Internal Link Nedir?

Internal Link Nedir? sorusu en çok merak edilen konular arasındadır ve bir web sitesinin kullanıcı deneyimini geliştirmek amacıyla sıklıkla kullanılan bir yöntemdir. Bir web sitesi içerisinde yine aynı web sitenin farklı bir sayfasına link verme işlemi olarak bilinen Internal link, aynı zamanda aynı kişiye ait olan farklı platformlara da bağlantılı olabilir. 

Bu tür linkler hedef kitlenin ilgisini çekebileceği düşünülen linklere kullanıcıları yönlendirme amacıyla gerçekleştirilir. Internal link yapısı belirli sınırlara sahiptir ve yalnızca kullanıldığı domain için geçerlidir. Domain dışında kalan linkler ise External link çıkışı olarak adlandırılır. 

Internal Link Ne İşe Yarar?

Internal link nedir, ne işe yarar gibi soruların cevabını her web sitesi sahibi bilmeli ve bu tür linkleme yöntemlerini en iyi şekilde kullanmalıdır. Özellikle Internal link içeriğinde anahtar kelimelerin kullanımı SEO açısından da oldukça avantajlıdır. Bu sayede arama motoru sonuçlarında da ilk sıralarda yer almak mümkün hale gelir.

Web siteleri için oldukça faydalı olan Internal link, web sitesi içerisinde birçok farklı kategorilere geçişin sağlanması amacıyla sıklıkla kullanılır. Bu tür linkler çok kullanışlı ve yararlıdır. Örneğin;

  • Web sitesini ziyaret eden kullanıcıların diğer sayfalarda da gezinmesine yardımcı olur.
  • Kullanıcı deneyimini iyileştirerek web sitesi verimliliğini artırır.
  • Doğru düzenlemeler ile SEO açısından faydalı çalışmalar yapılır. 
  • Web sitesinin kullanılabilirliğini artırır ve mevcut bilgiler arasında hiyerarşik bir düzen oluşturulur. 

Kısacası web sitesinin çok daha ideal ve kullanışlı olmasına yardımcı olan Internal linkler, kullanıcı deneyiminin en üst seviyeye yükseltilmesine olanak sağlar ve web sitesi kullanıcılarının memnuniyetinin kazanılmasına yardımcı olur. Ayrıca arama motoru sonuçlarında web sitesinin ön plana çıkmasını sağlayarak ziyaretçi sayısının artmasına yardımcı olur.

Internal Link Yapısı İle İlgili Bilinmesi Gerekenler

Internal Link yapısı ile ilgili bilinmesi gereken pek çok nokta mevcuttur. Bunların her biri dikkatle incelenmeli ve web sitesi bu tür hususlara dikkat edilerek oluşturulmalıdır. Örneğin öncelikle bir web sitesinin ana sayfası oldukça önemlidir ve kullanıcıların en çok dikkat ettikleri yerler arasındadır. Bu nedenle ana sayfa üzerinden web sitesinin diğer sayfalarına link verilmesi oldukça faydalı olur. SEO çalışmaları açısından da bir web sitesinin ana sayfası çok önemlidir. Bununla birlikte Internal link konusunda aşırıya kaçılmaması gerekir. 

Dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise SEO araçlarının etkin şekilde kullanılması ve Internal Link yapısı konusunda özenli hareket edilmesidir. Bu süreçte web sitesinin sayfaları arasında en iyi şekilde hiyerarşik bir düzen oluşturulur. 

Bu tür site içi linklemeler sayesinde hedef kitlenin en çok dikkatini çeken sayfalara link verilerek bu sayfalar ön plana çıkarılabilir. Bu sayede kullanıcı deneyimi de geliştirilir ve istenen seviyeye yükseltilir. Sevilen sayfalardan diğer bölümlere link verildiğinde ise, dikkat çekmeyen sayfaların fark edilmesi sağlanır ve ziyaretçilerin site içerisinde mümkün olduğunca gezinmesi amaçlanır. Özellikle metin içerisinden verilen linkler büyük ilgi toplar ve diğer sayfaların ziyareti için teşvik edici nitelik taşır.

