Google Mağaza Ziyaretlerini Ayağınıza Getiriyor

webtures_blog_banner

Google sunduğu hizmetler konusunda dur durak bilmiyor ve her geçen gün kendini bu konuda geliştiriyor, inovatif fikirlerle hem bireysel  hemde ticari kullanıcılarına yarar sağlıyor. Google mağaza ziyaretlerini ayağınıza getirerek hem bireysel hem ticari müşterilerini düşünüyor.

Google Görüntülü Reklam Ağı için Mağaza Ziyaretleri Getiriyor

Google, dünyada çapında 200 milyon mağazada bu uygulamanın %99 doğruluk sunacağını belirtiyor.

Google artık sadece lokasyon göstermek ile kalmıyor, lokasyon ararken birçok şeyi de görmenizi sağlıyor. Örneğin; Google arama kısmından bir lokasyon aradığınızda, görüntülü reklam ağı sayesinde sadece aradığınız yeri değil yakınındaki diğer seçenekleri de görebiliyorsunuz.

Google’ ın yaptığı araştırma sonuçlarına göre bir mağaza, reklamlar sonucunda ziyaret ediliyor; mağazanın ziyaret edilmesi mağaza içinde de etki yaratmasını sağlıyor fakat daha sonra bu etkiden doğan kazanç yine reklam harcamasına gidiyor. İşte Google iki yıl boyunca bu konu hakkında testler yaptı, mağaza ziyaretlerini ve araştırmalarını artırdı.

Google geçtiğimiz yıl San Francisco’ da düzenlenen “GPS” reklamcılığı konferansında, mağaza ziyaretleri konusundaki açılımlarını açıkladı. Ayrıca son iki yılda, küresel bir milyar mağazayı ziyaret ettikten ve araştırdıktan sonra “dünyanın en büyük omni kanal ölçüm şirketi” olduğunu da duyurdu.

Gelin birlikte Home Depot mağazasının case çalışmasını inceleyelim ve görüntülü reklam ağının etkisini görelim:Home Depot lokasyon bazlı görüntülü reklamı mağazanın adresini, Google Maps tarifini ve fotoğrafları gösteriyor. Bu reklam sayesinde kişi rotasını değiştirerek mağazayı ziyaret edebilir ki kişinin sadece lokasyondan yakalanabiliyor olması mağaza için önemli. Çünkü doğru yerde doğru reklam vererek müşteri kazanabiliyor.

Google-lokasyon-arama

Diyelim ki kişi mağazayı ziyaret etmedi ama yine de mağaza gösterilen reklam sayesinde diğer ürün ve kategorilerini kişiye tanıtma fırsatı buluyor. Home Depot mağazası lokasyon bazlı görüntülü reklam ağı reklamları sayesinde yakınından geçen kişilere ulaşarak mağazası içindeki diğer bölümlerin gözden geçirmelerini sağladı ve mağaza içindeki geri dönüşü 8X’ lere ulaştırdı.

Google, dünyada çapında 200 milyon mağazada bu uygulamanın %99 doğruluk sunacağını belirtiyor. Google bu kadar geniş alana yayılabilmek için birçok teknoloji ve methodoloji kullandığını da ekliyor. Bunlardan birisi de “semantik lokasyon” adını verdikleri, kişinin gerçek zamanlı olarak nerede olduğunu anlayan bir method. Bu method da uygulamaya eklenerek görüntülü reklam ağı gösterimin doğruluğunun %99’ larda olması hedefleniyor.

Lokasyon bazlı görüntülü reklam ağında da retargeting yapılabilecek yani benzer lokasyondan geçerken bir mağazanın reklamını gördünüz ve incelediniz, daha  sonrasında o mağaza size kendini hatırlatabilecek.

Google, lokasyon bazlı görüntülü reklam ağı sayesinde onlineda oluşan etkiyi offlineda daha çok hissettirmek istiyor. Özellikle de e-ticaret sitelerine.

Google Mağaza Ziyaretlerini Ayağınıza Getiriyor İle Benzer Yazılar

hg

FBA (Fulfillment By Amazon), Amazon’un satıcılar için sunduğu bir depolama ve sevkiyat hizmetidir, bu hizmet sayesinde satıcılar, ürünlerini Amazon’un lojistik ağına teslim eder ve Amazon, ürünlerin depolanmasından, paketlenmesine, sevkiyatından müşteri hizmetlerine kadar tüm süreçleri yönetir. Bu model, hem yeni başlayanlar

cpm-nedir-ve-nasil-hesaplanir

CPM Nedir CPM, “Cost Per Mille” (Bin Gösterim Başına Maliyet) anlamına gelir ve dijital reklamcılıkta sıklıkla kullanılan bir ölçüm birimidir. Bu terim, reklamverenin bir reklamın bin kez görüntülenmesi için ödediği maliyeti ifade eder. CPM, reklamverenlerin reklam kampanyalarının kapsamını ve etkinliğini

Eren Kartav

Blog (2)

Hemen çıkma oranı, web sitenizin performansını artırmak ve ziyaretçi deneyimini iyileştirmek için kritik bir faktörlerden birisidir. Bu blogda hemen çıkma oranının ne olduğunu neden önemli olduğunu ve bu oranı düşürmek için uygulanabilecek stratejilere değindik. Ayrıca bu blogda, Google Analytics’te hemen

Fatih Gültekin

loader