Herkesin Bilmesi Gereken 7 Dijital Pazarlama Önerisi

Herkesin Bilmesi Gereken 7 Dijital Pazarlama Önerisi

Dijital pazarlama her gün gelişip büyüyor. Bir pazarlamacı veya işveren iseniz markanızın görünürlüğünü arttırmak ve müşteri tabanını genişletmek için çabalıyorsunuzdur. Dijital pazarlama doğru kullanıldığında hedeflerinize ulaştıracak uzun ve geniş bir yoldur. Bu yazımızda herkesin faydalanabileceği 7 dijital pazarlama ipucunu paylaşacağız.

 

  1. Sosyal Medyadan Korkmayın, Var Olun

 

istatistik

 

Facebook, Twitter gibi sosyal medya siteleri tüm dünyada milyonlarca kullanıcıya sahip. Ülkemizde internet ve sosyal medya kullanımı her geçen gün artmakta ve yükselmekte. Bu online pazarda varlığını artırmak için bu sosyal medya platformlarını kullanmak gerekiyor.Peki sosyal medya neden bu kadar önemli ? Sosyal medyada kullanıcılar ile sürekli bir etkileşim halinde bulunabiliyorsunuz.Bugün herkes en mutlu anlarını, sevinçlerini, hatıralarını görüşlerini fikirlerini zaman mekan fark etmeksizin sosyal medya hesapları üzerinden paylaşma gereği duyuyor.Eğer markanızın sosyal medya hesapları varsa müşterilerinize dokunabilir onların arkadaşı olabiliyorsunuz. Başta Twitter olmak üzere çeşitli mecralar sayesinde müşterilerinizin sizin hakkınızda söyledikleri olumlu-olumsuz tüm yorumlara kolaylıkla erişebiliyorsunuz. Burada yorumlara göre kendinize yol haritası çıkartabilir, şikayet yönetimi müşteri memnuniyeti yönetimi yapabilirsiniz.

  1. Müşterinizin Yerine Kendinizi Koyun

Websiteniz ile kullanıcı deneyimlerini öğrenmeye çalışın. Google Analitik, Yandex Metrica gibi araçlar bu konuda size yardımcı olacaktır. Hedef kitleniz için neler önemli, nerede çok sure geçiriliyor, demografik yapı gibi kriterleri analiz ederek elde ettiğiniz sonuçları yorumlamanız gerekiyor.Sürece bizzat dahil olarak basit bir swot analizi gerçekleştirin. Bu sayede websitenizde nerelerin iyi olduğu görüp nereler için iyileştirme ve geliştirme yapabileceğinizi öğrenmiş olacaksınız. Websteniz için geridönüşler almak önemlidir. Sitenize koyacağınız mini anketler, öneriler, iletişim formları gibi basit hamleler ile müşterilerinizin isteklerini öğrenip daha hızlı aksiyon alabilirsiniz.

  1. Kaliteli İçerik Üretin

 

kaliteli-icerik

Websiteniz için kaliteli içerikler üretmeye odaklanın. Bu içerikler sayesinde geri dönüş yapacak ziyaretçi sayısı ve yeni ziyaretçi sayısı artacaktır. Nasıl ki marketten aldığımız güzel bir çikolatayı arkadaşımıza söylüyor ve paylaşıyorsak internet ortamında kaliteli içerikleri de bu şekilde çevremizle paylaşıyoruz. Üreteceğiniz bu içerikleri de düzenli olarak üretmeniz gerekiyor. 1 gün 3 tane içerik üretip 1 hafta boş kalması yerine elinizdeki 3 içeriği ikişer gün arayla düzenli olarak paylaşmanız gerekmektedir. Şirketinizin websitesi için bir blog oluşturarak içeriklerinizi burada oluşturabilir veya farklı bir microsite oluşturabilirsiniz. Bulunduğunuz sektöre göre faydalı bilgiler paylaşabilirsiniz. Hedef kitlenizle etkileşiminizi arttıracaksınız.

