İçerik Sitelerinin Bilinirliğini Artırmak

İçerik Sitelerinin Bilinirliğini Artırmak

Bir çok kişi bir blog ya da benzeri bir içerik sitesi kurup, onun bilinirliğini artırarak sponsor veya Google reklamları ile para kazanmayı hedefler. Aynı zamanda bilinirliği artırmaya yönelik olarak tek yol reklam gibi gelir. Fakat bu çok büyük oranda yapılan bir yanlış olmasının yanı sıra, ciddi maddi kayıplara neden olup kalıcı ve uzun soluklu bir başarı sağlamaz.

Peki bir içerik sitesinin bilinirliği nasıl artırılır ve gelir elde etme potansiyeline sahip bir site haline nasıl getirilir buna bakalım.

İçerik Kraldır

Microsoft ‘un kurucusu, dünyanın en zengin adamı Bill Gates 1996 yılında, önemi giderek artan “Content is King” yani “İçerik Kraldır” sözünü dile getirdi. Bu söz, o dönemde Google ‘ın olmaması, sosyal medya kavramının doğmamış olması, internetin henüz dünya çapında yaygınlaşmamış olması nedeniyle çokta üst düzey bir anlama sahip değildi. Fakat günümüzde en fazla kaliteli, güncel ve özgün içeriğe sahip sitelerin, hem internet kullanıcıları tarafından hemde en büyük ziyaretçi kaynağı olan Google tarafından değerli kabul edilmesi, içeriğin önemini kat kat artırdı.

Bu nedenle içerik sitelerinin, adı üstünde içerik siteleri olması nedeniyle, bilinirliklerini arttırmalarının en temel yolu özgün, güncel ve kaliteli içerik üretmesinden geçmektedir. Bir kaç günde bir adet içerik girilen içerik siteleri, her ne kadar kaliteli yazıya ve görselliğe sahip olsalar dahi, ziyaretçileri tarafından bir kaç günde bir ziyaret edilerek, ihtiyaç duyulan günlük yüksek ziyaretçiye ulaşamazlar. Dolayısıyla reklam vererek siteye çekilen ziyaretçi, siteyi beğense dahi, bir önceki gün geldiğinde en son eklenen içeriğin hala en son eklenmiş olarak durduğunu görürse, ziyaret etme sıklığını azaltır.

Sosyal Medya

Günümüzde geniş kitlelere ulaşmanın en kolay ve hızlı yolu sosyal medyadır. Ziyaretçi sayısını ve bilinirliğini arttırmak isteyen bütün siteler sosyal medyada kaliteli bir yönetim yapmak zorundadır. Fakat söz konusu paylaşımlar sadece siteye yönelik paylaşımlar olursa, bu sadece siteyi takip eden kişilere ulaşmanızı sağlar. Halbuki amaç olabildiğince çok kişiye ulaşmak olduğu için, olabildiğince çok kişinin dikkatini ve ilgisini çekecek, beğenisini kazanacak paylaşımlarda sosyal medya hesabında yapılmalıdır.

Sosyal medya hesabına girip, sadece site ile ilgili bağlantıların paylaşıldığını gören kişi, sosyal medya hesabını takip etmek için kayda değer bir gerekçe bulamayabilir ve sosyal medya hesabını takip etmez. Bu da sosyal medyadan site ile ilgili paylaşılan bir bağlantıyı o kişi ya da kişilerin görmemesine neden olarak potansiyel ziyaretçi kaybına neden olur.

Arama Motoru Optimizasyonu

Bir web sitesi için olmazsa olmazların arasında arama motoru optimizasyonu yani SEO gelmektedir. Çünkü bir web sitesinin en büyük ziyaretçi kaynağı arama motorlarıdır. Arama motorlarının kurallarına uygun bir şekilde hareket etmeniz, arama motorlarında siteniz ile alakalı içerik ve kelimelerde üst sıralarda olmanızı sağlar. Bu da sitenizin sitenizin hem bilinirliğini hemde ziyaretçi sayısını arttırır.

Dolayısıyla web sitesinden tutun, sunduğunuz içeriklere kadar her şeyi arama motorlarının kurallarına göre yapmalı ve arama motorlarında üst sıralarda olmanızı sağlayacak şekilde hareket etmelisiniz.

Reklam

Elbette reklam vermek aktifliği ve bilinirliği arttırmak için gereksiz bir uğraş ya da harcama değildir. Fakat bu noktaya kadar belirtilen içerik yoğunluğu, sosyal medya yönetimi ve arama motoru optimizasyonu gayet iyi bir şekilde yapılması durumunda işe yarar.

Reklam, kişilerin sizi sık ziyaret etmesi için fazlasıyla içerik sunuyorsanız, bilinirliği ve ziyaretçi sayınızı arttırmaya, kaliteli bir SEO çalışması yapıyorsanız, arama motorlarında daha üst sıralarda olmanıza, kaliteli bir sosyal medya yönetimi yapıyorsanız, takipçi sayınızı yükseltme konusunda ciddi katkı sağlar. Fakat bütün bunların yapılmaması durumunda daha çok ciddi maddi kayıplara neden olur.

SONUÇ

Bilinirliği arttırmak adına reklam vermek yapılması gereken ilk değil son şeydir. Aksi halde reklam yapmak saman alevine benzer. Kısa süre yanar ve hızla söner.

Bir önceki yazımız olan Markalardan 10 Gerilla Pazarlama Örneği başlıklı makalemizde Gerilla Pazarlama ve Gerilla Pazarlama Örnekleri hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlamaİçerik Pazarlaması İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.