Ömer Kaçar 30 Mart 2018

Dijital Pazarlama

Google Görsel Aramaları İçin Optimizasyon İpuçları

Markanızın online görünürlüğünü artırmak için farklı çalışmalar yapıyorsunuz. Sosyal medya kanallarını etkin olarak kullandığınız gibi arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarından da yararlanıyorsunuz. Ama SEO çalışmaları tam olarak istediğiniz sonucu vermiyor mu? Bu noktada durup düşünmenizin vakti gelmiş demektir. Belki de SEO çalışmalarını yazılı içeriklerden ibaret zannediyor olabilirsiniz? Oysa SEO optimizasyonu, görsel içeriklerin iyileştirilmesiyle de ilgilidir.

Sıralamanızı ve online görünürlüğünüzü artırmak için izleyebileceğiniz bazı adımlar var. İlgi çekici bir içerik hazırlamak bunun ilk adımı. Ama burada başka bir şeyden bahsedeceğiniz: İçerik görselleri. Görsellerinizi aramalarda ön plana çıkarın ve markanızın online görünürlüğünü desteklemek için ilk adımı atın.

Görsel Boyutunu Doğru Seçin

Çok hoşunuza giden ve içeriğinizle uyumlu bir görsel buldunuz. Görseli eklediniz ama o da ne? Seçtiğiniz görsel Gulliver ya da Liliputlar gibi kaldı. Sayfaya oranladığınızda seçtiğiniz görselin ne çok küçük ne de çok büyük olması gerekir. Seçtiğiniz görselin boyutu, aramalarda bulunma yüzdenizi etkileyecektir. Çünkü arama motorları genellikle ilk bakışta dikkat çekecek kadar büyük ama tüm içeriği kaplamayacak kadar küçük içeriklere önem veriyorlar.

Anahtar Kelimenize Uygun Görsel İsmi Verin

Anahtar kelime, arama motoru optimizasyonunun en önemli parçası olarak görünür. Ama genellikle seçtiğiniz ve kullandığınız görsellerle olan ilişkisi göz ardı edilir. Aslında içeriğinizde kullandığınız görselleri kullanırken, seçtiğiniz anahtar kelimeyi içermesi oldukça önemlidir. İnsanlar internet üzerinde yaparken içeriğinizle karşılaşmasa bile görselinizle karşılaşabilirler. Bunun için ise görselin aradıkları anahtar kelimeyle örtüşmesi gerekir. Görselinizi bulan kullanıcılar içeriğinizi ziyaret edebilir ve gelecekte müşterileriniz hâline gelebilirler.

Yükleme Sorunlarına Karşı Önlem Alın

Sayfanızın yüklenmemesi sinir bozucu olabilir. Bazı durumlarda kullanıcıların internet sağlayıcıları nedeniyle sitenizde yer alan görsel ya da video gibi yüksek veri kullanımı isteyen öğeler tam olarak yüklenmeyebilir. Bu gibi durumlarda kullanıcılara görselin neyle ilgili olduğu konusunda bir yazı göstermeniz oldukça önemlidir. Alt nitelikler olarak adlandırılan bu metinler SEO açısından fark yaratmanıza yardımcı olacaktır.

Başlık Metni ve Alt Metin Girin

Başlık metni ve alt metin girerek görselinizin arama motorlarındaki gücünü artırabilirsiniz. Genellikle alt niteliklerin girilmesi yeterli olmakla birlikte, alt metinle destek sağlamak da uzun vadede size fayda sağlayacaktır. Başlık metni, görselin ne olduğunu kısa bir şekilde ifade eder. Başlık metnini girerken insanların ve arama motoru algoritmalarının anlayabileceği yapıları seçmek önemlidir. Alt metinler ile görselin anlatmaya çalıştığı konu açıklanır. Alt metin ve başlığın kullanılması arama motoru çalışmalarınızı önemli ölçüde destekleyecektir.

Etkileşimi Arttırın

Görsellerinizin etkisini artırmak için genel olarak sitenizin etkileşimini artırmanız gerekir. Örneğin kullandığınız görselleri diğer sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak yeni kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Eğer arama motorlarında yüksek sıralarda yer almak istiyorsanız, etkileşim sizin için oldukça önemlidir. Çünkü arama motorları yüksek etkileşimli görselleri çok sever. Bunun için ilgi çeken ve çarpıcı görseller kullanabilirsiniz. Kendi çektiğiniz fotoğrafları kullanmak da avantajlı olabilir. Ama stok fotoğraflarla karşılaştırıldığında kendi fotoğraflarınızın belirli bir avantaj sağladığına dair bir bilgi yoktur. Yani kaliteli bir stok fotoğrafı da en az kendi çektiğiniz fotoğraflar kadar büyük bir etki yaratabilir. Önemli olan ilgi çekici olması ve hedef kitlenize uygun olması.

İçeriğinizle İlgili Görseller Seçin

Bir görseli sadece çok beğendiğiniz için kullanmayın. Bu, içeriğinizin etkisini dibe çekecektir. Kullanılan görsellerin ilgi çekici olması oldukça önemli. Ama içeriğinizle alakasız bir seçim yaparsanız kullanıcı etkileşiminizi önemli oranda düşürebilirsiniz. Örneğin, kullanıcı anahtar kelimelerden sizin görselinizi buldu ve içeriğinize geldi. Eğer içeriğiniz görselinizle alakasızsa o kullanıcıyı geri kazanmanız mümkün değildir. Çünkü kullanıcı görsellerden sizin sitenizi bulunca içeriğin alakasız olacağını düşünüp tıklamaktan vazgeçecektir.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.