Google Discover (Keşfet) İle İçeriğinizi Mükemmel Hale Getirerek Yeni Ziyaretçiler Kazanın

Aralık 2018’de tanıtıldığından beri oldukça dikkat çeken Google Discover, kullanıcı odağında çalışan, arama yapmadan bile ilgili konulara daha iyi erişim sağlamamızı sağlar. Google Search Console tarafında da ele alınan Discover, site performansına yönelik raporuna Search Console’a ekleyerek, site sahiplerine Discover trafiği için görünürlük verilerine erişmesini sağladı.

Keşfet kısmının sunulmasıyla birlikte, SEO çalışmalarınızı nasıl yaptığınızı yeniden düşünmelisiniz. Zamana ayak uydurmak için çalışmalar yapmak, bunu Google Discover verilerini ele alarak gerçekleştirmek ve varolan içeriğinizle nasıl karşılaştırıldığını görmek adına bir fırsat olarak nitelendirebilirsiniz.

Google Discover Nedir?

Google Discover (Keşfet), internette bulunan en güncel içerikleri kullanıcıların ilgi alanlarına göre sunan öneri motorudur. Keşfet özelliğini için arama kutucuğu altında öneriler gelecektir. Burada ilgi alanı hedeflemesi dolayısıyla sunulan içeriklerin daha eski olabilmesi durumu da mevcuttur.  Eski ismi Google Feed olan Discover, Google’ın en güncel ve yenilikçi hizmeti olarak nitelendiriliyor. Keşfet kısmında karşımıza gelen içerikler sayesinde kullanıcılar ilgi alanında yer alan türev içerikleri de görmeleri sağlanır.

Kullanıcı arama motorunda bir arama gerçekleştirmemiş olsa bile keşfet özelliği sayesinde içerik gösterecektir. Burada bir arama için sorgu girmek veya sonuçları beklemek gibi bir durum söz konusu değildir. Kullanıcıların beğendiği içeriklerle daha fazla karşılaşabileceklerini hatırlatmak istiyorum.

Google Discover içerisinde çeşitli içerikler türlerini kullanıcılara sunar. Bu içerik türlerini sunarken kullanıcıların farklı ilgi alanı kategorilerini takip etmelisiniz. Bu ilgi alanları aşağıdaki gibidir. Ancak belirtmeliyim ki, bunlarla sınırlı değildir.

  • Müzik
  • Spor Dalları
  • Endüstri Haberleri
  • Pazarlama
  • Hayvanlar
  • Eğlence

Google Discover, kullanıcının Google ile etkileşimine güvenir ve kullanıcı deneyimini kişiselleştirmeyi amaçlar. Son aramalarınızda ilgi alanlarınızı özelleştirebilir veya beğendiğiniz konuları takip edebilirsiniz.

Kullanıcıların göz atabileceği kaydırılabilir konu listesi mobil cihazlarda kartlar şeklinde gösterilir. Kartlar, Discover’da yer alan içeriğin kaynağı olan sayfaya bağlanır. Bu durum İçeriğinizi Google Discover için optimize etmeniz gerektiğinin göstergesidir. Aynı zamanda bilgi sunmak için var olan metin, resim veya video gibi tüm kısımlarda optimize işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

Google Discover’da Görünürlük İçin Yapılması Gerekenler

Google’ın belli başlı yönergeleri ve politikaları bulunduğu gibi Google Discover için de çeşitli kurallar bulunmaktadır. Ayrıca kontrol etmeniz gereken bazı durumlar vardır. Siteniz Google Search Console’da doğrulanmış olmalı ve sitenizin dizine eklendiğinden emin olmanız gerekir.

İçerik Kalitesini Artırın

İçeriğinizin dijital ortamda ki varlığı oldukça önemlidir. Google Discover’ın kullanıcının ilgi alanı ile alakalı içerik sunması, sadece yeni yayınlanan içerikleri göstereceği anlamına gelmez. Kullanıcıların ilgi alanı sizin daha önce eklemiş olduğunuz bir içeriğinizle eşleşiyorsa, bu içeriğin ön plana çıkarılabileceğini unutmamanız gerekir. Bu durumda tüm içeriklerinizin kalitesini artırmalısınız. İçeriğinizin kalitesini artırırken Google News için belirtilen içerik standartlarına uygun olması gerekmektedir. Google Discover’da sadece haber sitelerinden servis edilen makaleler yer almıyor. Blog gönderileri ve forum paylaşımları da keşfet kısmında karşınıza çıkabilir. Ayrıca içerik oluştururken içeriğinizin kullanıcının aradığını bulabileceği şekilde oluşturduğunuzdan emin olmalısınız. Sadece metin içeriklere değil, görsel ve video içeriklere de yer vermelisiniz.

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar Optimizasyonu ve Mobil Uyum

Google Discover’da listelenmeniz için hızlandırılmış mobil sayfalar bir zorunluluk değildir. Ancak AMP kullandığınızda sitenizin mobil tarafta ki hızını artıracağından bir adım önde olabilirsiniz. Sitenizin mobil uyumlu olması, keşfet kısmında listelenmenizde yer alan en önemli etmenlerden birisidir. Ancak masaüstü tarafı da görmezden gelemeyiz. Her iki tarafta da web tasarım ve kodlamanızın hatasız olmasına özen gösterin.

Aşırı Optimizasyondan Kaçının

Google Discover’da yer alabilmeniz için özel etiket kullanımı veya özel bir schema işaretlemesi kullanmanıza gerek yoktur. Bu nedenle revizelerinizde abartı çalışmalardan kaçınmanızı tavsiye ediyoruz. Belirtmek isteriz ki Google Discover’da yer almaması gereken sitelerin bulunduğu bir kara liste olduğu bilgisi Barry Schwartz tarafından duyurulmuştu. İçeriğinizi hedef kitlenin aradığı bilgiye ulaşabileceği şekilde oluşturmanız durumunda sonuçlarda listelenme olasılığınız artacaktır. Bu yüzden içerik geliştirme tarafında çalışmalarınızı sürdürmeniz gerekiyor.

Google Discover Performansımızı Nasıl Ölçeriz?

Google Searh Console’a yeni bir kısım ekleyerek Discover özelliğini entegre ettiğini duyurmuştu.

Google Discover şartlarını sağlayan siteler bu rapora kullanmaya başladı. Veri izleme özelliği sayesinde sitenizin Google Discover’da nasıl performans gösterdiğini inceleyebilirsiniz. Google Search Console’da yer alan performans sekmesinde Discover verilerinizi bulabilirsiniz.

Sitenizin Discover performansını inceleyebilirsiniz. Ayrıca Discover’dan üretilen toplam trafik, yüksek performans gösteren içeriklerinize dair veriler, Discover ile geleneksel arama sonuçlarına dair verilerinizi karşılaştırabilirsiniz. Burada bir hatırlatma yapmak istiyoruz. Ayrıca Discover raporlarında sayfa sayısı, ülkeler ve Discover görünümü kısımları verilerine de erişebilirsiniz. Ayrıca Discover’da videolar ve AMP sayfalarınızın performansını da ölçümleyebilirsiniz.

 

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.