Inspectlet – UX Aracı İncelemesi

Inspectlet – UX Aracı İncelemesi

Kitabı kapağından yargılama diye bir söz vardır, Inspectlet bu lafın en iddalı temsilcilerinden birisi. Kötü denebilecek bir dizayn ve kullanıcı deneyimi sunsa da barındırdığı özellikler piyasadaki UX araçlarını geride bırakabiliyor. Elbette kaliteli özellikleri fiyatına da yansıyor, bu nedenle;

Inspectlet ile yaptığımız anlaşma sayesinde, WEBTURES17 kodu ile yapacağınız ilk 25 kayıtta takipçilerimiz istedikleri paketten süresiz %30 indirim hakkı kazanacaklar.

 

Bir önceki yazımda bahsettiğim gibi UX araçlarının bir çoğu kullanıcı haritaları (heatmap, scrollmap) üzerinden hizmet sunmaktadırlar. Inspectlet’i diğer araçlardan ayıran en önemli iki özellik kullanıcı haritalarına ek olarak verdiği oturum kayıtları ve form analizidir.

inspectlet

Inspectlet tıklama ve fare hareketlerini kayetmekle kalmaz bir yandan da paketinizin limitine göre kullanıcı oturumlarını video haline size sunar. Kullanıcı kayıtlarını istediğinz hızda izleyebilir, indirebilir ve paylaşabilirsiniz. Bu sistem kullanıcıları IP üzerinden takip eder ve tek sayfa üzerinde değil, siteye girdikleri andan çıkış yapana kadar bütün sayfalarda takibe devam eder, bu sayede de kullanıcının tüm serüvenini takip edebilirsiniz.

 

inspectlet

Çıkış oranı düşük ve kalma oranı az olan sayfaları ayıklayıp bu sayfalardaki kullanıcı davranışlarını izleyerek, kullanıcıların gezintilerini daha kaliteli hale getirmeniz mümkündür. Bu arada aynı kayıt özelliğini Yandex Metrica’da ücretsiz olarak bulabilirsiniz fakat Inspectlet’in bu konuda bir adım önde olduğunu söyleyebilirim.

Ziyaretleri filtreleme özelliği sayesinde dönüşüm tünellierini Inspectlet üzerinden kurup, kaçınca adımda daha çok kullanıcı kaybettiğinizi tespit edip bu kısımlar izlemek ve teşhis koymak için ideal bir araçtır. Javascript etiket API özelliği sayesind de kullanıcıları tek tek ayıklayıp onlara mail ve isim tayin etmeniz mümkün, böylece sadece tek oturumlarını değil, markanız ile olan tüm etkileşimlerini izleyebilirsiniz kullanıcıların. Kişiselleştirme konusuna yönelen dijital pazarlama sektöründe her kullanıcı ayrı bir birey gibi algılama, datalarını saklama ve kişiye özgün hizmet sunmak sizi bir adım öne taşayacaktır.

Başlangıçta videoları izlemek garip hissetirse de bir süre sonra favori aktiviteniz haline geleceğine eminim. Inspeclet’in tek negatif yanı, çok hit alan bir siteniz var ise bütçe anlamında sizi zorlayabilecek olmasıdır.

Bu noktada ;

Inspectlet ile yaptığımız anlaşma sayesinde, WEBTURES17 kodu ile yapacağınız ilk 25 kayıtta takipçilerimiz istedikleri paketten süresiz %30 indirim hakkı kazanacaklar.

Yazıyı beğendiyseniz Kullanıcı Deneyimi hizmetimiz hakkında bilgi almak için tıklayın.

Profesyonel reklam hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için burayı ziyaret edebilirsiniz.

Kullanıcı Deneyimi - UX İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (1)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.