Kurumsal Bir Facebook Sayfasında Olması Gereken 6 Madde

Kurumsal Bir Facebook Sayfasında Olması Gereken 6 Madde

Sosyal medyanın kalbi olan Facebook‘ta kurumsal firmalar olmadan olmaz. Her dilden her çeşit insanın bulunduğu Facebook’ta her firma da artık var.  Facebook yaptığı yenilikler ile kurumsal sayfa sayısını ve reklam potansiyeli arttırmış durumda. Bu yazımda da firmaların kurumsal bir yapıda Facebook sayfası oluştururken yapmaları gereken 6 maddeyi anlatmak istedim, bu anlatımı iş ortağımız olan Seo Hocası‘nın sayfasını örneklendirerek anlatacağım.

1-)  Kalıcı Bağlantı

Sayfanızı oluşturduktan sonra Facebook’un sizden istediği ilk isteklerden bir tanesi bir kalıcı bağlantı oluşturmak. Bu bağlantıyı oluştururken kısaltma, alt çizgi ya da firmanız ait olmayan bir içeriği girmek iyi olmayacaktır. Sağlıklı bağlantı oluşturmak ilerleyen süreçte ziyaretçileriniz tarafından daha alışıldık bir duruma gelerek insanların sizi ziyaret etmesini kolaylaştırır.

İyi bağlantı örnekleri : fb.com/seohocasi – fb.com/seohocasicom

Kötü bağlantı örnekleri : fb.com/seo_hocasi_ – fb.com/seohocasitr – fb.com/hocasiseo – fb.com/turkiyenineniyiseohocasi – fb.com/bizdeniyisisamdakayisi

1kbağlantı


2-) Sayfa Tasarımı

Oluşturduğunuz sayfanın tasarımı ziyaretçileriniz ve müşteriniz tarafından çok önemli. Sosyal medyada oluşturacağınız kimlik, şirket için insanların aklına iyi, kötü, karizmatik, yüksek, başarılı, vasıfsız, sevecen, cana yakın gibi duyguları oluşturuyor.

O yüzden tasarımda oluşturacağınız farklılar ve renkler ziyaretçileriniz de iyi bir izlenim bırakmalı. İş ortağımız Seo Hocası‘nın renk paleti Mavi – Turkuaz ve Beyaz‘dan oluşuyor. Sosyal kimlik yapısında da bu renk paleti kullanılmış.

2sayfa


3-) Paylaşım Tasarımları

Sayfanızda paylaşacağınız içeriklerin de tasarımı oluşturduğunuz sayfaya uygun özgün içerikler olmalı. Firmanızın renk paletine uygun farklı konseptlerde tasarımlar oluşturmalısınız, sürekli aynı tasarımları kullanmak ziyaretçileri yorar ve sıkar. Artık içerikler farklı ve kaliteli olsa bile ziyaretçiler açısından aynı şey paylaşılıyormuş izlenimi oluşturur. Geri dönüşüm açısından etkin ya da pasif olmanız sizin elinizde, farklı tasarımlar kullanmak ve özgün tasarımlar kullanmak sayfanızı daha etkin yapacaktır.

İş ortağımız Seo Hocası‘nın oluşturmuş olduğu bir kaç farklı paylaşım tasarımı;

3taslak


4-) Farklı İçerikler

Sayfanızda paylaşacağınız içerikler birbirini tekrar eden aynı içerikler olmamalı, sürekli güncel farklı içerikler bulmalısınız. Farklı seriler yaparak ziyaretçilerinize yeni içerikler sunmalısınız aksi takdirde pasif bir sayfa olursunuz.  Farklı oluşturdunuz içerikler ziyaretçilerinizin dikkatini çekecektir ve daha aktif bir sayfa olma yolunda ilerleyecektir.

Örneklendirme yaptığımız içerik ortağımız Seo Hocası‘nın oluşturduğu farklı konseptlerde içerikler;








5-) İletişim Çağrısı

Sayfanız üzerinden ziyaretçileriniz web alanınıza ya da size hızlı bir şekilde ulaşabilmeli… Facebook bizlere bunu daha iyi sağlayabilmemiz için sayfamızın üst bölümüne böyle bir buton eklemiş, bu butonu yapılandırarak nasıl bir iletişim metodu istiyorsak onu kullanabiliyoruz.

5eylem1

5eylem2


6-) Geri Dönüşüm

Sayfanıza gelen ziyaretçilerin mesajlarını ve yorumlarını olabildiğince okumak ve geri dönüşüm sağlamak oldukça önemlidir. Ne kadar iyi olursanız olun ziyaretçileriniz ile iletişiminizde sıkıntı varsa problemler başlıyor demektir.

Facebook’ta sizinle iletişime geçenler için hazır cevaplar kullanabilir ve daha sonra istenilen cevapları verebilirsiniz, son gelen yenilikler ile beraber artık Facebook Messenger‘ı kullanarak daha hızlı yanıt verebiliyorsunuz.

6kyanit

6kyanit2

Bir önceki yazımız olan Webtures'ten Yaratıcı Pazarlama Teknikleri başlıklı makalemizde Yaratıcı Pazarlama Fikirleri, Yaratıcı Pazarlama Stratejileri ve Yaratıcı Pazarlama Teknikleri hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlamaİçerik Pazarlaması İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.