Kimdir Bu SEO Uzmanları?

Kimdir Bu SEO Uzmanları?

Türkiye’nin en iyi markalarının SEO kampanyalarını hazırlayan, Webtures SEO uzmanlarını her ay blog köşemizde tanıtmaya karar verdik. İlk konuğumuz uzun zamandır Senior SEO Expert olarak çalışan Atalay Sıdar oldu. Kendisiyle SEO sektörü ve geleceği hakkında keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.  

  1. Bize kısaca kendinizden bahsedebilir misiniz? Hangi okulda ve bölümde eğitim aldınız?

Merhabalar,

Üniversite eğitimime ilk olarak Dumlupınar Üni. Bilgisayar programcılığı bölümünde başladım.  Düz lise mezunu olduğum için ilk başlarda biraz zorlanmış olsam da yazılım sektörüne olan hevesim bu üniversitede oldukça başarılı bir öğrenci olmama sebep oldu. Okulun ilk başlarından itibaren hem yazılım hem de SEO alanında kişisel çalışmalarıma başladım. İlk başlarda acemi projeler çıkartmış olsam da zamanla daha büyük projeler içerisinde yer almaya başladım. Her ne kadar öğrenci olsam da Kütahya’da bir yazılım firmasında çalışmaya başlayınca sektöre daha fazla hâkim olup sürekli projeler içerisinde yer alarak kendimi daha fazla geliştirdim. Daha sonra Adnan Menderes Üniversitesine geçiş yaptım.

  1. Mezun olduktan sonra profesyonel iş hayatınıza hangi alanda ve nasıl atıldınız?

Dumlupınar Üniversitesinde öğrenciyken işe girmemle birlikte profesyonel iş hayatına atılmış oldum. Burada mobil ve web yazılımları ile uğraştım. Fakat her ne kadar ortaya çok güzel ve profesyonel bir web sitesi çıkartıyor olsanız bile bu insanlar tarafından fark edilmediği sürece bana gereksiz gibi geldi. İşte tam bu noktada SEO ile tanışmış oldum. Kendi çabalarımla SEO’yu araştırıp kendimce projeler geliştirerek bu alanda uzmanlaşmaya başladım. Freelance olarak birçok kişi ve kuruma hizmet verip bu alanda yeterince uzmanlaştıktan sonra Webtures bünyesine kabul edilip İstanbul’a taşındım.

  1. Webtures ile çalışma maceranız nasıl başladı?

Webtures ile çalışma maceram sosyal medyada Webtures’i takip etmemle başladı. Ara dönemlerdeki yaptıkları iş ilanlarını takip ediyordum fakat o zaman gerek içinde bulunduğum durumlar gerekse kendimi böylesine büyük bir firmada yeterli bulamayışım sebebiyle başvurmamıştım.  Daha sonra kendimi yeterli gördüğüm bir dönemde özenle hazırladığım cv’mi gönderdim ve görüşmeye çağırıldım. Ortalama 1 saat kadar süren görüşmede Kaan Gülten’in oldukça samimi ve yakın tavırları beni burada çalışmak konusunda daha da heveslendirdi. Webtures ile birlikte her gün yeni şeyler öğrenmeye ve kendimi geliştirmeye devam ettim. Webtures’te çalışmanın en güzel yanı her zaman sizi motive eden bir patron ve arkadaşlara sahip olmak diyebilirim.

  1. Uzman olduğunuz alanlar nelerdir? SEO Uzmanı olmak için hangi niteliklere sahip olmak gerekli?

SEO dışında daha önce web ve mobil yazılım ile ilgilendiğim ve bazı projeler ürettiğim için bu alanlarda da uzman sayılabilirim. Tabi SEO alanında olduğu kadar profesyonel olduğum söylenemez.

SEO uzmanı olmak için öncelikle çok sabırlı ve kendinizi sürekli geliştirmeye açık olmalısınız. Bunun dışında temel html ve yazılım bilgisi site içi SEO araştırmalarında size çok yardımcı olacaktır. SEO uzmanı kodlamayı bilmese bile kodlama mantığını bence kesinlikle bilmelidir. Google’ı anlamak, çalışma mantığını ve prensiplerini çözüp buna uygun hareket etmek ise sizi her zaman bir adım önde tutar.

