Kurumlar için Sosyal Medya ABC’si

Kurumlar için Sosyal Medya ABC’si

Sosyal medyanın günümüzde ne kadar etkili olduğunu tartışmak pek doğru olmaz sanırım. Bundan ötürü şirketlerin sosyal medyadan uzak kalması mantıklı bir hareket olarak algılanmaz.

Sosyal ağlarda bulunmayan şirket sayısı yok denecek kadar az diyebiliriz ama kişisel hesap gibi yönetilmesinin markaya zarar verdiği gerçeğini bilmemiz gerekiyor. Her şeyden önce sosyal medyanın ne olup ne olmadığını bilmemiz gerekli.

ert

Markanız gerektiği kadar sosyal olmadıktan sonra markanızı milyonlar takip etse ne işinize yarar?

 

Sosyal medya nedir?

Erişilebilirliği yüksek, ölçeklenebilir ve biçimlenebilir çevrimiçi iletişim kanalıdır.

İstanbul’un en işlek caddelerine billboard reklamları verebilirsiniz, metro ve otobüslere giydirme yaparak markanızı gözler önüne serebilirsiniz ama unutmamanız gereken bir şey var. Markanızı kaç kişinin gördüğünü, kaç kişinin gerçekten severek markanızı gördüğünü ölçemezsiniz. İşte sosyal medyanın güzelliği buralarda ortaya çıkıyor. Sunduğunuz içeriğin kaç kişiye eriştiğini, kaç kişinin markanızı severek sayfalarınızı beğendiğini görebilirsiniz.

Elinizin altında böyle ölçülebilir ve değerlendirilebilir bir platform varken bunu doğru kullanmamak ayıp olur.

Dinlemek nedir bilmeyen, sürekli kendi bildiğini yapan ve sürekli konuşan bir insanı sever misiniz? Kim sever ki? Markanızı düşünün… Aynı durumda olan markalar, samimiyetini yitirirler.

Sosyal medya sizlere ölçme ve kullanıcılarınızı dinleme fırsatı sunar. Göz ardı etmeyin! Markanız verdiğiniz reklamlar sayesinde birçok bireye ulaşıyor, birçok kişi markanızı görüyor ama merak ettikleri bir şey var. Markanız o bireylere ne gibi bir faydası olacak? Sayfalarınızı 1 milyon kişinin beğenmesi size hiçbir şey kazandırmaz.

 

 

Telefonunuz çalıyor ve arayan müşterisi olduğunuz bir banka. Büyük ihtimalle yeni hizmetlerini tanıtacaklar ya da yeni bir kart isteyip istemediğinizi soracaklarını düşünüyorsunuz. Bankanın müşteri hizmetlerinin size arkadaşınız gibi çok samimi konuşması. Gerektiği yerlerde ve zamanında planlayarak sizlere şakalar yapması. Sosyal medya hesaplarınızın kullanırken böyle düşünmeniz ve hareket etmeniz gerekiyor. Kullanıcılarınıza hitap ederken güzel ve etkileyici bir dil seçmelisiniz.

Tatlı dil yılanı deliğinden çıkartır demişler, boşuna dememişler…

Sosyal medyanın ne olduğunu yukarıda çok sade bir şekilde anlattım. Anlayacağınız üzere sosyal medyanın amacı etkileşim. Markanıza ilgi duyan ve markanız ile ilgili sorusu / merak ettikleri olan insanlar olacaktır. Kısacası bir müşteri hizmetleri mantığı ile çalışmanız gerekmektedir. İnsanlar sizin ile etkileşime geçtiklerinde onları cevapsız bırakmayın. İnsanları kaçırmayın!

Kullanıcıların dikkatini çekecek, onların ilgisini çekecek ve ihtiyaçlarını karşılayacak kaliteli içerikler her zaman iş görmektedir. Baskıcı ve sıkıcı bir dil kullanmaktan kesinlikle kaçmalısınız.

Sürekli markanızı övmeyi bırakın! Az yukarıda da söylediğim gibi, sürekli konuşan ve susmak nedir bilmeyen insanların sevilmediği gibi markalarda sevilmez. Açıkçası markanıza zarar vermekten başka bir şey yapmazsınız.

