İçerik Pazarlama Matrisi ile Paylaşmaya Değer İçerikler Hazırlayın

Ülviye Suna

İçerik Pazarlama

İçerik Pazarlama Matrisi ile Paylaşmaya Değer İçerikler Hazırlayın

İçerik Pazarlama Matrisi Nedir?

Matris, istatistikte bir öğeler kümesinin düzenlenmiş biçimi anlamına gelir. İçerik pazarlama matrisi ise bu alandaki öğelerin düzenli bir yapıda gösterilmesidir.

İçerik pazarlama matrisi, hedef kitlenizin nasıl hissettiğini göz önünde bulundurarak içeriğin farklı boyutlarını ele alır ve sizi hedefinize ulaştıracak içerikler oluşturmanıza yardımcı olur.

Hedef kitlenizi tanıyorsanız, yani nelerden hoşlanıp hoşlanmadıklarını biliyorsanız içerik pazarlama matrisini kullanarak oluşturduğunuz içeriklerle istediğinize kolayca ulaşabilirsiniz.

SEO Uyumlu İçerik vs. İçerik Pazarlama

SEO açısından özgün içerik oluşturmanın ne kadar önemli olduğunu artık herkes biliyor. Ancak başlı başına bir mecra olan içerik pazarlama, markalar için sadece içerik oluşturmanın yeterli olmadığının da altını çiziyor. Bir içerik oluşturulurken artık hedef kitle üzerinde belli etkiler yaratması bekleniyor.

İşte bu noktada içerik pazarlama matrisi bizi, hedef kitlemizi hangi içerikle nasıl etkileyebileceğimiz konusunda yönlendiriyor.

Markaların organik aramalarda üst sıralara çıkmaktan ziyade, daha etkili ve hedefe kilitlenen içerikler oluşturmak için bazı noktalara dikkat etmeleri gerekiyor. Bu noktaları belirlerken “içerik pazarlama matrisi”nden yararlanabilirsiniz.

Dilerseniz iyi ve fark yaratan bir içerik oluştururken hangi noktalara dikkat edilmesi gerektiğine kısa kısa değinmeye çalışalım:

İçerik Oluşturmadan Önce Belirlenmesi Gerekenler

  • Hedef kitle / Personalar
  • Mecra
  • Paylaşım zamanı

Bir içerik oluştururken öncelikle hedef kitlenizi belirlemeniz gerekir. Yaş grubu, cinsiyet, ilgi alanları, yaşadıkları şehir ve daha fazlası sizin hedef kitlenizi belirleyecek ve sizi hedefe daha çok yaklaştıracak olan faktörlerdir.

Sonrasında içeriğinizi paylaşacağınız mecrayı iyi belirlemeniz gerekir. Gazete, radyo, televizyon, web sitesi ya da sosyal paylaşım siteleri… Her mecranın kendine has bir üslubu vardır. İçeriğinizi buna göre oluşturmanız gerekir.

Paylaşım zamanı ise mecra ve hedef kitle arasındaki iletişime bağlıdır. “Hedef kitleniz hangi saat diliminde TV izliyor ya da hangi dizi/TV programını izliyor? Hangi saatlarde sosyal paylaşım sitelerinde vakit geçiriyor?” bu gibi daha birçok farklı sorunun cevabı hedef kitlenize daha çabuk ulaşmanızı sağlayabilir.

İçerik Pazarlamada İzlenmesi Gereken Yol

İçerik oluştururken hedef kitlenizle aranızda nasıl bir bağ kuracaksınız? Duygusal mı, akılcı mı? Önce bunu belirleyin. Ardından onlara bir şey satmak mı istiyorsunuz, yoksa bir konu hakkında bilgi sahibi olmalarını mı istiyorsunuz? İçeriğinizin dönüşüm şeklini seçin ve hedef kitlenizi nasıl etkileyeceğinizi belirleyin: Eğlendirerek mi, eğiterek mi, ikna ederek mi yoksa ilham vererek mi?

İçerik Pazarlama Matrisi ile Paylaşmaya Değer İçerikler Hazırlayın

İşte içerik pazarlarken başarılı olmak için dikkat etmeniz gereken küçük ama önemli noktalar…

Stratejinizi belirleyin ve doğru içerik pazarlama yöntemi ile doğru sonuçlar elde edin.

Yorumları Oku (1)

  1. Yener İşler

    Çok teşekkürler. Harika bir içerik. Webtures ailesine bilgi verici ve eğitici yazıları için teşekkür ederim.

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.