Her Eve Lazım 6 Dijital Pazarlama Tüyosu

Her Eve Lazım 6 Dijital Pazarlama Tüyosu

Şu bir gerçek ki, internet teknolojisi bizlerin hayatında çok büyük bir önem sarf etmektedir. Öyle ki, hepimiz ekmek ve su kadar internet ile sosyal medyaya bağımlılık bir ihtiyaç halindeyiz. Kaldı ki bu durumun yaş aralıkları bile anaokulu çağına kadar inmiştir. Keza çocuklarına sosyal medya detoksu uygulayan ebeveyn sayısı da günden güne artmaktadır. Ancak bu hususlarda atlamış olduğumuz en önemli nokta, bu tarz sosyal medya önlemlerinin de yine sosyal medya üzerinden araştırılarak alınmaya çalışılmasıdır. Bu durumda sosyal medya kavramının aslında hiç de kötü bir şey olmadığını açıkça kanıtlamaktadır.

Sosyal medya iletişim ağı ve sosyalleşme – haberleşme konusunda ki olumlu etkilerinin yanı sıra, dijital pazarlama sektörüne de oldukça mükemmel faydalar sunmaktadır. Nitekim günümüzde pek çok şirket dijital pazarlama yöntemleri sayesinde büyüme hedeflerini gerçekleştirmektedir. Bu sebepten dolayı da, hem firmasal hem de kişisel olarak her eve lazım 6 dijital pazarlama tüyosu sizler için oldukça bilgilendirici olabilir. Şunu asla unutmamak gerekir ki, işleyişler ne kadar teknolojik ve sistematik olursa olsun, karşınızda iletişim kuracağınız tek kişi yine insandır. Bu sebepten dolayı sosyal medya üzerinden gerçekleştireceğiniz dijital pazarlama faaliyetlerinde insan merkezli hareket etmeyi aklınızdan asla çıkarmayın. Bu sayede de, her eve lazım 6 dijital pazarlama tüyosu konusunu çok daha hızlı benimseyebilirsiniz. Bu tüyoları şu şekilde sıralayabiliriz;

Basitlik: Dijital pazarlama reklam, satış ve tutundurma aşamalarında sosyal medya üzerinden olabildiğince basit kalmaya özen göstermelisiniz. Nitekim basit olanı en zordur. Tercih edeceğiniz basit anlatım yöntemleri sayesinde de mevcut müşteri kitlenizin dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz.

Yaratıcılık: Basitlik kadar pazarlama faaliyetlerinde yaratıcı fikirlere de ihtiyaç vardır. Öyle ki iyi fikri olan insan yazar değil reklamcıdır felsefesi, dijital pazarlama ve sosyal medya iletişimi arasında ki bağın en kural ilkesidir. Bu sebepten dolayı da gerçekleştirdiğiniz pazarlama faaliyetlerinde olabildiğince yaratıcı fikirlerle hareket etmeye özen gösterin. Bu sizin kazançlarınızı iki katına çıkaracaktır.

Profil Analizi: Hedeflemiş olacağınız kitleye ulaşabilmek adına profil analizi konusunu deyim yerindeyse hatim etmeniz gerekmektedir. Zira bu sayede, müşterilerinizi yaşam şekillerinde ki özelliklerine göre seçebilir ve böylece de harika adımlar atabilirsiniz. Yapılacak olan profil analizi sayesinde kazançlı bir pazarlama ağına dahil olabilirsiniz.

Tasarım Faaliyetleri: Evet belki çok klişe olacak ama grafik ve logo tasarımı dijital pazarlamanın olmazsa olmazıdır. Bu sebepten dolayı da adımlarınızı her daim en güvenilir ve en kaliteli işler ortaya çıkaran tasarımcılarla atmalısınız.

Sosyal Medya Üzerinden Hediyeler Verme: Küçük ve eğlenceli kampanyalı yarışmalar sayesinde, müşteri potansiyelinizi ve kazanma oranlarınızı iki katına çıkarabilirsiniz.

Tüm Sosyal Medya Ağlarına Hakim Olun: Bu hâkimiyeti güncel bir şekilde sağladığınız takdirde, dijital pazarlamanın en kazançlı işlevlerine sahip olacaksınız.

Bir önceki yazımız olan Bir Dijital Pazarlamacı’nın Aklının Nasıl Çalıştığına Dair 7 Olgu başlıklı makalemizde Dijital Pazarlama Yöneticisi ve Dijital Pazarlamacı Ne Yapar hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.