Gerektiği zaman markanız ile ilgili eğlenceli içerik paylaşımları yapmanızı önerebilirim. Örneğin; büyük bir markasınız ve şubeleriniz var. Sosyal medya üzerinde sürekli “Üsküdar şubemiz açıldı!” şeklinde yer verdiğiniz içerikler insanları bıktırır. Bir markanın Üsküdar’da şube açması bir insan için ne kadar önemli olabilir? İstediğimiz firmanın Üsküdar’da şubesi olduğunu ya da olmadığını çok rahat bir şekilde öğrenebiliyoruz. Her şube açılışınızda sayfanızı beğenen insanlardan “hayırlı olsun” mesajı mı bekliyorsunuz?

Kendinize gelin!

Sosyal medyanın bütün kanallarında hesaplarınız olsun, hepsi için markanızı kaydedin. Üye olurken para mı veriyorsunuz?

Sosyal medyanın en güzel yanlarından bir tanesi işte… Doğru ve etkili kullandıktan sonra gayet başarılı sonuçlar elde edebiliyorsunuz. Sonuçta Facebook sayfası açarken ya da Twitter üyeliği yaparken sizden para almıyorlar. Bunun için markanız her yerde olsun.

Her şeyinde bedavasına kaçıp cimrilik yapmakta doğru olmaz tabii. Bence ülkemizde dijital sektörün en büyük sorunlarından bir tanesidir.

Markanız için ne zaman fiyat yerine kalite konuşmaya başlarsanız o zaman başarılı bir marka olursunuz. Gerektiği zamanlarda gerek Facebook, gerek Twitter gibi popüler sosyal medya platformlarında daha fazla etkileşim sağlamak için çeşitli kampanyalar düzenlemekten kaçınmamalısınız.

Sosyal medya üzerinde reklam stratejisi ile ilgili bilgilere değinmedim ama bir başka yazıda yer veririz inşallah.

Eğer sosyal medyayı doğru kullanırsanız:

  • Markanızı ve ürününüzü hedef kitlenize doğru orantıda tanıtabilirsiniz.
  • Potansiyel hedef kitlenize doğrudan erişim sağlayabilirsiniz.
  • Markanızın bilinirliğini arttırabilirsiniz.
  • Müşterilerinizin isteklerini ve sizden beklediği şeyleri ölçebilir ve öğrenebilirsiniz.
  • Ürün ve hizmet duyurularınızı yapabilirsiniz.

Yazımın son satırlarına geçmeden önce…

Bu işler ile siz uğraşmak istemeyebilirsiniz, gözünüzü korkutabilir ve bu işi yapan ajanslar ile çalışma gereksinimi duyabilirsiniz. Bu konuda da gayet seçici olmanızı öneririm.

A Ajans 500 liraya hizmet veriyor, B Ajans 800 liraya hizmet veriyor… Hemen A Ajansına atlamayın! Ne yazık ki ülkemizde üniversiteden mezun olan herkes sosyal medya ajansı kuruyor ve yaptıkları tek şey Facebook ve Twitter sayfalarını yöneterek içerik girmek. Bu işi sizde yapabilirsiniz ve 500 lira cebinizde kalmış olur. Her gün 2 saat ayırarak bu işi yapmanız sizin için daha karlı olacaktır. Yok, ben 2 saat ayıramam, uğraşamam derseniz 500 liraya baştan sağma hizmet alabileceğiniz birçok ajans mevcut. Eğer kaliteli ve düzgün bir ajans ile çalışmak istiyorsanız çalışacağınız ajansı iyi ölçüp – iyi tartın. Fiyat odaklı olmayın lütfen! Eğer sizin için kampanya modeli oluşturan bir ekipleri varsa, sizler için hali hazırda bulunan içerikleri girmek yerine özel içerikler üretebiliyorlarsa, kriz durumlarında uygulayabilecekleri bir strateji geliştirebiliyorlarsa kaçırmayın o ekibi!

 

 

Bir önceki yazımız olan Markalar İçin Sosyal Medya İletişiminde 3 Kritik Faktör başlıklı makalemizde Markalar ve Sosyal Medya hakkında bilgiler verilmektedir.

Sosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.