İşletmenizi Benzersiz Şekilde Konumlandırmak İçin E-Ticaret Stratejileri

Webtures

E-Ticaret

İşletmenizi Benzersiz Şekilde Konumlandırmak İçin E-Ticaret Stratejileri

Geleneksel ticaret artık öldü. Ya da e-ticaret endüstrisinin yükselişi ile yavaş bir ölüm de yaşıyor denilebilir. Bazı büyük markalar, 2017 yılında birçok mağazasını kapattı. Hatta bazıları iflas ettiğini ilan ettiler. Çünkü e-ticarete ayak uyduramadılar.

Alışveriş yapanların genellikle internette daha fazla para harcadıkları ve cüzdanlarının büyük bölümünü eğlence, restoran ve teknolojiye ayırdıkları için, kaliteli ürün ve hizmet sunan daha fazla e-ticaret mağazasına olan talep artmaya devam ediyor.

Pek çok kişinin online mağazacılığa başlamak istemesinin nedeni, e-ticaret endüstrisinin girişimcilere işlerini büyütme şansı vermesidir. Tuğla veya harçla mağazanın başlatılmasından farklı olarak, dijital alışveriş alanınızı genişletmek için büyük sermayeye gerek yoktur. Ancak, sert rekabet nedeniyle daima eğrinin önünde durmanın yollarını aramalısınız.

İşinizi rakiplerinizden ayıran en iyi e-ticaret stratejileri şunlardır;

Kapsamlı Ürün Araştırması

Başarılı bir online mağazaya sahip olmak istiyorsanız bugün satılmakta olan şeyin muhtemelen sonsuza kadar satmayacağını bilmelisiniz. Ürünleri ve hizmetleri sürekli araştırmanız ve işletmenizi en güçlü rakipleri karşısında karşılaştırmanızı sağlamanız gerekir.

Birçok e-ticaret girişimcisi Amazon veya Walmart gibi bir mega marka mağazası yaratmayı hayal ederken, bir niş online mağaza olarak başlamak daha etkili olabilir. Doğru niş seçerek, markanızı daha iyi konumlandırabilecek ve belirli bir hedef kitleye farkındalık yaratabileceksiniz.

Güçlü Marka Hikayesi

Marka hikayeniz, işletmenizin varlığını ve kimliğini değiştirir ve tüketici katılımı açısından çok yönlü bir araçtır. Bununla birlikte, marka hikayenizi çekici, kişiselleştirilmiş ve benzersiz bir şekilde yazmanız gerekecek. Şirketinizin nasıl kurulduğunu, neyi amaçladığınızı, neden sektöre girmeyi düşündüğünüzü veya sattığınız ürün ve hizmet hakkında nasıl karar verdiğinizi vurgulamak isteyip istemediğinizi hedef kitlenizle bağlantı kurduğundan emin olmalısınız. Bu sayede, arkanızda duracak ve ürünlerinizi tanıdıklarına tavsiye edecek bir marka savunucu topluluğu yaratabileceksiniz.

Sosyal Medya Deneyimi

Günümüzde artık herkes sosyal medyada çok fazla vakit geçiriyor. Facebook, Instagram, Youtube ve Pinterest gibi platformlar aracılığıyla ürünlerinizi hedef kitlenize ulaştırmak için sayısız fırsat var.

Dijital çağda işletmenizin itibarı, sosyal medyada ayakta kalarak yaşayabilir veya öldürülebilir. Basitçe söylemek gerekirse sosyal medyanın gücünden yararlanamamak işinizi bir şekilde etkileyecektir.

Olumlu Müşteri Deneyimi

Birçok müşteri, gerçekten sevdikleri ürünlere veya mükemmel müşteri deneyimi sağlayan şirketlere daha fazla ödeme yapmaya hazırdır.  Daha yüksek müşteri memnuniyeti oranları ve artan gelirler başarılı bir müşteri deneyimi stratejisi ile sağlanabilir.

Müşteriler, sizden bir ürün satın aldıklarında olumlu bir deneyime sahip olan müşteriler büyük olasılıkla markanızın sadık savunucuları olacaktır veya müşteri olmaya devam edeceklerdir.  Bu nedenle, müşterilerinizi memnun etmek ve kişiselleştirilmiş hizmet, özel rehberlik, benzersiz iade politikaları, promosyonlar vb. yapmalısınız.

Farklı Pazarlama Stratejileri Uygulama

E-ticaret mağazanızın yapılandırılması zor olabilir ancak işletmeniz için en güncel pazarlama eğilimleri ve teknikleri ile güncel kalmak çok daha zordur. Hedeflerinize bağlı olarak, farklı platformları test etmeniz ve birden çok kampanya başlatmanız gerekir.

Ancak, insanların markanızı tanımlamasını, hikayenizi bilmesini ve ürünlerinizi satın almasını gerçekten istiyorsanız online olduğunuzdan emin olun.

Farklı pazarlama stratejileri denemelisiniz. Bunun için çeşitli uygulamalar, ziyaretçiye yönelik blog, e-posta pazarlama, video pazarlama, tavsiye pazarlama, web sitesi performansı gibi yolları kullanabilirsiniz.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.