Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) ve Doğru Analiz Yöntemleri

Ömer Kaçar

Dijital Pazarlama

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) ve Doğru Analiz Yöntemleri

Google Analytics, dijital pazarlama yapan tüm sitelerin en iyi dostu olabilir. Burada yer alan ölçümler ve metrikler sitenin durumu, içeriklerin kimlere hangi oranda ulaştığı ve dönüşüm oranlarının başarısı hakkında genel ve detaylı bilgiler verebilir. Ölçümlerden en önemlilerinden biri ise hemen çıkma oranı olarak bilinen bounce rate olarak sayılabilir.

Diğer ölçümlerin aksine hemen çıkma oranı çoğunlukla yanlış anlaşılmaktadır. Özellikle de dijital pazarlamaya yeni giriş yapanlar arasında. Şöyle düşünelim: Biri size hemen çıkma oranı dediğinde aklınıza ilk olarak ne gelir? Bu terimle ilk karşılaştığınızda aklınıza aramalarda hemen çıkma gelmiş olabilir. Aslında işin iç yüzü hiç de böyle değil. Şimdi bounce rate tanımına ve doğru analiz için neler yapabileceğimize bakalım.

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) ve Doğru Analiz Yöntemleri

Hemen Çıkma Oranı Nedir?

Dijital pazarlamanın ayrılmaz bir parçası olarak ele alınan bu kavram, sitenize gelen bir kullanıcının hiçbir etkileşimde bulunmadan sitenizden ayrılması anlamına gelir. En basit haliyle açılış sayfasından başka bir sayfaya geçmeden yukarıdaki küçük kırmızı çarpıya tıklaması olarak tanımlanabilir. Aklınızda bir sürü soru olabilir. Hepsini tek tek ele alacağız. İlk olarak bu kavramın hangi başlıklar altında incelendiğine bakalım.

Bounce rate sayfa seviyesinde, site seviyesinde ve segmentlenmiş olarak ölçülebilir. Sayfa seviyesi analitikleri, seçili başlangıç ve bitiş tarihleri arasında belirli bir sayfa için olan ölçümleri sunar. Site seviyesinde ise sitede yer alan tüm sayfalar ele alınır. Segmentlenmiş ölçümlerde ise sitede yer alan sayfalar belirli segmentlere göre gruplanarak ölçüm yapılır. Bu ayrımlar sayesinde hemen çıkma oranlarının ayrı ayrı ele alınarak optimize edilmesi sağlanabilir.

Neden Yüksek Hemen Çıkma Oranı Görülür?

Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) ve Doğru Analiz Yöntemleri

Oranları düşürmeye odaklanmadan önce sorunun kaynağını çözmeniz gerekir. Sorunun kökenini anlamadan bodoslama çözüme girişirseniz başarı şansınız düşecektir. Sitelerde yüksek bounce rate görülmesinin ana nedeni site tasarım sorunlarıdır. Ziyaretçiler sitenize geldiğinde kaostan başka bir şey bulmazsa devam etmeleri pek olası değildir.

Aynı zamanda yavaş yüklenen sayfalar da sizin en büyük düşmanınız olacaktır. Ziyaretçi sayfayı açınca resmin ya da videonun yüklenmesi için dakikalarda bekliyorsa o ziyaretçiye veda etmenin zamanı gelmiştir. Ya da diğer bir durumda “kahve çekirdeği” arayan birine “kahvenin faydalarını” anlatırsanız yine o ziyaretçiyi kaybedersiniz. Özetle doğru anahtar kelime seçimi de en az kısa sürede yüklenen sayfalar kadar önemlidir.

Hemen Çıkma Oranları Nasıl Düşürülür?

Site, sayfa veya segment bazında oranların düşürülmesi için uygulanabilecek birkaç strateji vardır. İlk olarak şunu bilmek önemlidir: Doğru bir dijital pazarlama stratejisiyle, ziyaretçilerin ikinci sayfaya tıklamasını sağlamadan da oranları düşürmek mümkündür. Evet kafanız karışmış olabilir ama bu mümkün. Eğer ziyaretçinin geldiği sayfada etkileşim kurmasını sağlarsanız hemen çıkma oranlarınızı düşürebilirsiniz. Bunu nasıl yapabileceğinize bakalım.

İlk olarak ziyaretçinin ilk görüntülediği sayfaya video gibi içerikler koyarak bu içerikleri Google AdWords üzerinde etkinlik olarak tanımlayabilirsiniz. Sayfa üzerinde tanımladığınız her etkinlik hemen çıkma oranınızı düşürecektir. Ziyaretçileri diğer sayfalara yönlendirecek çekici içerikler de izleyebileceğiniz diğer bir stratejidir.

Düşük Hemen Çıkma O Kadar Kötü Olmayabilir

Ziyaretçiler aradıklarını tek bir sayfada buluyorsa ve diğer sayfalarda gezinmek zorunda kalmıyorsa, düşük bir hemen çıkma yüksek bir kullanıcı deneyimi anlamına gelebilir. Kullanıcı deneyimi yüksek olan sayfalara ziyaretçilerin tekrar gelme olasılığı yükselir. Doğru bir tasarım ve kullanıcı dostu ara yüz sayesinde hemen çıkmayı artırırken dönüşüm oranlarını yükseltmeniz mümkündür. Dijital pazarlamanın tüm parçalarında olduğu gibi hemen çıkma söz konusu olduğunda farklı değişkenler işlerinkullanıcı deneyimiektedir. Zaman içerisinde analitikleri doğru okuyarak kendinize en uygun stratejiyi geliştirip dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.