  1. Bir SEO kampanyası hazırlarken, araştırma ve üretim süreçleri nasıl ilerliyor?

SEO stratejilerini belirlerken öncelikle sektörü analiz etmek gerekiyor. SEO çalışmaları kesinlikle tek tip veya kalıp haline getirilmiş çalışmalar olmamalıdır. Lojistik ile uğraşan bir firma ile yazılım sektöründe boy gösteren bir firmaya aynı SEO çalışmalarını yaparsanız alacağınız geri dönüşler istediğiniz gibi olmayacaktır.  Siz de takdir edersiniz ki her sektörün kendine has müşterileri ve ihtiyaçları vardır. Öncelikle sektörü anlamak, bu sektörde lider olan firmaları inceleyip, yaptıkları çalışmalardan ileriki dönemlerde yapacakları çalışma stratejilerini önceden kestirip buna uygun bir çalışma gerçekleştirilmelidir. Araştırma kısmı genelde rakip firmalar ve sektör üzerinden ilerler.

Sonrasında ise hedeflenen noktaya göre SEO çalışmaları yapılır. Bu çalışma planı kesinlikle uzun vadeli değildir. Kısa vadede maksimum etki alınabilecek türde ve aldığınız etkiye göre daha üst seviyelere ulaşmak için çalışma planı sürekli değiştirilir.

  1. SEO’nun geleceği ve önümüzdeki yılın dijital pazarlama trendleri sizce nasıl olacak?

SEO; günümüzde Türkiye için çok fazla bir şey ifade etmese bile Dünya geneli için oldukça önemlidir. İnternetin kullanım oranı her geçen gün artıyor. Buna bağlı olarak şimdi rekabeti olmayan sektörler bile ilerleyen dönemlerde oldukça rekabetli bir hale gelecek. Bu gelişmelere ayak uyduran firmalar ayakta kalıp kendi değerlerine değer katarken diğer firmalar ise değer kaybedecekler. SEO’nun geleceği arama motorlarına göre şekillendiği için arama motorları var olduğu sürece bu sektör önemini kaybetmeyecek, dahası yaygınlaşan internet kullanımı ile birlikte günden güne daha değerli bir hale gelecektir.

Önümüzdeki yıllarda dijital pazarlama konusunda SEO ve Growth hacking ’in daha çok iç içe geçeceğini düşünüyorum. Standart SEO çalışmalarından ziyade daha çok kullanıcı ve satış odaklı bir hale gelebilir. Şimdiden bunu uygulayan bazı büyük firmalar ve bizim gerçekleştirdiğimiz çeşitli projeler var. Google’ın amacı insanları daha iyi anlayıp onlara daha iyi hizmet sunmak.  Bu noktada biz gerçekleştirdiğimiz SEO çalışmalarında sadece Google odaklı değil, daha çok hizmet verdiğimiz sektöre göre strateji belirliyoruz.

  1. Son olarak SEO Uzmanı olmak isteyen arkadaşlarımıza tavsiyeleriniz nelerdir?

SEO Uzmanı olmak için öncelikle sürekli eğitime, öğrenmeye, kendinizi geliştirmeye yatkın olmalısınız. Yani araştırmaktan ve okumaktan sıkılmamalı, başarısızlık sizi yıldırmamalıdır. Sabır bu sektörde oldukça önemli bir faktör. Eğer bir şeyler hemen olsun istiyorsanız çok doğru yerde olduğunuz söylenemez. Junior dediğimiz acemilik döneminde illa başarısız olduğunuz birçok projeye el atacaksınız. Fakat asıl önemli olan bu dönemde bu başarısızlıktan ne gibi anlamlar çıkarttığınız, eksiklerinizi ne derece fark edip bunları kapatmaya yönelik yapmış olduğunuz çalışmalardır. Bir işte Junior iken ne kadar çok başarısız olursanız bu profesyonel hayatınızda o kadar fazla başarı demektir.

  1. Webtureste çalışmak sizin için ne ifade ediyor ?

Webtures Kaan Gülten’in deyimi ile SEO dünyasında bir amiral gemisi. Bu geminin içinde yer almak, sektördeki bir çok büyük firmanın SEO çalışmalarını yürütüp stratejilerini belirliyor olmak harika bir duygu. Burada olmaktan ve bu güzel ailenin içinde yer almaktan da gurur duyuyorum.

Bir önceki yazımız olan Dijital Pazarlamanın Zirvesi: SEO başlıklı makalemizde SEO ve Dijital Pazarlama hakkında bilgiler verilmektedir.

SEO İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (2)

  1. yiğidim seninle onur duyuyoruz, çalışmalarında başarılar dilerim :)

    Cevapla
  2. Ben Atalay Sıdar’ı yakından tanıyorum, kendisine başarılar diliyorum ama SEO konusunda ben de iyiyim Türkiye’de. Webtures ile bu konuda anlaşabiliriz diye düşünüyorum iş konusunda.

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.