Kıyaslama Sitelerinin Sonu Google’ın Elinden mi olacak ?

Kıyaslama Sitelerinin Sonu Google’ın Elinden mi olacak ?

Google yeni özelliği sayesinde kıyaslama sitelerinin sonunu getirecek gibi görünüyor. Google’da arama yaptığınızda, eklenen alışveriş sekmesi ile alacağınız ürünü kıyaslama imkanı sunuyor. Bu özellikte yer alan farklı varyasyonlar sayesinde aramanızı filtreleyebilir ve daha net sonuçlara ulaşabilirsiniz.

Türkiye’de bu işi yapan kıyaslama siteleri zaten vardı fakat bu sitelere girmek yerine direk arama kısmında kıyaslama sonuçlarının karşımıza çıkması kıyaslama sitelerini zor duruma sokacak.Bu yeni güncelleme kimilerini sevindirirken kimilerini üzecek.Yeni güncelleme aslında e-ticaret siteleri içinde  SEO tarafında yeni bir yapılanmaya gidilmesi anlamına geliyor çünkü alışveriş aramalarında üst sıralarda yer alabilmek için bu güncellemeye göre SEO çalışmaları yapılması gerekiyor.

Google Alışveriş’ten Nasıl Yüksek Trafik Sağlayabilirsiniz?

Google Alışveriş sekmesi ile kullanıcılarına kolaylık sunmaya devam ediyor. Yapılacak şey basit. Google Alışveriş sekmesine geliyorsunuz, anahtar kelimeyi arıyorsunuz, bütçe aralığınızı seçiyorsunuz ve tüm vitrindeki ürünler sizin! Güle güle kullanın J

NOT :  Aşağıdaki “açılış sayfanız” terimi, bir kullanıcı ürün listelemelerinizden birini tıkladığında, tüm yönlendirmelerden geçildikten sonra ve kullanıcının manuel bir işlem gerçekleştirmesinden önce gösterilen ilk web sayfası anlamına gelir.

Google Alışveriş ve Özellikleri

  • Google Alışveriş, kullanıcının bir ürün listelemeyi tıkladıktan sonra cihazından, tarayıcısından, konumundan, çerezlerinden, reklam hedefleme seçeneklerinizden veya diğer faktörlerden bağımsız olarak, düzgün çalışan ve Google’a gönderdiğiniz ürün listelemeyle esasen aynı olan bir ürün teklifini gösteren açılış sayfasına ulaşmasını zorunlu kılar.
  • Kullanıcılar açılış sayfanıza ulaştıktan sonra, kullandıkları tarayıcının geri düğmesini bir kez tıklayarak ürün listelemenizi tıklamış oldukları önceki sayfaya geri dönebilirler.Google yeni getirdiği alışveriş özelliği
  • Google Alışveriş giderek artan bir biçimde, ürün listelemeleriniz için veri feed’inizde gönderdiğinizverileri otomatik olarak güncellemek üzere açılış sayfanızda bulunan bilgileri kullanmaktadır. Bu, özellikle fiyat ve stok durumu gibi hızlı değişen özellikler için oldukça önemlidir. Bu uygulama, Google Alışveriş’teki verilerinizin daha doğru ve güncel olmasını sağlayarak daha fazla trafik ve daha iyi YG elde etmenize olanak tanır.
  • Google Alışveriş’te kullanıcıların bir perakendecinin bağlantısını izlediklerinde o perakendecinin ilgili ürün listelemeyle eşleşen bir teklif göstereceğine güvenmesi esastır. Bu düzenin işe yarayabilmesi için açılış sayfası tekliflerinin ilgili ürün listelemeyle eşleşmesi çok önemlidir. Normal bir Google Alışveriş oturumunda kullanıcılar sıkça Google Alışveriş ve perakendeci web sitesi arasında gidip gelir ve bu süreç sorunsuz olmalıdır.

Açılış Sayfanız Nasıl Olmalı?

  • Açılış sayfasının temel bileşenleri (başlık, açıklama, görüntü, fiyat, para birimi, ulaşılabilirlik, satın alma düğmesi) görünür olmalıdır(ör. bir pop-up tarafından engellenmemesi). Örneğin, mobil uygulama indirmeleri, ilgili telefon işletim sistemi API’ları kullanılarak ve teklifin temel unsurları engellenmeyecek şekilde sunulmalıdır.
  • Özellikle açılış sayfanızda gösterilen birden çok öğe (ör. varyasyonlar, benzer öğeler veya alakalı öğeler) olduğu durumlarda, ürün teklifiniz açılış sayfanızda kolayca görünmelidir.
  • Açılış sayfanız gerçek bir web sayfasını düzgün bir şekilde göstermelidir.Google Alışveriş ve Özellikleri
  • Bir ürünün varyasyonları (renk, beden, desen, malzeme) varsa açılış sayfanızda ürün listelemeyle ilgili olan önceden seçilmiş doğru varyasyonların gösterilmesini önemle tavsiye ederiz.
  • Web siteniz mikro veriler içeriyorsa yukarıdaki gereksinimler bu veriler için de geçerlidir.
  • Açılış sayfanızın ürün verilerinizde Google’a gönderdiğiniz ürün listelemesiyle tamamen aynı ürün teklifini göstermesi gerekir. Açılış sayfası tasarımının ve URL’sinin (ör. mobil kullanım için optimize edilmiş sayfalar) değişebileceğinin farkındayız. Gereksinimlerimiz, içeriğe ve kullanıcı deneyimine odaklanmaktadır. “Tamamen benzer” ifadesiyle şunu demek istiyoruz:
    • Teklif aynı öğe için olmalıdır; değişikliklere izin verilmez.
    • Başlık, açıklama ve görseller kısmen farklı olabilir, ancak aynı öğeyle ilgili olmalıdır. Genel sayfalar veya arama sonuçları sayfalarına izin verilmez.

Yukarıdaki öneriler Google Alışveriş’ten size sürekli ve yüksek YG trafiği sağlanmasına katkıda bulunur.

Google Alışveriş açılış sayfanızı nasıl test edebilirsiniz?

Birçok perakendeci, veri feed’lerinden temsili bir teklif örneklemi aldıktan sonra onları Google Alışveriş’te bulup tıklayarak ve açılış sayfası içeriğinin Google Alışveriş Açılış Sayfası gereksinimlerine uygun olup olmadığını kontrol ederek baştan sona test eder. Uluslararası senaryoları test etmek için diğer ülkelerden gelen kullanıcıların ne göreceğini gözlemlemek üzere İnternet’te farklı ücretsiz ve ticari araçlar (ör. VPN tünel hizmetleri) bulunmaktadır.

Bir önceki yazımız olan Sitenizi Optimize etmek İçin En İyi 10 Ücretsiz Platform başlıklı makalemizde Site için SEO optimizasyonu, Site optimizasyonu ve Site optimizasyonu araçları hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (4)

  1. Ellerinize Sağlık Hocam

    Cevapla
  2. Google çok kişinin ekmeğine göz koyacak gibi. Zaten otomotiv de el atmış

    Cevapla
  3. Google her işe el atmaya çalışıyor. Tıpkı facebook gibi sektör tamamen tekelinde olsun istiyor. Zaten o kıvamada getirdi artık insanları.

    Cevapla
  4. Google esnaf mantığıyla her şeye el atmaya başladı,hayırlısı bakalım :)

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.