March 2019 Core Update – Google Florida 2 Güncellemesi

Atakan Erdoğan

March 2019 Core Update – Google Florida 2 Güncellemesi

Google arama sonuçlarının kullanıcılara daha iyi sonuçlar verebilmesi için Mart 2019 tarihinde Core Update gerçekleştirdi. Core Update’nin etkilerinden birisi de tüm sektörleri sıralamalarda belli oranda etkilemesidir.

2000’li tarihlerde Google’nin algoritma güncellemesini Pubcon Florida SEO konferansına yakın tarihlerde gerçekleştirmesinden ötürü güncellemeye bu isim verilmişti. Florida 2 güncellemesi de Pubcon Florida 2019’a denk gelmesinden ötürü topluluklar tarafından bu isimle adlandırıldı.

Google resmi açıklaması ile yapılan güncellemeyi doğruladı ve isminin March Core Update 2019 olduğunu duyurdu.

Güncellemenin Doğrulanmış Adı: March 2019 Core Update

Nelere Dikkat Edilmelidir?

  • İçerik stratejinizi kullanıcı sorgularına yönelik oluşturmalı ve varolanları iyileştirmelisiniz.
  • Yetersiz içeriklerinizi güçlendirmeli veya no-index yapmalısınız.
  • Internal linklerinizin doğru kurgulanmasına özen göstermelisiniz.
  • İçeriklerin alanında uzman kişiler tarafından oluşturulmasına ve uzmanların profil sayfası olmasına dikkat etmelisiniz.
  • Zararlı bağlantılar konusunda dikkatli olmalısınız.

 

Etkilenen Sektörler

Core Update 2019 bir çekirdek güncellemesi olduğu için herhangi bir sektöre ya da kritere yönelik bir güncelleme değildir. Güncelleme sırasında ve sonrasında; sonuçlarda gerileyen ve yükselen sektörlere baktığımızda otomobil, oyun, sağlık, hukuk, haber, evcil hayvan ve hayvan, alışveriş ve spor sitelerinin etkilendiğini söyleyebiliriz.

 

March Core Update 2019
Semrush verilerine göre sektörel dalgalanma

 

Web Site Sahipleri Ne Yapmalılar?

Core Update sırasında ve sonrasında sıralamalarda gözle görülür değişiklikler yaşanabilmektedir. Güncellemenin bitmesi bazen haftalar sürebilir. Bu yüzden bu sürede birşeyleri değiştirmek yerine web sitenizi analiz etmeniz daha sağlıklı olabilir.

 

Webtures Öngörüleri

March Core Update 2019 ile uzun zamandır köklü bir sıralama değişimi olmadığı için bu güncelleme ile kartlar yeniden dağıtıldı. Ağustos 2018 den sonra trafiklerini kaybetmeye başlayan siteler Florida 2 ile birlikte ciddi bir ivmelenme yakaladı. Uzun süredir (1-2 yıl) spam teknikler ile ilk sayfada olan siteler ciddi bir düşüş yaşarken, aynı zamanda tam tersi bir durum ile yükseliş yaşayan sitelerin sayısı da arttı. Sağlık, hukuk, sigorta, emeklilik gibi bilgi ve içerik odaklı birçok sektörü başlıca etkiledi. Tabi bu yükseliş ve etkiler sürekli devam etmeyecektir. Algoritma güncelleme tarihinden itibaren 2-4 hafta kadar etkilerinin süreceğini düşünüyorum. Ama bu süreçten sonra SERP normale dönmeye başlayacak. Normale dönecek derken gerileyen siteler geri gelecek şeklinde anlaşılmasın. Kendilerini tazelemeyen siteler yine geride kalmaya devam edecek. Gerilemeyi fırsat bilip bir an önce spamdan sıyrılan, 10 x content ve evergreen contentlerle içeriğini güçlendiren siteler bu algoritmayı büyük bir kazanç ve en az zararla atlatmış olacaklar.

Erhan Kolci

 

March Core Update 2019 ile Google’ın arama sorgusuna yaklaşımının değiştiğini düşünüyorum. Mobil öncelikli indexleme ile birlikte sayfalardaki bağlantıları ve yönlendirmelere eğilime bakış açısını değiştirdi. Gözlemlediğim yeni algoritmanın anchor text link elementine odaklanmasıdır. İçeriğinizin arama sorgusu ile alakasız bağlantılara sahip olmaması gerekiyor. Kontrollerimiz sırasında içeriğimizin alakasız sayfalara link olan kelimelerde gerilediğini, alakalı yönlendirmelerin olduğu kelimelerin ise ilerlediğini söyleyebiliriz. Google’ın her algoritmasında yapmak istediği sayfaların arama sonuçları ile daha iyi eşleştiğinden emin olmak istemesidir. İçeriklerimizdeki kelime yoğunlukları, yazılarımızdaki bağlantıların kullanımına artık daha fazla dikkat etmemiz gerekiyor. Medic Update ile birlikte gündeme gelen E-A-T aslında uzun zamandır önemli bir faktör ve yalnıza YMYL sayfaları ile sınırlandırılması yanlıştır.

Abdurrahman Yılmaz

 

Google, kullanıcı sorgularını RankBrain ve Neural Matching’e göre değerlendirerek kullanıcılara sonuçları gösteriyor. Hedef anahtar kelimelerde web site sahiplerinin bu iki kritere göre kullanıcı isteğini ve web sayfasının içeriğini değerlendirerek stratejisini buna göre kurması gerekiyor. Kullanıcı sorgusuna web sayfanız yanıt veriyor olabilir ancak bir sorgunun birden çok cevabı olabilir. Google her zaman kullanıcı hareketlerine göre memnun eden cevap türünü öne çıkarır. Bu çıkarımları göz önüne alarak kurgulanan SEO stratejileri gelecek güncellemelerde de başarılı olacağını düşünüyorum. Ayrıca bu tür güncellemelerde kayıp yaşayan web sitelerinin herhangi bir panik yapmadan sektöründe çıkabilecek case study çalışmalarını takip ederek çözüm arayışına girmeliler.

Atakan Erdoğan

 

March Core Update 2019, Yapay Zekanın Google ile birlikte hayatımıza daha iyi girdiğinin öngörüleridir. Artık dijitalde tüketicilerle daha zengin bir dil ile daha kişiye özel iletişimin önünü açan bu yenilik, global pazarlama çalışmalarında da lokalleşmenin daha da önemli hale geldiğini net bir şekilde göstermektedir.

Kaan Gülten

Yorumları Oku (1)

  1. Özellikle öngörülerin olması içeriğe renk katmış. Sayenizde sensorüde öğrenmiş olduk :)

  2. algoritma ile ilgili bir çok sitede bilgi var. ama hangi sektörlerin etkilendiği, ne gibi önlemler alınması gerektiği gibi bilgiler hiçbir sitede yok. bu konuda detaylara da değinmeniz çok iyi olmuş.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.