  1. Yerel SEO Kullanın

 

local-seo

Yerel SEO işlerinizi arttırmak için en iyi yaklaşımlardan birisidir. Son güncellemeler ile Google algoritmasında yerel SEO daha önemli bir hale geldi. Yerel SEO için ilk ve en basit adım Google Maps üzerinde şirketinizi/mağazanızı etiketlemek. Herkesin bi Google+ hesabı bulunuyor ve BURADAKİ (https://support.google.com/business/answer/2911778?hl=tr ) adımları izleyerek şirketinizi/mağazanızı etiketleyebilirsiniz. İkinci olarak firma sayfalarında bilgilerinizin doğruluğunu control etmeniz gerekiyor. Yanlış adres veya telefon numarası müşteri kaybınıza neden olacaktır.

  1. Dönüşüm Sürecini Anlamak

Dönüşüm sürecinin bilincinde ve farkında olmanız gereklidir. Bu kullanıcıların yaşamış olduğu tüm zorlukları anlamanıza yardımcı olacaktır. Kullanıcıların sitede geçireceği zamanı nasıl arttırılabilir bunu düşünerek  içerik veya websitesi oluşturulmalıdır. Kaliteli bir içerik veya site yoksa ortada, ilk ziyaretten sonra sitenize girmek için bir neden bulamıyorsa kaçar gider ziyaretçi.  Websitenizin kalitesi öyle olmalı ki ziyaretçiyi ikinci üçüncü dördüncü ve sonrasında geri dönmek için ikna edebilmeli. Peki bunu nasıl yapabilirsiniz ? Sitenizde zaman geçirmek için hoşuna giden ilgisini çeken nokta varsa geri dönüşüm oranları da yükselecektir.

  1. Açılış Sayfası Optimizasyonu

 

optimize

Açılış sayfası siteniz ve işiniz hakkında ilk izlenimi veren sayfadır. Ziyaretçileri müşteriye dönüştüren en önemli unsurlardan birisidir. Bu yüzden işletmeler, websiteleri için hızlı açılan, kullancı dostu tasarıma sahip, responsive, düzgün organize içerik, gözü rahatsız etmeyen, bir açılış sayfasına sahip olmak zorundadırlar. Artan akıllı telefon sayısı ve mobil internet ile sitenize sadece masaüstü bilgisayarlardan girelmeyeceğini unutmayın. Sitenizde mobil ziyaretçiler olacak. Responsive bir tasarım ile mobil hedef kitleyi kaybetmeyip, sitenizde tutabilirsiniz. Son olarak, yazı tipi boyutları optimum ve aralıklar gözleri yormayan olmasına dikkat edilmelidir.

  1. Her Ziyaretçiye Göre Websitesini Geliştirin

Websitenizi oluştururken, hedef kitlenizin isteğini anlamak için bir zaman ve yatırım gereklidir. Aklınızdaki müşteri profiline göre websitenizi oluşturun. Hedef kitleniz sizden ne istiyor, nasıl sitelerde gezinmek istiyor, ziyaretçileri tekrar nasıl websitesine geri çekebilirim, gibi soruların cevaplarına göre bir site inşa etmelisiniz. Bu cevaplardan sonra siteniz hem hedef kitleniz için hem de şirketinizin profiline uygun olarak hazırlanmış olacaktır. Mesela pop-up reklamlarını hiç bir kullanıcı sevmez. Data toplamak için müşterilerinizden mail adresi telefon bilgisi demografik bilgileri isteyen bir pop-up yaparsanız sonuç hüsran olacaktır. Bunun yerine müşterinize bir havuç uzatarak bu bilgileri kendiliğinden vermesini sağlayabilirsiniz. Hem kullanıcı havucu aldığı için mutlu olacak hem de siz dataları toplamış olacaksınız. Bir taşla iki kuş.

SONUÇ

Sürekli değişen dijital pazarlama trendleri ve tüketici davranışlarını takip etmek çok zor bir iş. Bu süreçte sizlere yardımcı olabilmek adına bir kaç pratik bilgi verdim. 7 adımı başarılı bir şekilde uygulayacak okuyucularım için meyveleri toplama vakti yakındır :)

Bir önceki yazımız olan Pazarlamanın Geleceği başlıklı makalemizde Pazarlama Geleceği Nasıl Olur ve Pazarlamanın Geleceği hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.