farkı

    Cevapla
  3. Kurdum raporu bir tane müşterimde gerçekten cuk oturdu desem yeridir. Hayatı kolaylaştıran tüm yükümüzü alıp hafifleten Webtures’e sizlerin huzurunda bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.

    Cevapla
  4. Ilk firsatta deneyecegim tesekkurler vede tebrikler webtures ekibi

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.