Google Data Studio Nedir, Nasıl Kullanılır?

Hızlı ve etkili bir şekilde rapor hazırlanmasına yardımcı olan Google Data Studio, Google’ın kullanıcılara sunduğu en ideal çözümlerden biridir. Google Data Studio ile Google Analytics ve Google AdWords verileri gibi tüm veriler rahatlıkla okunur ve analiz edilir. Böylece oldukça etkin raporlar oluşturulur. En çok oluşturulan raporlar arasında;

  • Reklam performansı raporları,
  • Web sitesinde yer alan ürünlerin stok durumuna dair raporlamalar,
  • Analytics verilerine göre ürün performansı raporları yer alır.

Google Data Studio Ne İşe Yarar?

Dijital pazarlama dünyasının vazgeçilmez bir öğesi haline gelen, elde edilen verilerin etkin bir şekilde okunarak kullanılabilmesine olanak sağlayan ve ihtiyaçları belirleyerek bunların en iyi şekilde karşılanmasına imkân veren Google Data Studio, kullanıcılarına sayısız fayda sağlar.

Çözüm odaklı çalışan ve etkili verilerin elde edilmesine yardımcı olan Google Data Studio’ya pek çok kanal vasıtası ile veri aktarılabilir. Aktarılan bu veriler en iyi şekilde burada yorumlanır ve okunur.

Ayrıca oluşturulan raporlar müşterilerle paylaşılabilir. İsteğe bağlı olarak müşterilerin data kaynaklarına erişimi sağlanırken, sadece rapor verilerine ulaşabilmeleri de mümkün kılınabilir.

Google Data Studio İçin Aktarılabilir Veriler Hangileridir?

Günümüzde Google Data Studio için aktarılabilir durumda olan veriler şu şekilde sıralanabilir:

  • AdWords
  • Attribution 360
  • DCM
  • Google Analytics
  • Search Console
  • YouTube
  • BigQuery
  • File upload
  • Firebase
  • Google Cloud Storage
  • Google Sheets

Buna ek olarak Google Data Studio paneline eklenecek olan veriler kullanıcının isteğine bağlı olarak veri kaynakları değiştirilebilir ve kişiye özel geliştirilebilir.

LunaMetrics Google Analytics Data Studio Raporu Nasıl Oluşturulur?

LunaMetrics tarafından geliştirilen Google Analytics raporunu kullanmak ve dataların aktarımını gerçekleştirmek oldukça kolay ve pratiktir. Bu süreçte izlenmesi gereken adımlar sırasıyla şu

şekildedir:

  • Öncelikle ücretsiz veri stüdyosu şablonu alınır.
  • Ardından dosya menüsüne girilerek raporun bir kopyası için tıklanır.
  • Data Studio veri kaynaklarının eklenmediği konusunda uyarı verir. Burada “Belki Daha Sonra” seçeneği tercih edilmelidir.
  • Ardından “Düzenle” seçiminin açık olmasına dikkat edilmelidir. Bu nedenle metin bağlantısına tıklanarak, geçerli sayfa ayarlarını görüntülenmelidir.
  • Bir sonraki adımda veri kaynaklarının seçilmesi gerekir. Kullanılabilir veri kaynaklarının listesi görüntülenerek, istenen verilerin seçimi yapılır.
  • Eğer herhangi bir veri kaynağı yoksa “Yeni Veri Kaynağı Oluştur” seçeneği tıklanarak yeni bir veri kaynağı oluşturulmalıdır.
  • Google Analytics bağlayıcısı seçilerek, bu bölümden geçerli görünüm tercih edilmelidir.
  • GA verilerine bağlanması için, sol üst bölümden veri kaynakları adlandırılmalıdır. Ardından sağ üstte yer alan mavi renkli “Bağlan” düğmesine tıklanmalıdır.
  • Rapora veri kaynağı eklenmesi için, “Rapora Ekle” butonu seçilmeli ve istenen kaynaklar seçilerek onaylanmalıdır.
  • Bütün bu işlemlerin ardından dönüşüm verileri kontrol edilebilir.

Buna ek olarak raporların kullanıcıya özel geliştirilmesi ve filtre kombinasyonlarının kullanılması mümkündür.

Google Data Study ile Oluşturulabilecek Diğer Raporlar Hangileridir?

Google Data Study ile pek çok raporun oluşturulması mümkündür. Veri kaynaklarından elde edilen bilgilerin analiz edilmesi sonucu elde edilen bu raporlar, kullanıcıların işlemlerini kolaylaştırır ve ihtiyaçların en kısa sürede karşılanmasına yardımcı olur. Ücretsiz olarak oluşturulan ve sıklıkla ihtiyaç duyulan raporlar ise şu şekilde sıralanabilir:

  • One PPC Google AdWords ve Google Analytics Ajanslar için Kullanılabilir Data Studio Raporu: One PPC Ajansı tarafından oluşturulan ve ücretsiz olarak kullanılabilen Google AdWords ve Google Analytics raporu kolaylıkla oluşturulabilir. Google AdWords raporu 10 sayfadan oluşurken, Google Analytics raporu toplam 25 sayfadan oluşur.
  • Supermetrics Facebook Reklam Performansı Raporu: Normal şartlarda Facebook gibi sosyal ağların doğrudan Google Data Studio ile bağlantısına izin verilmez. Bu nedenle Supermetrics tarafından geliştirilen Google Sheet eklentisi yaygın olarak kullanılır. Bu eklenti sayesinde bu tür platformlardan elde edilen veriler Google Data Studio’ya aktarılabilir ve bu platformlardaki reklamların performansı raporlandırılabilir. Bu raporlama işlemlerinin tamamı ücretsiz olduğu gibi kolay ve etkindir.

Google Data Studio’ya Nasıl Erişilir?

Google Data Studio’ya erişmek için, Data Studio sayfası gitmek ve Google Analytics bilgileri ile giriş yapmak yeterlidir. Eper Google Analytics hizmetinin ücretsiz sürümünü kullanıyorsanız, Data Studio’nun da sınırlı sürümüne erişirsiniz. Ücretsiz olan bu sürümde en fazla beş özel rapor oluşturabilirsiniz.

İlk giriş sonrasında, raporlamaya alıştıktan sonra kendi özel raporlarınızı kolayca oluşturabilirsiniz. Ayrıca size fikir verecek örnek raporlardan da faydalanabilirsiniz. Bu örnek raporları incelemekte fayda vardır.

Google, bu hizmeti ile ilgili genel bir bilgi edinmeniz için de Youtube videosu sunmaktadır. Bu videoda ilk raporunuzu nasıl oluşturacağınız ile ilgili size iyi bir yol gösterici de olabilir. Data Studio, Google Drive arayüzünü kullanır. Bu açıdan kullanım sırasında çok zorluk çekmezsiniz.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.