İnternal Link Yapısında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Site içindeki linkleri inşa ederken belli başlı noktaları göz önünde bulundurmak gerekmektedir.

Bir sitenin en önemli sayfası “ana sayfa”dır!

Site içi linkleme yaparken ana sayfanızın en önemli sayfa olduğunu unutmayın. Diğer sayfalardan en çok referans alacak olan sayfa  ana sayfa olmalıdır. Google ana sayfaya diğer sayfalara oranla daha fazla önem gösterir. Bu yüzden ana sayfadan diğer sayfalara linkleme yaparken aşırıya kaçmamanız, ana sayfadan sonraki en önemli gördüğünüz sayfalarınıza link çıkışı yapmanız gerekir. Alt sayfalardan da daha çok ana sayfaya link verilmiş olmalıdır. Link verirken ana sayfanızın farklı anahtar kelimelerini kullanarak linkleme yapmayı da sakın unutmayın!

External link (site dışı bağlantı) yapınızdan destek alın!

External linklere baktığınızda site içerisinde hangi sayfaların daha önemli olduğuna daha rahat karar verebilir, internal linkleri ona göre yapılandırabilirsiniz. SEO araçlarını kullanarak en çok bağlantı verilen sayfalarınızı belirleyerek site içinde de hiyerarşiyi ona göre belirleyebilirsiniz.

Ziyaretçiler için değerli olan sayfaları ön plana çıkarın!

Sitenizde ziyaretçilere bilgi verdiğiniz, içeriğin fazla ve değerli olduğu sayfaları site içi linkleme yaparken iyi kullanın ve bu sayfalardan diğer sayfalara bağlantı sağlayın. Böylece diğer sayfaların da değerinin artmasını sağlayabilirsiniz.

Site içi linkleme yaparken metin içerisinden bağlantı vermeye özen gösterin!

Yazının içerisinde farklı bir sayfadaki konuya değinebilir, konu başlığınıza veya o sayfanın anahtar kelimelerinden birini kullanarak link verebilirsiniz. Bu tarz bir internal link çalışması, footer linklerinden ve diğer vermiş olmak için verilen linklerden daha değerlidir, hem arama motorları, hem de ziyaretçiler için.

Site içi linklerin karşılıklı olmamasına dikkat edin!

Site içerisinde linkleme yaparken hangi sayfadan hangisine link verdiğinizin notunu mutlaka almanız gerekir. Çünkü arama motorlarının sitenizde daha fazla kalması ve tüm sayfalarınızı indekslemesi için karşılıklı linkleme yapmamaya özen gösterilmelidir.

Internal Link Nedir? İle Benzer Yazılar

seo-araclari

Profesyonel SEO çalışmaları tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmalarını yaparken kullanılacak bazı SEO araçları vardır. Anahtar kelime araştırması, rakip araştırması, sıralama takibi veya bağlantı oluşturma için kullanılan SEO araçları web sitesini farklı yönlerden iyileştirme imkânı yaratır. SEO uzmanları

erenkartav

Eren Kartav

Blog

​​Yapay zeka (YZ), günümüz teknoloji dünyasında hızla büyüyen ve gelişen bir alan haline geldi. ChatGPT API ve benzeri araçlar sayesinde, işletmeler ve geliştiriciler, kullanıcıların ihtiyaçlarına hızlı ve etkili çözümler sunan yenilikçi uygulamalar oluşturabiliyor. Yapay zekanın bu etkileyici yükselişi, API (Uygulama

Blog

Yapay Zeka (AI), son yıllarda sağlık sektörünü dönüştüren en önemli teknolojik ilerlemeler arasında yer alıyor. Global AI sağlık pazarının 2026 yılına kadar 45.2 milyar dolar değerine ulaşması beklenmektedir, bu da AI’nin sağlık hizmetleri üzerindeki artan etkisini göstermektedir. Sağlık hizmetlerindeki kullanımı,

webtures

Webtures

loader