Google’ın Gözünde Yüksek Kaliteli Bir Sayfa Nasıl Oluşturulur?

webtures_blog_banner

Google’ın bir sayfayı yüksek ya da düşük kaliteli olarak değerlendirmesinin arkasında yatan faktörler nelerdir?

Arama yapanların davranışları, sayfanın yüklenme süresi, yazım hataları, hemen çıkma oranı… Daha pek çok faktör sayfanızın Google tarafından yüksek ya da düşük kaliteli olarak değerlendirilmesine sebep olur.

Peki düşük kalite/low quality olarak imlenmemek için ne yapmak gerekir?

En başından anlatmaya başlayalım:

Google için “kalite/quality”yi oluşturan faktörler nelerdir?

Herkesin Bildiği Etki Alanları

  • İçerik: Özgün içerik Google için bir kalite puanıdır. Eğer içeriğiniz bu özelliğe sahipse yüksek kaliteli bir sayfaya sahip olmak için ilk engeli geçtiniz demektir. Tabii, içeriğinizin kullanıcılara değer katması da bu noktada önemli bir kriter!
  • Backlink: “Sayfanız referans gösterilecek kadar değerli mi?” sorusunun Google’ın gözünde “evet” olarak cevaplandırılabilmesi için backlink’leriniz oldukça önemlidir.
  • Internal/External Links: Sadece sizin referans gösterilmeniz değil, sizin de sayfa içerisinde site içi ya da dışı herhangi bir sayfayı referans göstermeniz de kalite puanını etkileyen bir faktördür ve bu sayfaların kaliteli olması da bir o kadar önemlidir.
  • Kullanıcıların sorgusuna cevap verebilme: Sayfanızda kullanıcı sorgusuyla ilgili yeterli ve değerli bir bilgi yer almıyorsa, ziyaretçiler ya geri dönecek sayfadan çıkış yapacak ve farklı bir siteyi ziyaret edecektir. Bu olay çok sık gerçekleşmeye başladığında, Google için bu düşük kalite puanı olanı değerlendirilecek ve sıralamanız da gerileyecektir.
  • Sayfa yüklenme hızı: Sayfanızın geç yüklenmesi ziyaretçileri kaybetmenize sebep olacaktır. Bu da kalite puanınızı düşürecektir.
  • Tüm cihazlardaki UX: Sayfanızın mobil, laptop, masaüstü, tablet ve diğer cihazlarda kullacı deneyimi odaklı olduğundan emin olun.
  • Grammer kuralları: İçerik maddesi içerisinde değerlendirebileceğimiz grammer/dil bilgisi kurallarına uygunluk da sayfa kalitesini belirleyen önemli bir unsurdur.
  • Metin olmayan sayfalar: İçerik deyince akla sadece yazı/metin gelmesin. Eğer video, görselden oluşan bir sayfanız varsa, onu metin yazarak desteklediğinizden emin olun. (Tıpkı kaynaktaki linkte yer alan içeriğin aslında bir video içeriği olması, ancak videonun altında video transkriptine yer verilmesi gibi)
  • Kolay okunan ve anlaşılan içeriğe sahip olmak: Farklı yorumlara açık bir konu olsa da, bazı sistemler neyin daha basit ve anlaşılır olduğunu değerlendirebiliyor.
  • Kaynak belirtmek: Sayfanın içinde ya da sonunda insanları daha fazla bilgiye ulaşmaları için doğru kanallara yönlendirmeniz Google’ın gözünde +1 puandır.

SEO uzmanlarının sayfa kalitesini değerlendirdiği faktörler

Dijital pazarlama  ve SEO uzmanlarının herkesin bildiğinden daha farklı ve ayrıntılı olarak göz önünde bulundurdukları kalite unsurları vardır:

  • Sayfada geçirilen süre (time on site)
  • Hemen çıkma oranı (raw bounce rate)
  • Organik ziyaretler (organic visits)
  • Desteklenen dönüşümler (assisted conversions): Ayrıntılı bilgi için tıklayın.

Şu anda okuduğunuz sayfa herhangi bir dönüşüme sahip olmayabilir, ancak çerez bırakmak ve ileride remarketing yapmak ya da e-posta toplamak için iyi bir fırsat olabilir. 🙂 Ama bu, düşük kaliteli içeriğe sahip olduğunuz anlamına gelmez.

Etkileşim Metrikleri Nelerdir?

  • Toplam ziyaretçi sayısı
  • External ve Internal linkler
  • Ziyaret başına sayfa sayısı (pages per visit)

Offsite/Site Dışı Metrikleri Nelerdir?

  • External links (dışarıya verilen bağlantılar)
  • Backlink (dışarıdan sayfaya verilen bağlantılar)
  • Sosyal medya paylaşımları

Arama Motoru Metrikleri Nelerdir?

  • İndekslenme: Sayfanızın indekslenip indekslenmediğini kontrol edin. Bunu sayfa başlığını Google ya da tarayıcı alanında aratarak kontrol edebilirsiniz.
  • GSC (Google Search Console)’de CTR (click through rate/tıklama oranı)’ı kontrol edin.
  • Benzersiz İçerik: Aynı başlıkta bir içerik oluşturduğunuzda URL’in de aynı olacağını ve bunun duplicate sorunu yaratacığını unutmayın.

Sitenizin Kalitesini Arttırın!

İşe elinizdekileri 3 başlık altında toplayarak başlayın:

  1. Yüksek önem arz edenler: Burada yüksek kaliteli içeriklerinizi koruma altına alın.
  2. Geliştirilmeye ihtiyacı olanlar: Hâlâ arama motorlarında görünebilecek değere sahip ama geliştirilmesi gereken sayfalarınızı bulup üzerlerinde çalışmaya başlayın.
  3. Düşük kalitede olanlar: Yukarıda saydığımız hiçbir kalite değerine sahip olmayan sayfalarınızı belirleyin ve bir kopyasını aldıktan sonra sitenizden kaldırın. Arama trafiğinizdeki artışı kontrol etmeyi de unutmayın.

Kaynak: https://moz.com/blog/low-quality-pages

Google’ın Gözünde Yüksek Kaliteli Bir Sayfa Nasıl Oluşturulur? İle Benzer Yazılar

index-nedir-nasil-alinir

  Web sitelerinin arama motorları tarafından taranarak, içeriklerinin bir dizine eklenmesi sürecine “index” denir. Bu süreç, sitenin arama motorlarında görünür olmasını sağlar ve kullanıcıların ilgili aramaları yaparken site içeriğine ulaşabilmesinin temelini oluşturur. Indexleme, arama motorlarının web sayfalarını keşfetmesi, analiz etmesi

Eren Kartav

Blog 1

Web siteniz  ile kitlenizi bir araya getirmek veya kitlenize ulaşabilmek için SEO mükemmel bir stratejidir. Her sene Google web sitelerdeki deneyimi arttırmak adına arama algoritmalarını güncellenmektedir. Sürekli güncellenen bir arama algoritmasında rakiplerinizle nasıl 2023 yılında baş edeceğinizi düşünüyorsanız yazımızın devamını

Tufan Acar

bvb

Dijital çağda işletmeler için çevrimiçi görünürlük hayati önem taşır. Özellikle yerel işletmeler, rekabetçi pazarda öne çıkmak için yenilikçi yöntemlere ihtiyaç duyarlar. Bu bağlamda, HARO (Help a Reporter Out) link building ve yerel SEO’nun entegrasyonu, işletmelerin yerel pazarda görünürlüklerini ve itibarlarını

Webtures

loader